Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Halling

Sider: [1]
1
Syncro Fora / Sv: Ny dreng i klassen
« Dato: 07. Oktober 2019 kl: 05:49:19 »
Hej Morten og Erik,

Tak for input.

Det er en svensk syncro fra 1985 og den er ikke særlig pæn.

Umiddelbart ser det ud til der næsten er sket en fordobling af afgiften, og 35.000 lyder stadig som en god portion. Da jeg ikke kommer til at køre i den de næste to år har jeg heldigvis god tid til klage over en afgørelse hvis den er helt skæv.

@Morten - når du har betalt vil du så evt. dele afgørelsen med mig?

@Alle - skulle der være nogen der er på langfart med deres T3'er og har fået forvildet sig til det sydelige så skrive endelig, og der er værelse og en kold øl klar.

Halling


2
Syncro Fora / Sv: Ny dreng i klassen
« Dato: 06. Oktober 2019 kl: 07:46:30 »
Hej Alle,

Den larmende tavshed kunne tyde på jeg var gået i stå med projektet, men det er ikke tilfældet. Ved mange gode venners hjælp er det nu lykkedes at få bilen toldsynet, og jeg er klar til at deltage i afgifts lotteriet.

I den forbindelse vil jeg høre om der er nogen herinde der fornyeligt har fået berigtiget afgift på hvideplade syncro, og som vil dele af afgørelsen med mig.

@Dixi jeg sender dig en sms senere i dag - jeg er bosiddende i Indien de næste par år tænker det stadig er lidt for tidligt at forstyrre folk i Danmark på en søndag morgen.

På forhånd tak.


3
Syncro Fora / Sv: Ny dreng i klassen
« Dato: 03. Oktober 2018 kl: 10:56:16 »
Lidt billeder af rust og forsøg på at udbedre det

4
Syncro Fora / Sv: Ny dreng i klassen
« Dato: 03. Oktober 2018 kl: 10:54:33 »
Hej Thomas,

Mange tak for det meget udførlige svar og de mange gode pointer. Det er lykkedes mig, at klemme Syncro’en ind i min garage der bliver bygget til biler fra 30’er så der er mere eller mindre kun en smal stig omkring den – men det går og nu kan jeg gå lidt til og fra projektet, når der er en time her og der.

Jeg inspicerede undervognen og kom hurtig til den konklusion, at den del ville blive en ”nut & bolt” renoveringer, og storset alt er nu blevet høstet på venstre side, og der bestilt nye ankerplader, bremsercylindre, tromler, skiver, lejer, bøsninger, bremserør/slanger. Det var fuldstændig som du sagde en lange række helt ufatteligt ødelagte bolte. På Land Roveren tog jeg tingene lidt som de gik stykker, og det var en utrolig lang og træls proces, hvor jeg i sidste ende endte med stortset at skifte alt alligevel.  Baseret på den lækre farve som bremsevæsken har – tyder alt på resten af systems også bliver skiftet.

Den bagerste bærearm har det som vist er et helt normalt problem – nemlig at fjedreskålen er rustet i smadre. Jeg har lavet en ny 2mm plade (som ser ud til at være det der var brugt originalt) – men kan nu at alle reparationsstykker der bliver solgt er markant tykkere. Er der nogen der har haft problem med, at få fjedre skålene til holde udover rust?

Karburatoren er nu landet hos Bromyard i England – det lykkedes faktisk PostNord og Royal Mail at få den bragt frem på under to dage. Det ser tilsyneladende være ud med den end antaget, og de er nu i gang full recondition. Det jo en forskrækkelig masse slanger den karburator har brug.

Jeg har talt med Bernd Jäger og han mente deres Seikel ville være for hårde, og anbefaldede derfor deres Spidan. Er der nogen der har erfaring med dem. Jeg har kørt et par ugers relativ hard core off-road på alufælge i Marokko uden problemer, men jeg lagt mig fast på et sæt Mefro af de grunde som du også nævner. 

Nogen ide om hvad der skal inspiceres på motor og gearkasse – min umiddelbare tanke var egentligt bare, at tage bunden af motoren se på sagerne, og ellers skifte olie hele vejen rundt (den har stået længe så det bliver til et par hyppige olie skift i starten.)

Jeg sender dig også lige en PM.

Med venlig hilsen

Christopher

5
Syncro Fora / Ny dreng i klassen
« Dato: 29. August 2018 kl: 13:02:07 »
Hej Forum,

Efter en del år med en Land Rover Defender 90" er jeg blevet så voksen, at jeg vil have en bil med plads til hele familien som stadig kan begå sig fornuftigt i terrænet. Jeg har derfor anskaffet en rimeligt uspoleret Syncro 1.9 DG som jeg håber kan danne ramme om en tur for familien til Spanien og Marokko i et par måneder.

Baseret på min erfaring med renovering/opbygning af Land Roveren har jeg sat et lille år af til at lære bil at kende, samt få skiftet div. sliddele og få lavet en nogenlunde hensigtsmæssig opbygning.

Udover lidt rust (som helt sikkert viser sig, at være meget mere rust) – har jeg på nuværende tidspunkt identificeret række ting jeg gerne vil have lavet og som jeg gerne vil høre jeres feedback på.

•   Sliddele generelt – På Land Roveren har jeg efterhånden et relativt godt indtryk af hvad der er OE dele og hvad man skal gå i en lang bue uden om. Er der noget rettesnor i kan anbefale fx. Bremser skal jeg gå efter ATE eller noget helt tredje.
•   Karburatoren har det ikke godt og derfor ryger den en tur over til Bromyard VW som virker til, at have et godt navn i den relation.
•   Jeg er blevet anbefalet at skifte alle benzinslanger (også dem under tanken, hvilket skulle et relativt omfattende arbejde) – Jeg tænker bare købe et par længder hos fx. Brickwerks det virker som det vigtigste er de er tyske.
•   Det lyder som en de-coupler er et mere eller mindre must have – umiddelbart kan jeg se man kan købe dem hos enten Sydfyns Autocamper, Bernd-Jaeger eller GoWesty – Det ville jo være lettest købe den herhjemme – men er der fordele ved prøve, at skaffe den hjem fra en af de andre?
•   Umiddelbart er ideen, at sætte mit tagtelt fra Land Roveren på Syncro’en og så også lave en rock’n roll bed inde bilen – jeg vil dog gerne have, at bænken har nakkestøtter når den er slået op – er det til, at skaffe og er der tilfældigvis nogen der ligger inde med en?
•   Jeg tænker der skal nogle A/T’er på den og i den forbindelse tænker jeg et sæt 15” stålfælge med 215/75r15 – Er det nogenlunde passende ift. motoren?
•   Der fulgte en kasse med alle bøsninger med (de skulle være OE) og i forbindelse med udskiftningen vil jeg også montere nye fjedre og støddæmpere. Er GoWesty +2” med Old Man Emu støddæmpere den rette vej eller skal jeg se efter noget helt andet fx Seikel fjedre fra Bernd-Jaeger eller måske noget jeg helt har overset.

Det var en helt utrolig masse spørgsmål og (desværre) nok kun toppen af isbjerget.

På forhånd tak for hjælpen og nu bliver det godt at komme i gang.

Mvh

Christopher

Sider: [1]