T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => R4i Fora => Emne startet af: jensjakob efter 11. Juni 2013 kl: 22:25:15
-
Hej,
Jeg skal skifte udstødningsmanifoldpakning på Frk G, og tænker på om der er nogen som har haft success med at afklemme kølerslanger, så der ikke løb for meget vand ud når udstødningsmanifolden tages af?
Jeg er meget åben for forslag til at gøre det nemt denne gang.
Mvh
Jens Jakob
-
Jeg kan ikke lige se for mig hvordan du kommer i forbindelse med køleslanger for at skifte udstødningsmanifoldpakning eller er der noget med en lille slange på manifolden når du kører R4 ? Jeg har tit brugt et par træklodser og en skruetvinge på slangerne. Det sidder selvfølgelig altid i vejen lige der hvor man skal til og plads er der jo ikke for meget af så jeg ved ikke om det er godt eller skidt.
-
Det her "klemme sæt" har jeg været rigtigt glad for, det har sparet mig for megen kølervæske "over det hele" og hydraulikolie ditto fra andre biler:
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-varkstedsudstyr/Tang/Klemtangsat-3-stk-191552/
Og det duer !
Hilsen
Bent
-
En bolt af passende størrelse skrues op i slangen og spændebåndet sættes omkring slangen igen.
-
Tak for gode indspark.
Ja, der er slangen som går fra manifolden.
Det jeg tænker på - er forbundne kar, og at når jeg afmonterer indsugningsmanifolden, vil vandstand i køler og ekspansionsbeholder falde indtil det er på niveau med kølevandshul i topstykket som leder vand ind i indsugningsmanifolden til forvarmning.
Eller er dette begrænset og rent teoretisk?
-
Jeg ville klemme den lille returslange fra manifolden af, og når du løsner selve manifolden, sætte en prop eller en plade for hullet i topstykket. Der er kun et hul til kølevand i toppen ud mod indsugningsmanifolden.
-
Jeg prøver at se hvad jeg kan gøre lørdag.
Det ville være dejligt at slippe for at lufte ud.
Er der nogen som har lavet "høkerudluftning" ved at varme motoren op, og så med varm køler åbne udluftningsskruen foran forsigtigt?