Forfatter Emne: Turbo ??  (Læst 3058 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kommandøren

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 128
    • Vis profil
Turbo ??
« Dato: 06. Oktober 2010 kl: 10:29:00 »
Hej min turbo er stået af på min aaz i min t3,,,, hvad jeg ved er det en jx turbo der sidder på ausf. nr k14-6088. er det alle jx  turboer der passer over på min aaz motor ? og er det alle turboer der hedder noget med K14 der passer. lagoni har en tilsalg men han kender ikke type nummeret på den, men bekræfter at den passer på jx, kan jeg i ro og mag sætte den på.
jeg ved godt det er mange spørgsmål håber i kan hjælpe ,,,,,,er så træt af at den står stille i indkørslen.
MVH Sebastian

humphrey

  • Gæst
Turbo ??
« Svar #1 Dato: 06. Oktober 2010 kl: 14:17:16 »
ska der stå det nr eller hva for har da et par stykker liggende

Offline kommandøren

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 128
    • Vis profil
Turbo ??
« Svar #2 Dato: 06. Oktober 2010 kl: 15:52:39 »
for at være ærlig aner jeg det ikke,,,, er der nogen herinde der kan fortælle mig hvad pokker det er for en turbo der passer over på jx´ erne og derfor også passer på aaz´ erne er det alle turboer der passer på jx der passer på aaz monteret i en T3. og tak humphrey hvis lagonis ikke passer er jeg meget interreseret
mvh sebastian

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Turbo ??
« Svar #3 Dato: 06. Oktober 2010 kl: 16:38:38 »
Prøv evt. at smide en pm til Jarl. Det er ham som jeg i sin tid købte den af.
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline kommandøren

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 128
    • Vis profil
Turbo ??
« Svar #4 Dato: 06. Oktober 2010 kl: 16:40:44 »
Prøv evt. at smide en pm til Jarl. Det er ham som jeg i sin tid købte den af.



prøvede jeg i forleden dag han kan ikke huske handlen :(
men tak for ideen
mvh Sebastian

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Turbo ??
« Svar #5 Dato: 06. Oktober 2010 kl: 16:47:11 »
Citat fra: "kommandøren"
...han kan ikke huske handlen...


Underligt, det er da ikke længere siden end november 2008 at jeg købte den, og så kan han allerede ikke huske det...
 :lol:

Nå, anyway, vi må så bare afvente at andre måske træder til og fortælle hvordan vi ser at det passer at den passer.

Hvor i landet bor du?
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline kommandøren

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 128
    • Vis profil
Turbo ??
« Svar #6 Dato: 06. Oktober 2010 kl: 16:48:57 »
på amager

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Turbo ??
« Svar #7 Dato: 06. Oktober 2010 kl: 16:59:58 »
Okay, du er velkommen til at komme til Rye, (mellem Roskilde og Holbæk) og bese varen og få en kop værkstedskaffe.
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline kommandøren

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 128
    • Vis profil
Turbo ??
« Svar #8 Dato: 06. Oktober 2010 kl: 18:44:24 »
tak :)

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Turbo ??
« Svar #9 Dato: 06. Oktober 2010 kl: 21:02:34 »
Ja, jeg beklager, at jeg ikke lige har fået den noteret i min sirlige logbog over T3-stumper, der skifter hænder. KKK K14 6000 er den oprindelig til JX. Der findes forskellige til AAZ, men med en JX-manifold på udstødningssiden, så passer Lagonis helt sikkert.

Nu vil jeg så ikke dryppe malurt i bægeret, men erfaringsmæssigt så skal man være lidt forsigtig med en turbo, der har ligget på hylden så længe. Jeg har ofte oplevet, at har tage en velfungerende turbo af en bil - så har jeg lagt den på reolen i ½ år, og når jeg så har monteret den igen, så pisser den olie ud. Det har jeg også beskrevet i tidligere indlæg. Ikke at det rager mig, men det burde I måske tage med i overvejelserne i jeres handel, og samtidig vasker jeg mine hænder, for ellers så risikerer jeg bare at blive udstillet som en fupmager, der "fucking ikke kan finde ud af at renovere turboer".

Et andet halvflabet spørgsmål kunne være: Hvordan ved du, at din turbo er defekt? 90% af alle tilsyneladende turbodefekter har en anden forklaring - desværre ofte at motoren har så meget underkompression, at turboen ikke kan komme af med sin returolie i bundkarret, og så hælder den det ud i skovlhjulene i stedet for.

