T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: PARKHAVE efter 09. Maj 2008 kl: 22:20:39

Titel: Elektronisk Brændstof pumpe, muligvis i problemer
Indlæg af: PARKHAVE efter 09. Maj 2008 kl: 22:20:39
Velkommen til :lol:

En elektrisk benzinpumpe, skal som hovedregel starte i det øjeblik der sættes tænding på bilen.
Når systemet har nået det tryk det skal have stopper pumpen, indtil du starter og begynder at bruge af brændstoffet - så falder trykket og den starter igen.
Og den tikker - ja.

Selvfølgelig kan der være fejl på sådan en også. De bliver slidt som mekaniske pumper - der kan være dårlige/irrede forbindelser - trykføler virker ikke ordentligt og så en af de mere almindelige - Pumpen kan også være dimensioneret forkert.
Sagt på den måde - hvis man har haft en pumpe til en uno i skuffen og har smidt den på en T3 får man sikkert problemer med at levere brændstof nok.

Nogen der ved hvor mange ml. en 1.9 bruger på 10 sek.???
Titel: Elektronisk Brændstof pumpe, muligvis i problemer
Indlæg af: ThomasG efter 09. Maj 2008 kl: 23:11:48
Hej og velkommen til som ny bruger.
Du vil helt sikkert få stor hjælp herinde fra.
Alle støtter hinanden i en uformel tone, og ingen
spørgsmål er for dumme.

Nå, men den der benzinpumpe.....
Jeg har, som skrevet står, en benziner, med en elektrisk
benzinpumpe. Den er vist ikke videre elektronisk, MEN
den summer tid efter anden.
Sidste år da vi købte bilen, summede pumpen en hel del,
men den gav ikke en lyd fra sig på en 800 km. Sverigetur.

Til jul var den helt gal. Bilen kunne ikke tage ordentligt gas,
kun ved koldstart og de første 10 km.
Jeg afmonterede pumpe. Den var 2/3 lukket af slam, så
en tur med trykluft, skylle-skylle, montering, og så kørte
bilen bare uden bøvl.

Teori, som jeg vist har skrevet et andet sted i en anden tråd.
Ved koldstart: sætter pumpen fuldt tryk men begyndende
trykfald kommer så som følge af slam.

En mulighed måske?