T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: Jens Flensborg efter 24. November 2009 kl: 15:57:11

Titel: LBX Doka 1981 - er det en 1,6 liter?
Indlæg af: Jens Flensborg efter 24. November 2009 kl: 15:57:11
Hej folks
Jeg er blevet liderlig med den her doka på ebay:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270487144380

Er det en 1981èr med den originale mindre 1,6 luftkølede motor, eller er den med type4 70 hk motor? Jeg kan ikke rigtigt se forskel på billederne.

Da den ike ligger langt fra Flensborg, er jeg lidt interesseret i projektet. 2011 har den veteranbilstatus i Tyskland.

Jens
Titel: LBX Doka 1981 - er det en 1,6 liter?
Indlæg af: Solow efter 24. November 2009 kl: 16:30:53
Nu skriver manden jo at det er en 2 liter CU motor, så mon ikke det er det rigtige !?!?
Titel: LBX Doka 1981 - er det en 1,6 liter?
Indlæg af: Hinze efter 24. November 2009 kl: 16:41:45
Varmekasserne er flade på en cu og "runde", som på boblen, på en 1,6. Set i tværsnittet

Hinze
Titel: LBX Doka 1981 - er det en 1,6 liter?
Indlæg af: Jens Flensborg efter 24. November 2009 kl: 16:55:34
ahhhh ... nu læste jeg detaljen

er der dobbelt caburator på en CU? kan man skifte til enkeltcarburator?

Jeg har en vision om at modificere med LPG (gas) og en ekstra tank i værktøjsrummet

Jens
Titel: LBX Doka 1981 - er det en 1,6 liter?
Indlæg af: ibber efter 24. November 2009 kl: 17:08:20
du kan sætte sprøjt på fra en vw 1,8 411 - der er dog ikke noget økonomi i det om sådan , skal du
spare så sæt to dobbelte dellortoer i med 32 mm venturier i  , ved godt det lyder ulogisk at de skulle
være mere økonomiske , men det er det , og en hel del ovenikøbet.
der går dog nok en hel del km inden de har tjent sig hjem

og nej der er ikke dobbeltkarberatorer på , der er to enkelte , ikke helt det samme.
Titel: LBX Doka 1981 - er det en 1,6 liter?
Indlæg af: Jens Flensborg efter 24. November 2009 kl: 17:34:34
ok - to enkeltcarburatorer - nu er jeg med - tak

Helt væk fra økonomikse tanker og flere heste ... jeg tænker på enkeltcarburator i en 70hk CU (måske så mindre hk) og en LPG option, sådan at den kan køre de forskellige steder med LPG. En videre mulighed ville være tanken om miljøzoner og andet, men jeg skal først blive klogere på detaljerne. Som veteranbil med 30 år må den køre i alle miljøzoner i Tyskland, det er ikke sådan i DK med de krævede 35 år og den aktuelle miljøchikane hosjer (men jeg er også lidt usikker).

Enkeltcarburator på en CU???
Hvordan ser det ud med det?
Jens
Titel: LBX Doka 1981 - er det en 1,6 liter?
Indlæg af: ibber efter 24. November 2009 kl: 18:23:36
sprøjt :

(http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/41430.jpg)

prograssiv karberator - IKKE ORG VW

(http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/455538.jpg)
Titel: LBX Doka 1981 - er det en 1,6 liter?
Indlæg af: Jens Flensborg efter 24. November 2009 kl: 18:41:57
Det er som at fjerne halvdelen af topstykket for at lave en raketmotor, så bruger jeg ekstra dysserør til manøvrering ude i rummet ...
---
mhhh

måske er det nemmest med lpg på to carburatorer i stedet for lidt for meget ombygning, det skal helst være simpel, jeg elsker det simple grej.
Jens
Titel: LBX Doka 1981 - er det en 1,6 liter?
Indlæg af: ibber efter 24. November 2009 kl: 18:52:33
skal det være simpelt så sæt en dieselmotor i jens ;0)
Titel: LBX Doka 1981 - er det en 1,6 liter?
Indlæg af: Jens Flensborg efter 24. November 2009 kl: 19:10:45
Min LLE har Diesel, det skulle vöre nok ;-)
---
En Doka 1981 med LPG ... som VETERANBIL ... det er her den bliver interessant.
Jens
Titel: LBX Doka 1981 - er det en 1,6 liter?
Indlæg af: Hinze efter 24. November 2009 kl: 21:07:36
Eller måske MS http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-7425-highlight-lbx.html

Hinze