Forfatter Emne: gearkas skift  (Læst 2807 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

humphrey

  • Gæst
gearkas skift
« Dato: 19. Juli 2010 kl: 00:59:10 »
ka man sæt en 5 gearet gearkas i en ældre transporter den jeg har er skrå i bunden ved gearstangen og den som gearkassen ska i er lige i bunden noget forskæl  undskyld hvis der er fegl men er en dårlig pc mand

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
gearkas skift
« Svar #1 Dato: 19. Juli 2010 kl: 05:01:13 »
Der er ikke noget at undskylde. Alle er velkomne på T3nettet!
 :D
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
gearkas skift
« Svar #2 Dato: 19. Juli 2010 kl: 10:21:00 »
Det eneste du skal sikre dig er at gearkassen skal være til en diesel...

Ud fra din beskrivelse er din bil en diesel og den anden en benziner...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

humphrey

  • Gæst
gearkas skift
« Svar #3 Dato: 19. Juli 2010 kl: 10:51:45 »
nej begge biler er diesel den med forhøjning i bunden er fra 90 og den med flad bund er en 82

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
gearkas skift
« Svar #4 Dato: 19. Juli 2010 kl: 11:20:56 »
Okay, så vil jeg tro at '82'eren er en ombygget benziner, mener helt bestemt at det kun er benzinere der har den "flade bund" foran, noget med vind-flow igennem køleren skulle være større til diesel-bilerne (mente VW)...

Så skulle der umiddelbart ikke være noget i vejen, men husk at du skal have skiftekulissen (den under bunden ved gearstangen) med fra den 5-gearede bil...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Kkrogsgaard

  • Gæst
gearkas skift
« Svar #5 Dato: 19. Juli 2010 kl: 12:54:02 »
Turbodiesel kom med den "skrå" bund, for bedre luftkøling.

Jeg tror faktisk at de første dieseler kom med flad bund.

Offline Borre

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 313
    • Vis profil
gearkas skift
« Svar #6 Dato: 19. Juli 2010 kl: 13:20:54 »
Fuldstændigt korrekt Kristian :D
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
gearkas skift
« Svar #7 Dato: 19. Juli 2010 kl: 13:29:38 »
Arh okay...Næsten korrekt husket så :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

humphrey

  • Gæst
gearkas skift
« Svar #8 Dato: 19. Juli 2010 kl: 14:48:25 »
tak for svarene så ka jeg kom videre

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
gearkas skift
« Svar #9 Dato: 19. Juli 2010 kl: 23:57:30 »
Citat fra: "BlackChart"
Okay, så vil jeg tro at '82'eren er en ombygget benziner, mener helt bestemt at det kun er benzinere der har den "flade bund" foran, noget med vind-flow igennem køleren skulle være større til diesel-bilerne (mente VW)...

Så skulle der umiddelbart ikke være noget i vejen, men husk at du skal have skiftekulissen (den under bunden ved gearstangen) med fra den 5-gearede bil...


Det er helt korrekt som Krogsgaard skriver, at de gamle dieseler er med flad bund.
Men måske en rettelse mere her......  :wink:
En 5-trins gearkasse kommer fra en nyere TD med skrå bund, og skiftekulissen passer derfor ikke på bilen med flad bund, med mindre kulissen er 2-delt.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Borre

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 313
    • Vis profil
gearkas skift
« Svar #10 Dato: 20. Juli 2010 kl: 07:36:32 »
Citat fra: "TONY"
Citat fra: "BlackChart"
Okay, så vil jeg tro at '82'eren er en ombygget benziner, mener helt bestemt at det kun er benzinere der har den "flade bund" foran, noget med vind-flow igennem køleren skulle være større til diesel-bilerne (mente VW)...

Så skulle der umiddelbart ikke være noget i vejen, men husk at du skal have skiftekulissen (den under bunden ved gearstangen) med fra den 5-gearede bil...


Det er helt korrekt som Krogsgaard skriver, at de gamle dieseler er med flad bund.
Men måske en rettelse mere her......  :wink:
En 5-trins gearkasse kommer fra en nyere TD med skrå bund, og skiftekulissen passer derfor ikke på bilen med flad bund, med mindre kulissen er 2-delt.
Tony



Tony kan du ikke prøve at uddybe, hvad du mener med at kulissen skal være to-delt?
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
gearkas skift
« Svar #11 Dato: 20. Juli 2010 kl: 08:25:00 »
Jeg har vist iøvrigt sådan en kulisse liggende sammen med en 3H der ikke vil ud af gear, til dele.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

humphrey

  • Gæst
gearkas skift
« Svar #12 Dato: 20. Juli 2010 kl: 16:43:23 »
hva er det for en kulisse er ik lige med nogen som har en billede af den

Offline Fut

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 95
    • Vis profil
gearkas skift
« Svar #13 Dato: 20. Juli 2010 kl: 22:31:15 »
Det er den dims der sidder ved gearstangen med riller i som bestemmer hvordan din gearstang kan bevæge sig.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
gearkas skift
« Svar #14 Dato: 20. Juli 2010 kl: 23:10:30 »
Du skal bare bruge den skiftekulisse som sidder under bilen nu. Indvendig i skiftekulissen sidder et stop på højre side (i kørselsretningen) som gearstangen skal presses under for at gå i bakgear. Den forreste halvdel af dette stop skal bare skæres væk for at du kan få din 5-trins i første gear uden at presse gearstangen ned og den resterende del af stoppet sørger for at du stadig kun kan få bilen i bakgear ved at presse gearstangen ned under stoppet.

Den 2-delte skiftekulisse har jeg kun set hjemmelavet......  :wink:

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.