i flg. hvad jeg har læst mig til, så var det låsen til den ene liftarm der var defekt, hvilket gjorde at den ene liftarm smuttede væk fra sit løftepunkt på panellet og bilen faldt af liften.
arbejdstilsynet giver delvis fejlbrug/fejlmontage skylden.
men hvad jeg så kan læse "i mellem linjerne", så har den pågældende mekaniker brugt en lang jernstang til at skille bærearm fra styretøjet, det er en meget anvendt metode, men det kan gøre at bilen vipper/hopper på liften, sammen med en ufunktionsdygtig lås til liftarmen, så er det er meget uheldig kombination, der har desværre havde fatale konsekvenser!
DETTE er min fortolkning af episoden, ud fra hvad jeg har læst på motormagasinet.
men det er jo bare vigtigt at huske, at hvis man selv påtager sig opgaven at sætte en lift op, at man ikke går på kompromis med sikkerheden.
grunden til at jeg sværger til en spindellift fra Stenhøj, er at den er failsafe, i sin konstruktion.