T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Mads-kaa efter 24. Marts 2007 kl: 12:59:17
-
http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=9250
/Mads
-
For sejt! Sådan en gad jeg nok eje - de skulle efter sigende være mere momentkapable og have en passende høj gearing. Fedt link!
-
Men der er også en diskussion i gang om det er en almindelig automat gearkasse med en adaptor-plade på, hvis det forholder sig sådan, så er der jo lige pludselig muligheder i det???
/Mads
-
Ja, det er rigtigt. Og så skal vi bare have en komplet tegning af adaptorpladen - så laver Rasmus den om til et CNC-program og så får vi allesammen automatgear i vores seje dieselbiler... Nu mangler vi så bare et automatgearsprojekt til Syncroerne... :wink:
-
Ja, det er rigtigt. Og så skal vi bare have en komplet tegning af adaptorpladen - så laver Rasmus den om til et CNC-program og så får vi allesammen automatgear i vores nederen dieselbiler...
Det skulle ikke være noget problem :lol:
Tegning og CNC- program er i dag dog næsten samme sag,
hvis man har lavet en 3D-tegning...
-
hov, hvad er det for en gang citat-fusk, Rasmus. :D
Ellers godt forsøgt :twisted:
-
:D :D :D :D :D :D :D ...det havde jeg sgu ikke set
-
Hvad kan man forvente af Øboere 8) , de kørte vel helst på atomkraft, hvis de kunne komme afsted med det. :oops:
Er automatgear ikke lidt på linie med Servo. Forbeholdt handicappede. :lol:
De mærkelige udvækster for enden af armen, sidder der for at blive brugt. :wink:
KH KHS - Rå power, Diesel og Rugbrød.
-
Kurt du skal tænke på hvad du så kan bruge udvækster til:
Pille næse, med begge hænder
Tale i mobil, med armen ud af vinduet
osv.
Rasmus' citat er da 100% korrekt :roll:
/Mads
-
Har man først en gang prøvet automatgear, vil man gøre næsten hvad som helst for at få det igen.
Det er bare sååå dejligt at køre med :D
-
jeg har da en på lager til mit automatgear-jx projekt :-) pladen er en kopi af taxi modellen lavet af en tysker
(det er ok at være misundelig :-) )
-
Jeg synes at Rasmus' citatfusk nærmer sig blasfemi :evil: .........men det var fandme sjau :D :D :D :D .
-
Fedt link! Man bliver konstant overrasket over hvor mangfoldig en bilo en t3 er.. alle de konfigurationer.. modeller.. funktioner..
MEn jeg skal dog ikke ha automatgear.. det er for meget radiobil "en polet i indkastet og drej på rattet" til mit temperament. Jeg æææælsker manuelt gear.. (og baghjulstræk) 8)
MEN jeg skal da med casper ud og cruise når hans coach-ficerede van får automat i.. Så kan jeg sidde og brokke mig lidt :)
-
hæhæ :twisted:
-
Ja, Jarl. Nu har jeg så endelig besluttet at droppe de miljøfjendtlige og energifråsende benzinbiler. Egentlig har du jo ret i at WBX'eren har et forbrug som en Centurion og en ydelse som en Lada 1200, men det er vel, hvad man kan forvente af en forældet motorkonstruktion. I dag hører den slags vel hjemme på et museum.
Nu vil jeg i stedet for tilslutte mig dieselligaen, og selvfølgelig vil jeg lave adaptorplader til jer. Jeg sender en gratis til dig først i næste uge som tak for, at du ledte mig på rette spor med det der diesel.
Din nye dieselven Rasmus
Hej Rasmus
Det er sødt af dig. Jeg synes nu da ikke, at det er så slemt med WBX'erne, men lidt er der da om snakken. Med hensyn til adaptorpladen, så lyder det dejligt at du vil lave en portion af dem og gratis det er da helt kanon, men jeg vil altså gerne have lov at betale portoen.
På forhånd tak
-
Det er jo ikke sjovt Jarl !
