Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - T3sen

Sider: 1 [2] 3 4 ... 19
16
Generelt / Slæbning af køretøj?
« Dato: 08. Januar 2015 kl: 16:09:56 »
Mange tak for svarene.

Så har jeg trukket en T4 17 kilomteter med en Golf2.

Det gik ok.
Egenvægt golf2: 850 kg
Egenvægt T4: 1575 kg

Træk-øjet i på golf2 er vist svejset fast i bunden af højre bagvange, og den holdt :-)

Og hastighed holdtes under de 30 km.

Jeg er meget glad for at jeg køre T3 og ikke T4!

Slavecylindren til koblingen sidder INDE i koblingshuset, så motor-gearkasse skal adskilles.
Og at skille dem er meget mere besværlig end på T3.

17
Diesel Fora / Diesel pumpe til JX 1,6TD
« Dato: 07. Januar 2015 kl: 13:23:55 »
Hvad fejler den pumpe der sidder i?

18
Mekanisk / For højt olietryk i oliefiltret
« Dato: 07. Januar 2015 kl: 13:11:23 »
Citat fra: "tomtom" post=117320
Jeg bliver nød til at skifte oliepumpen. Er der en i Københavns området.


Det ER nu underligt at det problem opstår umiddelbart efter at oliekøleren har været taget af.

Kan man forestille sig at noget flydende pakning har sat sig i overtryksventilen?

19
Generelt / Slæbning af køretøj?
« Dato: 05. Januar 2015 kl: 13:50:30 »
Må man slæbe en varevogn efter en personbil uden træk med et tov?
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=21816
§4.2 siger vel at det er ok?

§8.5 siger maks 30 Km/t

Er dette ikke rigtig forstået?

Man må IKKE slæbe på motorvej, med andet end et bjergningskøretøj.
det siger §9.3 og jeg ville helle aldrig gøre det. Mister man kørekortet her?

21
Diesel Fora / Brændstofpumpe defekt
« Dato: 11. December 2014 kl: 12:02:49 »
Jeg mente selvfølgelig også dieselfilter, pumpe var en skrivefejl.

Så vidt jeg er orienteret, så er 375.000  ikke noget særligt for de pumper,
de har utrolig god holdbarhed.

Jeg ville tjekke gløderør før jeg kiggede under ventildæksel.
Der burde ikke være noget at se derunder.

Jeg tror startproblem skyldes defekte gløderør.

22
Mekanisk / Kølerør -Tank :spørsmål
« Dato: 11. December 2014 kl: 03:21:27 »
http://www.benplace.com/cooling_system_flow.htm



se hvad Andrew A. Libby skriver her:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?p=6154641

Der er desværre modstrid med den førete tegning :-(

på den her tegning går venstre rør til bund af køler:
http://www.vanagonauts.com/files/VWtoNapaHoses.html




måske hjælper det, ellers tjekker jeg en gang efter middag.

23
Diesel Fora / Brændstofpumpe defekt
« Dato: 11. December 2014 kl: 02:14:53 »
Hvad fik dig til at skifte brændstofpumpe?

Ville motoren starte før skiftet?

Tænder slet ingen cylindre en eneste gang under startforsøgene?

Er der strøm på gløderørene og virker de?

24
Diesel Fora / Trykløs kølesystem på CS?
« Dato: 20. November 2014 kl: 20:21:39 »
Jeg har nu kørt godt 3000 km trykløs.

Vandstanden i den bagerste beholder har været konstant=intet tab af kølevand.
Der er er ingen forandring i hvor temperaturnålen står, før og efter.

Så jeg er meget godt tilfreds med at have foretaget den lille ændring.

Jeg tænker at lave noget lignende på Golf2.

På de biler er det nærmest normen at varmeapparatets varmeveksler bliver utæt,
og det resulterer i kølevand i bundmåtterne.
Eneste måde at få ordentlig ryddet op efter det er at tage alt ud, og det er en pine man godt kan undvære.

25
Generelt / Kopling er gået/bryd ned i Nørrebro hjælp
« Dato: 19. November 2014 kl: 19:33:05 »
Citat fra: "skruffyhound" post=116499
Jeg har ingen erfaring med kopling. Er det et besværlig sag. Det føles som om der er ingen forbindelse mellem pedallen og noget andet. Jeg stor her i myldre tid og kan ikke hak den igang pga. traffiken. Hvem er godt at ring til for at bliver trukket hjem. Jeg er på enden af Nordre Fasanvej ved H.C.Skov. Tak


Når det er pludselig opstået, er det jo ike slidt kobling.

Når du siger at det føles somom pedalen intet gør, er det jo nok noget med det hydralikken.

Det typiske er at røret om til slavecylindren ruster igennem, og bliver læk.
Det opstår pludselig, og koblingspedalen synker i bund uden modstand.

Der skal så være kommet bremsevæske ud under bilen et sted,
er der det?

26
Dine Projekter... / motorprojekt.
« Dato: 01. November 2014 kl: 22:02:25 »
Citat fra: "kh" post=116056
så den skal have en grundig rengøring, slebet ventiler,


Jeg troede ikke der var grund til at slibe ventiler på de her motorer?

27
Biler.. / En storebror sælges
« Dato: 01. November 2014 kl: 20:10:40 »
Altså er det nok at have:

B: "Bil indtil 3500 kg totalvægt og højest 8 siddepl. foruden førens plads"

(direkte afskrift fra mit kørekort)

28
Biler.. / En storebror sælges
« Dato: 01. November 2014 kl: 19:55:50 »
Hvad slags kørekort kræves for at køre sådan en vogn?

29
Biler.. / trofast Syncro sælges
« Dato: 30. Oktober 2014 kl: 19:40:33 »
Citat fra: "Hawaiibussen" post=116004
Jo det er maskinmestrens gamle syncro. Den med alle måleurene :)


Er måleurene væk?

Er der beskrivelse af hvilke og hvordan?

Kører maskinmesteren ikke t3 mere?

30
Motordele / Søger dieselpumpe
« Dato: 21. Oktober 2014 kl: 18:23:02 »
Citat fra: "steps2heaven" post=115840
Tak for input, men vil helst bare finde en ny, har ikke overskud til at fedte rundt med pakninger. Jeg hader at lave bil : (


Hvis du læser Eriks indlæg, så skriver han at det kan være langt det letteste at tætne den dieselpumpe
du allerede har, og endda mens den sidder i bilen.
Der er en del arbejde ved at skifte en dieselpumpe. Det involverer tandrem + timing af pumpen.

Og så er det nok knap mulig at finde en farbris-ny dieselpumpe, og den ville så nok også være meget dyr.

Men brugt der måske er tæt er der sikkert nogen der har.

Sider: 1 [2] 3 4 ... 19