Forfatter Emne: Shipping fra GoWesty  (Læst 1932 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
Shipping fra GoWesty
« Dato: 28. Juni 2013 kl: 10:27:47 »
Hej!

Jeg var i kontakt med GoWesty ang. bestilling af nogle lidt større og tungere dele (bl.a deres H&R fjedre til Syncro). Samlet pris for shipping til DK/N var $1600  :blink: Det er over dobbelt så meget som prisen på delene jeg overvejer at bestille!!
Ved at der er flere her, som kører med tilsvarende GoWestyfjedre - hvor meget har I betalt i forsendelse?

Er der evt. nogen, der har tips til alternativer til deres normale shipping?


På forhånd tak.

Mattias

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Shipping fra GoWesty
« Svar #1 Dato: 28. Juni 2013 kl: 11:30:11 »
Vi besøgte Gowesty tilbage i 2010.
De er nogle flinke fyre, men de er også meget forretningsorrienterede.

Vi snakkede bl.a. med dem om deres lange fjedre til syncro til Mary. Vi endte ret hurtigt med at fravælge dem af flere årsager.
Især fordi de kun er beregnet til at hæve bilen og ikke på nogen måde til at kunne bære en stor last.
Fjedrene så også meget spinkle ud i "tråden".

I min optik, findes der andre og bedre fjedre til Syncro'er som kan fås i Europa for stort set samme pris som ved Gowesty. Og så sparer du fragten. F.eks. Trailmaster, som Andreas har sat på sin grønne Doka. Der er også Seikel, men dem bryder jeg mig overhovedet ikke om (min mening, de er alt for bløde og 3 af vindingerne lægger sig i direkte berøring med hinanden selv ved svag last og herved mister man fjedreeffekten).

På Mary har vi nogle Sydafrikanske heavy duty fjedre foran og bagpå nogle speciallavede ekstra heavy duty som vi er ekstremt tilfredse med. Jeg vil skyde på at vores bagfjedre i dag kan fås for ca. 1.500kr til 2.000kr plus fragt fra firmaet i Lima i Peru.

Hvad er dit formål? At øge frihøjden eller at øge lasteevnen? Vores behov og ønske var begge dele.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Shipping fra GoWesty
« Svar #2 Dato: 28. Juni 2013 kl: 12:26:06 »
Ellers brug shopusa , dem har min bror brugt og været glad for
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline flemse

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 242
    • Vis profil
Shipping fra GoWesty
« Svar #4 Dato: 29. Juni 2013 kl: 06:40:03 »
Har brugt shopusa.dk flere gange og virker helt perfekt. Der kan være meget at spare.

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
Shipping fra GoWesty
« Svar #5 Dato: 29. Juni 2013 kl: 18:37:14 »
Tak for gode tips!
Jeg har også set lidt på jetcarrier.com, som også virker til at være rimeligt priset.

Mht. fjedrene er det ikke fordi jeg absolut skal have gowesty. Synes bare at de var ret billige og har hørt nogenlunde godt om dem. Jeg har læst flere tests af Trailmaster, som ikke virker til at imponere, og oven i købet er noget dyrere.
Jeg har faktisk et hævesæt liggende med stivere og lidt længere fjedre (tilsvarende de forstærkede 2wd) med hævestykker til bagfjedrene, men jeg tror at jeg vil have større held med at snige mig gennem et syn her i nisseland med fjedre uden en masse klodser under...
Det skal siges at jeg kører alm. "tin top" med Multivankabine, så jeg får nok ikke brug for nogle meget stivere fjedre. Mest højde jeg er ude efter.

Mattias