0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Jeg har haft problemet et par gange. Første gang skiftede jeg føleren i beholderen. Næste gang rensede jeg bare de 2 pinde med llidt sandpapir. Det så ud som om der var sket en slags elektrolyse, så den ene føler vatr belagt med noget brunt belægning.Poul
Jeg skal nok måle modstand før og efter afrensning.Er det korrekt antaget, at jeg kan korsslutte stikket for at tjekke om det er ved dioderne fejlen ligger???Jeg mener selvfølgelig ikke dioderne men der i mod føleren i beholderen.
hvis det var min bil var der større sandsynlighed for en knækket ledning end defekt føler!ved ik hvorfor man men mine biler får aldrig de nemme fejl :? men mølle mon ik det er føleren på din
Det er måske værd at nævne, at glycolen i kølervæsken har en vis evne til at kapillere sig igennem ledningsnettet. Hvis føleren på beholderen er utæt (og det bliver de), er der stor sandsynlighed for, at kølervæsken kravler igennem ledningerne og forårsager "støj på linien". Derfor skal man altid observere at der er tørt omkring omtalte føler...Vores biler er trods alt mindre følsomme - men f.eks. Peugeot-biler har haft særdeles meget bøvl med dette forhold, hvor kølervæsken endte i styreboksen - pga en utæt føler et helt andet sted på bilen...