Jeg har da ikke noget mod diesel, andet end 1,6 TD ikke hører hejmme i en T3'er også det faktum at 4 cyl diesel generelt hverken har en god lyd eller nogen sjæl :P
Mht. miljø så jeg været klar til bioethanol de sidste 1½ år men regeringen er jo lidt langsomme i optrækket hvad det angår...
Hvis vi ikke skynder os, bliver Danmark det sidste land i europa hvor man ikke kan få bioethanol :shock:
Desuden sviner en liter diesel mere end en liter benzin :wink:
-
Hvis du mener en liter Diesel sviner mere end en liter benzin så men det. Men det er jo en mening. Du han intet belæg for det uden at beskrive de forhold der er til stede.
Forslag.: På fyn kravler vi ind i hver sin T3.
Din får så hældt 5 liter Benzin ind ad soltaget, og min får 5 liter diesel hældt ind ad soltaget. To timer senere kommer vi så ud og forklarer om miljåpåvirkning. Hov, har Diesel ikke adskillige % mere energi pr liter, så du skal sidde med 6 liter benzin for at sammenligningen duer.
Seneste nummer af FDM skriver at Diesel med partikelfilter er langt overlegen i forhold til Benzin miljømæssigt, og de er vel ikke helt på galt spor.
Vær du glad for at vi fik blyet revet fra jer, så i ikke også fortsætter med tungmetaller i miljøet.
MHT charme og lyd, så er der ikke noget så skønt som en 1,6D der står og dokker. Se evt Thøgersens udtalelse i Tv2 Nord.
KH KHS - Tilfreds bare lortet kører
-
MHT charme og lyd, så er der ikke noget så skønt som en 1,6D der står og dokker. Se evt Thøgersens udtalelse i Tv2 Nord.
Ja og nogen kan også bedst li' en kæmpe stor behåret kusse :!:
-
Ja og nogen kan også bedst li' en kæmpe stor behåret kusse :!:
Alt andet lige er det da bedre end en kæmpestor behåret RØV. :cry:
KH KHS - Vaselinefri sex idag tak.
-
Fra automatgear til behårede kønsdele........vi kommer godt nok vidt omkring i den her tråd :wink:
-
Det er fordi overskriften nævner Berliner Taxi. Og der er de lige behårede alle tre køn.
KH KHS - Skifter selv
-
Så er den her http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220468784898&_trkparms=tab%3DWatching
Hinze
-
så er det bare om jarl er hurtig nok til at vinde den :)
men han sparer jo ifølge ham selv en masse penge på topstykker og turboer nu hvor han kører 1Y, så agumenterne over for IM er der vel ;-)
-
Næ - jeg sidder over. Jeg ved sgu ikke engang længere, om jeg kan huske, hvilken vej man skal dreje en bolt for at løsne den - jeg kører jo 1Y ;-)
-
Hei, naboer. Har vært leser på dette forumet en stund, men aldri postet no... Nå kunne jeg ikke la være, da linken i den opprinnelige posten faktisk er min... Diesel-automatdelene ligger fortsatt i min garasje og venter på rett prosjekt og arbeidslyst. Har to andre T3 biler som krever sitt:
Min Syncro: http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=13549
Min Coach/GL : http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=6767
-
Diesel-automatdelene ligger fortsatt i min garasje og venter på rett prosjekt og arbeidslyst. Har to andre T3 biler som krever sitt:
Hei, fine biler,
Kunne du evt. tage et par billeder, at det "specielle" ved gearkasse monteringen, adaptor, flexplade........
Hinze
-
(http://img90.imageshack.us/img90/7762/dsc00022zye.jpg)
-
(http://img406.imageshack.us/img406/1439/dsc00020pcf.jpg)
-
(http://img30.imageshack.us/img30/605/dsc00014lel.jpg)
-
(http://img30.imageshack.us/img30/4172/dsc00017cxy.jpg)
-
Her var noen bilder jeg hadde liggende på min maskin. På det siste bildet så er flexplaten skrudd fast på converteren. Så de bolter som kommer ut i senter er altså de som egentlig skal feste flexplaten til veivakselen.
-
Meget fine billeder tak, Ved nogen diff udvekslingen i sådan en kode NM kasse?
