Forfatter Emne: Hjæælp !  (Læst 12460 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Hjæælp !
« Svar #60 Dato: 29. September 2012 kl: 22:21:47 »
Jeg er enig med Morten. Har du kigget om donorbilen havde en chip i nøglen og en transponder ved tændingslåsen ?
Det kan være den, der mangler nu.
Tændingstidspunktet skulle da gerne være stabilt ? Hvis motoren er testet og fundet ok i en Golf, må der være "noget" der ikke fungerer optimalt f.eks. stik ved fordeler ?  Hall giveren har ret stor betydning for korrekt tænding. Men igen : Hvis der mangler et signal fra transponder,  kan du nok først justere ind når motoren kører i lidt længere tid ad gangen.

blomsten

  • Gæst
Hjæælp !
« Svar #61 Dato: 29. September 2012 kl: 23:01:28 »
nøglen ligner en tynd nøgle uden chip, og der er stadig tænding og pumpe kører de 5 sek efter at motor er død . og den har kørt helt op til måske 20 sekunder .

Offline Mort_K

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 560
    • Vis profil
Hjæælp !
« Svar #62 Dato: 29. September 2012 kl: 23:45:42 »
Prøv at skrive til Hinze, mener det er ham der kan skaffe en lille printplade som sættes til styreboksen, som så sætte startspæren ude af funktion :)
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Hjæælp !
« Svar #63 Dato: 30. September 2012 kl: 10:20:11 »
Citat fra: "Mort_K" post=90857
Prøv at skrive til Hinze, mener det er ham der kan skaffe en lille printplade som sættes til styreboksen, som så sætte startspæren ude af funktion :)


Jeg har en fra Hinze, virker rigtig fint dog har den trælse ulempe at den går ind og driller min VAG Tester, så jeg ikke kan læse fejl kode bare med tændning på. den skal stå i tomgang...
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

blomsten

  • Gæst
Hjæælp !
« Svar #64 Dato: 30. September 2012 kl: 14:31:55 »
Tak Casper !. Men nu  har den kørt i flere minutter,  lige til gryden som pumpen står i blev tom . Den sender retur til blomstens tank og det er stadigvæk noget nusset det der så kommer ud fra afløb tank. Jeg syntes at tændrør har været lidt vandvåde , kan det tænkes at der er en utæthed mellem kølevand og indsugnings manifold ? . Konpressionstest viste 200, 210 , 210, 210, det syntes jeg var meget godt. Ps. den lød lidt godt og kunne fint tage gas. såe jeg er lidt på vej op af kælderen  :unsure:

blomsten

  • Gæst
Hjæælp !
« Svar #65 Dato: 04. Oktober 2012 kl: 21:23:11 »
Der var gået en gummi pakning i indsugningsmanifold så der blev suget kølevand ind i cylindrene, den er skiftet og motoren går nu rimeligt . Jeg kan kun læse mig til at den skal have signal fra hastighedsmåler for ikke at gå i nødprogram. Så nu er det gaskabel sammenfletning, drivaksel genopretning og ellers ydstødning.  Så vi nærmer os at kunne prøvekøre.

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Hjæælp !
« Svar #66 Dato: 04. Oktober 2012 kl: 21:36:52 »
Det lyder til at du er ved at få det til at køre:-) Jep den går i nød program når den mangler speed sensor. Du mangle at smide nogle billeder op af projektet
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

blomsten

  • Gæst
Hjæælp !
« Svar #67 Dato: 05. Oktober 2012 kl: 13:04:27 »
Hej Casper ! og alle !   ja det bliver spændende at prøve den.. så kom der speedometer kabel på , splejsningen er i et kobberør uden slids, tak til Jarl for fidusen.

blomsten

  • Gæst
Hjæælp !
« Svar #68 Dato: 05. Oktober 2012 kl: 13:06:53 »
Hvor blev billede af . Prøver igen

blomsten

  • Gæst
Hjæælp !
« Svar #69 Dato: 08. November 2012 kl: 20:23:21 »
Så blev Blomsten synet , en øverste bærekugle, og lidt svejsning så den kun kan gå i baggear med nedtrykket gearstang.. Tak for hjælpen herindefra og specielt til Hinze. og til Poul for at sige at det ikke er noget særligt besvær at skifte til Benzin.
[attachment=12907]SAM_0007.JPG[/attachment]

[attachment=12908]SAM_0008.JPG[/attachment]

Online POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.766
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Hjæælp !
« Svar #70 Dato: 08. November 2012 kl: 21:07:38 »
Godt gået Ove ! , jeg har jo ikke gjort det selv , men jeg viste du ku klare det , når du kan få en gl ferguson til live så kan du også få gang i en T3  :P , nu må du bare svejse en klods under speederen , så ikke fruen klemmer livet ud af den for hurtigt  :lol: .
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Hjæælp !
« Svar #71 Dato: 09. November 2012 kl: 11:41:23 »
Nej, Nej, Nej - ikke svejse under speederen. Brug en bolt i stedet. Den kan justeres, og det gider kvinder alligevel ikke  :P

blomsten

  • Gæst
Hjæælp !
« Svar #72 Dato: 11. November 2012 kl: 21:18:11 »
Blomsten er blevet indkaldt af Skat, til undersøgelse for eventuel afgift fastsættelse. Gad vide hvad de nu finder på , vi er glade for at der ligger en AAm, motor i.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Hjæælp !
« Svar #73 Dato: 11. November 2012 kl: 22:49:18 »
Held & lykke - jeg krydser fingrer for dig.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Hjæælp !
« Svar #74 Dato: 12. November 2012 kl: 08:21:53 »
Citat fra: "blomsten" post=92222
Blomsten er blevet indkaldt af Skat, til undersøgelse for eventuel afgift fastsættelse. Gad vide hvad de nu finder på , vi er glade for at der ligger en AAm, motor i.


Det bliver højest sandsynlige til at de ikke vil ha noget... hvis det vil, synes jeg at du skal trække det tilbage og få smidt en større motor i og betale afgift af denne...
Vil gerne snart ha en T3 på plader.