Forfatter Emne: Nybagt T3 camper-ejer.  (Læst 5730 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Retrolasse

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 75
    • Vis profil
Nybagt T3 camper-ejer.
« Dato: 21. Juli 2014 kl: 21:15:12 »
Så blev jeg også T3-ejer. Jeg har i nogle år været på udkig efter en T3-camper til min familie, og pludselig fandt jeg den. Tilmed i min egen by, Horsens. Det er en WBX transporter fra 1986, der er ombygget som camper (aner ikke hvornår) med originalt Westfaliaudstyr. Måske kender nogle af jer den. Km-stand ukendt, med brugt ombytningsmotor. Der har været mange rustangreb udenpå, men de er blevet fikset. Dog bobler det sikkert snart frem igen. Som camper fungerer den særdeles godt for to voksne og to små børn. Indretningen holder den dag i dag.

Mit mekanikertalent er begrænset. Vi har tidligere haft en Opel Kadett City fra 70erne, og det virker som om jeg kan forvente det samme fra denne bil: Vedvarende rustarbejde, opstående motorstop (Vejhjælp nødvendig), og et budget til alle mulige reperationer. Så der har jeg slet ingen illusioner. :-) Til gengæld skal den heller ikke tæskes afsted til fremmede lande, men kun tøffe rundt i Danmark, evt. Nordtyskland. Og kun køre om sommeren.
Tusindårsfalken: Westfaliaforvandlet bus fra 1986. WBX 1.9.

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.766
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Nybagt T3 camper-ejer.
« Svar #1 Dato: 21. Juli 2014 kl: 21:20:31 »
Tillykke med den super fin bil med dejligt camper udstyr , det er måden at gøre det på kun at køre om sommeren med vores gamle biler , god sommer hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline gungho

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 289
    • Vis profil
Nybagt T3 camper-ejer.
« Svar #2 Dato: 21. Juli 2014 kl: 21:22:47 »
Den ser fin ud på billedet - det får mig til at tænke på min gamle bus, som også have "kasket" og var camper. Min to børn var helt vild med at lege på 1. salen, og den var ganske praktisk med masser af plads - selvom det begyndte at knibe da barn nummer 3 meldte sin ankomst.

Sommerhilsner herfra og held og lykke med bussen.

Offline Retrolasse

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 75
    • Vis profil
Nybagt T3 camper-ejer.
« Svar #3 Dato: 15. September 2014 kl: 13:46:50 »
En hurtig tur til kysten ved Odder i forrige weekend.

[attachment=18256]hb95dd2c.jpg[/attachment]
Tusindårsfalken: Westfaliaforvandlet bus fra 1986. WBX 1.9.

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Nybagt T3 camper-ejer.
« Svar #4 Dato: 15. September 2014 kl: 14:52:57 »
Fik du ikke et T.-dokument med bilen, for der må stå skrevet hvornår den er ombygget, for jeg går da ud fra at den er på 60% afgift.
Eks. : Vores Gogge er født -87 og ombygget i -92, og da blev T.-dokumentet skrevet med afgiften på 60%.

Mvh. Kurt.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline flemse

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 242
    • Vis profil
Nybagt T3 camper-ejer.
« Svar #5 Dato: 15. September 2014 kl: 16:10:27 »
Sidst jeg var i forbindelse med skat fik jeg afvide det ikke gjorde noget jeg ikke havde noget told dokument, da de var ved at afskaffe det, så det lagde elektronisk istedet. Skat medarbejderen mente det var skørt at man skulle passe på det dokument da de jo godt kunne se det i systemet..

Ved ikke hvor langt de er kommet med det eller om jeg bare var heldig..

Offline flemse

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 242
    • Vis profil
Nybagt T3 camper-ejer.
« Svar #6 Dato: 15. September 2014 kl: 16:11:07 »
Og tilykke med den fine camper..!

Offline mysbussen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 150
    • Vis profil
Nybagt T3 camper-ejer.
« Svar #7 Dato: 15. September 2014 kl: 18:43:18 »
Tillykke med den fine camper ! Den har jeg ikke set før her i horsens. Du må gerne kigge forbi hvis du har brug for hjælp eller en sludder :-) jeg har haft min i 8 år. Vh magnus

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Nybagt T3 camper-ejer.
« Svar #8 Dato: 15. September 2014 kl: 22:24:10 »
Det ligner en glad familie, tillykke med camperen.

Venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline Retrolasse

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 75
    • Vis profil
Nybagt T3 camper-ejer.
« Svar #9 Dato: 16. September 2014 kl: 19:40:20 »
Ok? Jeg har aldrig hørt om et tolddokument. Det kunne ellers være interessant at få at vide hvad den var født som, hvornår det blev ombygget, etc. Kan man se det online nogen steder?
Tusindårsfalken: Westfaliaforvandlet bus fra 1986. WBX 1.9.

Offline Retrolasse

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 75
    • Vis profil
Nybagt T3 camper-ejer.
« Svar #10 Dato: 16. September 2014 kl: 19:42:32 »
Tak, Magnus, det kan sagtens være at jeg lige tager fat i dig. Den har ellers kørt her i Horsens siden 2009, fik jeg at vide. Her i Stensballe drøner der nogle gange en hvid synchro rundt, med en ældre mand i.
Tusindårsfalken: Westfaliaforvandlet bus fra 1986. WBX 1.9.

Offline mysbussen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 150
    • Vis profil
Nybagt T3 camper-ejer.
« Svar #11 Dato: 17. September 2014 kl: 09:06:42 »
Sidste uge talte jeg med ejeren til den hvide reimo kopien der kører runt i torsted, tror ikke den er syncro. Hon sade den blir nok til salg på et tidspunkt, måske her på t3 nettet. Her i tyrsted har jag någle ganger set en grøn bus og en gul camper uden påbygningstag. Den gule plejer og holde parkeret nede i byen. Har du fået styr på kølervæsken, jeg har selv skiftet mange deler for at det skal holde tæt :-)

Offline Retrolasse

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 75
    • Vis profil
Nybagt T3 camper-ejer.
« Svar #12 Dato: 08. Oktober 2014 kl: 21:34:50 »
Så kom den i vinterhi..


[attachment=18401]hb495ed1.jpg[/attachment]
Tusindårsfalken: Westfaliaforvandlet bus fra 1986. WBX 1.9.