Hinze
-
I tillegg til flexplate og adapterplate, så er det kraftigere starter enn vanlig automat og en spesiell gasswire mellom automat og dieselpumpe. Resten ser ut som vanlige dieseldeler og automatdeler. Utvekslingene i girkassen er samme som 1,9 bensinautomat.
-
@OddN, den stige som du har på bagklappen af din fine syncro.. har du måske et link til manden som sælger disse stiger til t3??
Hvad koster sådan stykke ekstra-udstyr??
På forhånd tak :wink:
-
Ja,det har jeg. :D Han heter Gary og holder hus i Canada. Her er siden hans, og han gjør det meste på bestilling:
http://www.telusplanet.net/public/gary2a/rack/vanagonrack.htm
Stigen kostet ca 300 USD. Men frakten kom på ca 200USD :shock:
-
fed side, der er mange ting jeg ikke har set før, er det håndlavet?
rigtig god inspiration, den er røget i fortrukne :D
-
Bum bummelum
-
Ser ret interressant ud er det dele til samling af motor og automatkasse?
-
Yeps, række4 med "wbx" automatgearkasse, og lidt ændret gaskabel fra gearkassen til spjæld.
-
lidt mere
-
er der evt nogen der har disse billeder liggende , da jeg går og leger med tanken om jx og auto gear
edit :ved ikke lige hvad der skete først kunne jeg ikke se billeder og nu kan jeg
-
er der evt nogen der har disse billeder liggende , da jeg går og leger med tanken om jx og auto gear
edit :ved ikke lige hvad der skete først kunne jeg ikke se billeder og nu kan jeg
jaaaa, der er rigtig spændende.
-
Er det ikke en forkert motor på de billeder ? er der noget jx på vej med aut. gear i g-4 det bliver da syperbluxus ferie pralmobil :lol:
-
Er det ikke en forkert motor på de billeder ? er der noget jx på vej med aut. gear i g-4 det bliver da syperbluxus ferie pralmobil :lol:
Billederne er fra en anden tid (læs: 2010) det er ikke G4 setup, men stadigvæk en rigtig spændende mulighed.
Gad dog godt have et gear mere i autokasserne. Hmmm, har nogen mon fundet en løsning på det derude?
-
Hello Hinze, do you know how to modify the governor for have it shift at a higher rpm, on the nj automatic gearbox
:?:
-
Gad dog godt have et gear mere i autokasserne. Hmmm, har nogen mon fundet en løsning på det derude?
Der er den eneste løsning nok større hjul, da udvekslingen i tomat gearkasserne i højeste gear er 1:1. Hvor der med rodekasse er mulighed for 1:0,78 så vidt jeg husker....
-
Hello Hinze, do you know how to modify the governor for have it shift at a higher rpm, on the nj automatic gearbox
:?:
næ, NJ er jo det ypperste indenfor autokasser
-
mon ikke det "letteste" er at finde en converter med lock-up funktion, men det er jo nok også svært. Der var på en US side nogle der arbejdede på at fabrikere kron og spidshjul med lavere udveksling; det stiller jo så højere krav til momentet på motoren, men klart spændende, hvis nu man alligevel skal have en voldsom subaru i
-
er sådan en gearkasse for højt gearet til en diesel
-
er sådan en gearkasse for højt gearet til en diesel
slutvekslingen på f.eks NH eller NK ligner en 3H, så det kan vel gå. NJ er lidt "længere"
-
ok ellers var der jo ikke så meget ved ideen , jeg må se hvad jeg finder på det må være muligt at lave en adapter selv
-
ok ellers var der jo ikke så meget ved ideen , jeg må se hvad jeg finder på det må være muligt at lave en adapter selv
ellers er du velommen til at måle på mit sæt. Det kunne da komme med til fyn12, så kunne du måle lidt.
-
ok ellers var der jo ikke så meget ved ideen , jeg må se hvad jeg finder på det må være muligt at lave en adapter selv
ellers er du velommen til at måle på mit sæt. Det kunne da komme med til fyn12, så kunne du måle lidt.
det må du meget gerne :D :D det ville være fedt og nok også gøre det noget nemmere da det ikke er noget jeg har prøvet før