Nå - så fik jeg rigtigt sat lus i skindpelsen - I kunne bare lade være med at blande mig ind i det ;-)
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Turbo ??
« Svar #10 Dato: 06. Oktober 2010 kl: 21:04:05 »
smid en wbx i eller R4i....
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline nels

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 346
    • Vis profil
Turbo ??
« Svar #11 Dato: 06. Oktober 2010 kl: 22:17:23 »
Æhh, hvad så, hvis bilen står stille i 6 md, feks i vinter opbevaring..??
Skal man så starte den op engang imellem, eller er det lisom med en vandpumpe,
at pakningerne kun tører ud, når den er lagt på hylden..??
Hilsen Nels.

T3 Caravelle AAM 1,8i 1988 Solgt
Kawasaki Eliminator 1200  1987
Kawasaki z 650  1978
Octavia (vinterbil)

Offline kommandøren

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 128
    • Vis profil
Turbo ??
« Svar #12 Dato: 07. Oktober 2010 kl: 08:06:22 »
Citat fra: "Jarl"
Ja, jeg beklager, at jeg ikke lige har fået den noteret i min sirlige logbog over T3-stumper, der skifter hænder. KKK K14 6000 er den oprindelig til JX. Der findes forskellige til AAZ, men med en JX-manifold på udstødningssiden, så passer Lagonis helt sikkert.

Nu vil jeg så ikke dryppe malurt i bægeret, men erfaringsmæssigt så skal man være lidt forsigtig med en turbo, der har ligget på hylden så længe. Jeg har ofte oplevet, at har tage en velfungerende turbo af en bil - så har jeg lagt den på reolen i ½ år, og når jeg så har monteret den igen, så pisser den olie ud. Det har jeg også beskrevet i tidligere indlæg. Ikke at det rager mig, men det burde I måske tage med i overvejelserne i jeres handel, og samtidig vasker jeg mine hænder, for ellers så risikerer jeg bare at blive udstillet som en fupmager, der "fucking ikke kan finde ud af at renovere turboer".

Et andet halvflabet spørgsmål kunne være: Hvordan ved du, at din turbo er defekt? 90% af alle tilsyneladende turbodefekter har en anden forklaring - desværre ofte at motoren har så meget underkompression, at turboen ikke kan komme af med sin returolie i bundkarret, og så hælder den det ud i skovlhjulene i stedet for.

Nå - så fik jeg rigtigt sat lus i skindpelsen - I kunne bare lade være med at blande mig ind i det ;-)


Hej Jarl tak for din indblandning :)
tror nu hverken lagoni eller jeg ville kaste beskyldninger din vej , ikke for at skam rose dig , men du virker af en eller anden grund som en der har meget godt forstand på T3 ;)

det med at om den virkelig er stået af , der er jeg ret sikker i min sag den hyler som et udrykningskøretøj når den slår til såååå.... det kan næsten ikke være andet, men nu vi er ved det ville de være rart hvis nogen der har forstand på det kunne måle min kompresion herinde for en fornuftig penge eller kasser øl :)
nu vil jeg så kigge på min manifold og kigge på nettet efter jx manifolder og se om der er indentiske.
tak for hjælpen og rigtig god dag :)
Mvh Sebastian

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Turbo ??
« Svar #13 Dato: 07. Oktober 2010 kl: 14:40:08 »
Citat fra: "Jarl"
...når jeg så har monteret den igen, så pisser den olie ud.


Er det rigtigt forstået, at det skyldes en eller flere pakninger som er blevet udtørret? Er de svære at skifte?

Citat fra: "Jarl"
Det har jeg også beskrevet i tidligere indlæg.

Fint, men jeg kan ikke finde dem. Kan du linke til dem?

Citat fra: "Jarl"
... risikerer jeg bare at blive udstillet som en fupmager, der "fucking ikke kan finde ud af at renovere turboer".


Jeg kan jo kun tale for mig selv, men NEJ, det risikerer du ikke. Når jeg har opfordret Kommandøren til at kontakte dig, er det for at han kan få afklaret at turboen passer til hans motor. At du gør opmærksom på potientielle farer ved at montere en turbo som har stået stille, betragter jeg som et gode.

@ Kommandøren - Med mindre du får et bedre tilbud, så lad os se om vi kan få skiftet de pakninger, så vi ved at turboen er i orden. Kom så og hent den, sæt den på, og kør en tur. Hvis du er tilfreds betaler du mig for varen. Er du ikke tilfreds, eller bare usikker, så piller du den af igen og afleverer den til mig uden beregning. Lyder det ok?

Jeg har desværre pt. kun en knallert at køre på, så jeg kan ikke lige komme til Amager.
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Turbo ??
« Svar #14 Dato: 07. Oktober 2010 kl: 22:01:35 »
http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=8231&postdays=0&postorder=asc&start=18

Hvis den er renoveret, er der vel ikke grund til at skifte pakninger.