T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: Rabundus efter 10. Marts 2010 kl: 21:07:36

Titel: forskel på fælge Syncro contra alm.
Indlæg af: Rabundus efter 10. Marts 2010 kl: 21:07:36
Hvordan ser man forskel på en Syncro 14 " fælg og en alm. 2wd fælg jeg har 2 liggende lige ved siden af hinanden og kan ikke se de vise sten  :roll:  :?:  :?:
Titel: forskel på fælge Syncro contra alm.
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 10. Marts 2010 kl: 22:07:30
Der er vist kun ½ tomme til forskel...
Titel: forskel på fælge Syncro contra alm.
Indlæg af: Mølle efter 10. Marts 2010 kl: 22:14:10
der står hhv. 5,5x14 og 6x14 i de to forskellige fælge. Den samlede fælgbredde er således ½ tomme forskellig dvs. 12,7 mm.
Titel: forskel på fælge Syncro contra alm.
Indlæg af: Rabundus efter 10. Marts 2010 kl: 22:36:22
kikker imorgen  :shock:
Titel: forskel på fælge Syncro contra alm.
Indlæg af: Jarl efter 10. Marts 2010 kl: 23:23:17
Men, der findes Syncroer, der kører på alm. fælge. Udover den ½ tomme, der er forskel til "rigtige" Syncrofælge, så er der også forskel i offset'en. Syncrofælge har ET på 30, mens alm. 2wd stålfælge har ET 39. Det står også at læse inde i fælgcenteret.
Titel: forskel på fælge Syncro contra alm.
Indlæg af: Mary efter 11. Marts 2010 kl: 01:25:48
Hvad gør det egentlig for køreegenskaberne m.m. om ET nummeret er 30 eller 39?
Jeg ved godt at sporvidden blive lidt større ved ET 30 da dækkene herved "kommer længere ind under bilen", men er der nogen der har erfaring med hvor stort ET nr at en Syncro kan køre med?

Vi kører med ET31 og fandt på et tidspunkt nogle andre fælge, men da de havde ET nr 43 turde vi ikke binde an med dem.
Titel: forskel på fælge Syncro contra alm.
Indlæg af: Mary efter 11. Marts 2010 kl: 01:27:06
Jeg mener selvfølgelig at dækkene kommer længere ind under bilen ved ET39 og man derved bliver mere smalsporet.
Men kommer man til at støde på eller kan det give andre problemer?
Titel: forskel på fælge Syncro contra alm.
Indlæg af: jbjerrum efter 11. Marts 2010 kl: 07:38:10
Man bør vel have øje for en ændret belastning på geometrien og indre/ydre lejer, hvis man ændrer ET væsentligt.

Jeg kunne for mit eget vedkommende godt tænke mig, at hjulene stod "ude", så de flugter med skærmkanten.
Det er selvfølgeligt mest for optikkens skyld, men det må da også have en gavnlig effekt på fodfæstet.
Sammenlign et langbenet fruentimmer i stram nederdel og høje hæle med en bredsporet klidmoster i jacoform sko - hvem står mon bedst fast...??

Findes der mon ikke en tabel somewhere, hvor man kan se anbefalede spring i ET i sammenhæng med øget fælgbredde...

Iøvrigt synes jeg at den største umiddelbare forskel på de to viste fælge er, at den øverste er i bedre stand... ;-)