Off topic > Om sitet

T3nettet.dk og fremtiden

<< < (2/5) > >>

T3Klub:

--- Citat fra: "TONY" post=111702 ---Jeg tager det som det kommer.  :(  
Jeg har absolut ingen forstand på data og platforme, men stor respekt for dem som bruger tid og kræfter på siden.
Men tråde uden billeder ? vil det betyde tråde med et hav af link til billeder i dårlig kvalitet ?
Forsvinder muligheden for at få et hurtig forklarende billede som svar på et problem, uden at man skal via et eller flere link ?
Hvad med mulighed 1 ? ville det redde billeder i trådene osv., eller var der også ved at komme problemer der ?

Jeg undrer mig lidt over den fagre nye verden.......
Jeg tænker stadig gammeldags "mekanisk", og ikke moderne "elektronisk", og kan derfor ikke rigtig forstå at ny elektronik
og datasystemer ikke kan overgå det gamle, end ikke hamle op med det gamle, men som sagt ved jeg heller ikke meget om det.
Med min mekaniske tankegang svarer det til at udviklingen fra den gamle Golf 2, og frem til den nyeste model, skulle have resulteret i en topmoderne og topsikker bil............ som bare kun kan køre halvt så langt på literen i forhold til den gamle.

Men stadig..... stor ros og respekt til jer som kan og gider, uden jer var her jo.......... intet.

Tony
--- Afslutning på citat ---


Mulighed 1: det kan kun Blackchart svare på.
Mulighed 3: Det er kun de eksisterende billeder på siden der bliver lagt et fælles sted (f.eks t3-folder). Når vi alle opretter nye indlæg kan der selvfølgelig indsættes billeder. Dvs. alle de tråde vi kikker i, i dag, vil indeholde teksten, men ikke billederne eller andre vedhæftede filer.

Tony, et tanke eksperiment. Hvis du kan huske da motorerne havde karburator i gamle dage kørte de jo fint; så kom der regler om emission, så fik de elektrisk styret choker og andre små enkelt systemer tilsluttet selvsamme karburator. Prøv at kik på en motor lige inden de valgte at gå "helhjertet" ind for computerstyret indsprøjtning. Der sidder mange delsystemer på klumpen. Tager du en ny bil (eller platform) og vil mokke en ældre motor (med indhold) ned i, skal fabrikeres nogle løsninger til at få de forskellige ender til at smelte sammen. Det kan vi godt finde ud af på den mekaniske side. Svejs lige en dimmer og bøj den lidt til den passer. Bliver det elektronisk kan "nogen" sikkert lodde noget grej sammen der passer. Her kommer vi til kort. Heldigvis har vi alle de steder hvor vi kan købe adapterkit til at lægge en tdi, en subaru, en 5e, en vr6 motor i vores T3. Vi kan ikke finde nogen der "sælger" en løsning der kan forvandle t3nettet.dk.
Hvorfor skal vi så overhovedet ændre noget på t3nettet kunne der spørges. Det skal vi fordi vi ikke kan opdatere de enkelte moduler der er skruet sammen. Løsningen er simpelthen for kompliceret. Det er der jo som sådan ikke noget galt i; det kræver bare at arkitekten hele tiden er over siden og holde den kørende. Jeg er sikker på at Blackchart kan nikke til, at det var et kæmpe arbejde at skrue sammen og vedligeholde. Det er sjovt i begyndelsen, men bliver hurtigt et mareridt.

Derfor går vi efter en standard løsning der er nogenlunde selvkørende. Vi skal bruge tiden på at skrue T3 og hygge os på Fyn træf; ikke på at konstant være nød til at sidde foran skærmen og justere karburatoren.

vw_madsen:
Cut ved roden jeg hæder til denne
3. Skifte til en den nye platform med de begrænsninger dette må have

TONY:

--- Citat fra: "T3Klub" post=111703 ---

Tony, et tanke eksperiment. Hvis du kan huske da motorerne havde karburator i gamle dage kørte de jo fint; så kom der regler om emission, så fik de elektrisk styret choker og andre små enkelt systemer tilsluttet selvsamme karburator. Prøv at kik på en motor lige inden de valgte at gå "helhjertet" ind for computerstyret indsprøjtning. Der sidder mange delsystemer på klumpen. Tager du en ny bil (eller platform) og vil mokke en ældre motor (med indhold) ned i, skal fabrikeres nogle løsninger til at få de forskellige ender til at smelte sammen. Det kan vi godt finde ud af på den mekaniske side. Svejs lige en dimmer og bøj den lidt til den passer. Bliver det elektronisk kan "nogen" sikkert lodde noget grej sammen der passer. Her kommer vi til kort. Heldigvis har vi alle de steder hvor vi kan købe adapterkit til at lægge en tdi, en subaru, en 5e, en vr6 motor i vores T3. Vi kan ikke finde nogen der "sælger" en løsning der kan forvandle t3nettet.dk.
Hvorfor skal vi så overhovedet ændre noget på t3nettet kunne der spørges. Det skal vi fordi vi ikke kan opdatere de enkelte moduler der er skruet sammen. Løsningen er simpelthen for kompliceret. Det er der jo som sådan ikke noget galt i; det kræver bare at arkitekten hele tiden er over siden og holde den kørende. Jeg er sikker på at Blackchart kan nikke til, at det var et kæmpe arbejde at skrue sammen og vedligeholde. Det er sjovt i begyndelsen, men bliver hurtigt et mareridt.

Derfor går vi efter en standard løsning der er nogenlunde selvkørende. Vi skal bruge tiden på at skrue T3 og hygge os på Fyn træf; ikke på at konstant være nød til at sidde foran skærmen og justere karburatoren.
--- Afslutning på citat ---


Kanon forklaring  :)  :)  :)  så kan en midaldrende mekanisk tænkende tumpe sgu fatte hvad det drejer sig om  :P
Jeg bakker op om den 3. mulighed !

Tony

ottokrog:
HELD OG LYKKE MED NUMMER TRE.

Aakerman:
Jeg er enig med Mads' en og Otto : nr 3

Venlig hilsen
Bent

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version