T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Jarl efter 23. August 2005 kl: 22:29:50

Titel: Hvilken moter passer??
Indlæg af: Jarl efter 23. August 2005 kl: 22:29:50
Op til 20% i effekt målt i DIN-hk må du øge uden at bilen taber sin afgiftmæssige identitet. Ændrer du samtidig andre ting på bilen - bremser, udstyr, hjuloph. eller andet kan det blive en afgift sag. For at udelukke enhver tvivl, er en kontakt til Told/Skat + synsstedet en god ide, før man går igang. Umiddelbart burde det ikke volde problemer at få en 1,9 D/TD i. De har hhv. 64 og 75 hk. Hvor meget du så skruer TD'eren op efterfølgende er jo din sag  :wink:
En oplagt mulighed er en AAZ (1,9 TD) fra f.eks. G3. En KY (1,7 D) med turbo-kittet fra en JX (1,6 TD) er også en slagkraftig og velkørende mulighed - endda indenfor en rimelig økonomisk ramme. De gængse 1,6'ere fra G1, G2, Audi 80, Jetta og Passat duer også. Mange af dem har hydrauliske ventilløftere, men det fungerer også fint i en T3. I Tyskland ser man også Audis 5-cylindrede 2,0 D'er i T3'eren, men den har jeg aldrig set godkendt i DK.

Søg lidt på http://www.vwbus-online.org/ - det er en fantastisk vidensbank.
Titel: Hvilken moter passer??
Indlæg af: Djursland efter 23. August 2005 kl: 22:53:33
Hej med jer

nu er det sån at jeg også gerne vil skifte motor til en 1,9 TD AAZ motor men de er ikke bare sån at finde skal jeg lige hilse og sige for jeg kender en der køre rundt på ophug i tyskland og køber alle mulige motor op til biler og han siger at han har nu i 3 uger kikket efter en til mig og han har ikke fundet en endnu.. og jeg har prøvet mange steder i dk og de har dem heller ikke. heller ikke en 1,7 D... men nu har jeg fundet en golf 1,6 TD der er ny renoveret da den ikke hade kørt ret langt kørte den i en sø og bøjede en pleje stang og den fik 4 nye pleje stenger og nye pakniger  osv osv(så jeg håber ikke at den spilder) den fik den store tur og har stået stille siden pga at den står på et BMW ophug. så det er ikke så tit der er nogle der spørger efter en golf 1,6 TD til en BMW derfor står der der endnu.  og den skal have olie køler og intercoller så den kan holde..

Mvh Flemming   :lol:
Titel: Hvilken moter passer??
Indlæg af: Jarl efter 24. August 2005 kl: 10:31:24
Det er rigtigt! Det er ikke det nemmeste, og så koster de også penge, hvis de er i ordentlig stand. En gang imellem har jeg haft held til at gøre en god handel på www.ebay.de Man kan også gå efter en skadet bil på f.eks www.mobile.de
Titel: Hvilken moter passer??
Indlæg af: Jarl efter 24. August 2005 kl: 10:35:03
Og så forresten - kanon-ide med intercooler & oliekøler - så får du en evighedsmaskine :D
Titel: Hvilken moter passer??
Indlæg af: Djursland efter 24. August 2005 kl: 10:41:54
hej jarl.

har du nogle anelse om hvad tempen er i indsuningen med en luft til luft intercoler og uden intercoler...  :wink:

Mvh Flemming   :lol:
Titel: Hvilken moter passer??
Indlæg af: Jarl efter 24. August 2005 kl: 13:05:14
I min amatør-selvbygger-konstruktion har jeg ved belastning ca 50 grader i ladeluften efter ic. Det er målt ved normal sommertemp. 18-20 grader. Jg har ikke selv målt uden, men har læst om værdier på 140 grader. Med hånden mærkes der tydelig forskel på rørene før og efter ic. Min ic er fra en G3 og sidder efterløbet bag den bagerste hjulkasse.