T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Subaru => Emne startet af: gasa139 efter 13. August 2016 kl: 13:32:48

Titel: konvertering
Indlæg af: gasa139 efter 13. August 2016 kl: 13:32:48
Motor ej 22 er købt , konverteringssæt også ( fra lmb , adapter-svinghjul-motorophæng-op kortet oliekar og rustfri komplet udstødningssæt) og komplet tandrem sæt med nye ruller og vandpumpe. +Slibesæt , topstykkerne er indlev. til  slibning incl ventiler og skift af paraplyer.  Skal nok også lige have købt ny kobling mens jeg er i gang og div smådele. Det bliver spændende ..... venter på udstødning ca 4 uger før jeg kan skifte.   
Har kørende dj 112 hk motor i overskud ( med komplet udstødning under 2 år gammel) Den er lettere tunet, med en skarpere knast. Komplet ny opbygget af Mads Kaa i 2009-2010 (billede dokumentation findes ) Jeg har kørt med den siden Påsken 2016
Titel: Sv: konvertering
Indlæg af: Hinze efter 13. August 2016 kl: 15:32:50
uha, det bliver lækkert, er styreboksen med 3 eller 4 stik?
Titel: Sv: konvertering
Indlæg af: gasa139 efter 13. August 2016 kl: 16:06:19
med 4 stik
Titel: Sv: konvertering
Indlæg af: gasa139 efter 08. Oktober 2016 kl: 17:20:42
Så er sub motor  ved at være klar til at blive lagt i
Titel: Sv: konvertering
Indlæg af: Mr-Pedersen efter 16. Oktober 2016 kl: 21:39:14
hva ska den gamle ged evt. kost ? ;)
Titel: Sv: konvertering
Indlæg af: gasa139 efter 17. December 2016 kl: 16:03:21
Efter de første par uger med subaru, er konklusion helt klart at det er en dejlig match. Særlig den forholdsvise dyre løsning med komplet rustfri udstødning er alle penge værd. Super sprød lyd. Køre simpelthent godt. Dog er km pr ltr. Skuffende kun 7.5 km/ltr. Og jeg kan ikke få varme i kabinen. Motor køler fint , temp viser bevæger sig ikke ud af det hvide felt og blæseluft bliver kun håndvarm. Så her i vinterperioden er det sku for koldt

 med kun 10-15 grader i kabinen.
Løsning med sub motor og T 3 gearkasse er ikke optimalt, hvis man vil udnytte de ekstra hk. og køre den rigtigt frisk..... Gearskiftet er for langt og langsomt......
Titel: Sv: konvertering
Indlæg af: Hinze efter 17. December 2016 kl: 16:19:01
hmm, det lyder da mystisk med temperaturen. Hvordan har koblet kølevand til motoren?

Ps. du skulle ønske dig et nyt kamera eller sætte det ned i opløsning inden du tager billeder, f.eks til 800x600
Titel: Sv: konvertering
Indlæg af: Hr mortensen efter 17. December 2016 kl: 17:08:44
Du kan have tilsluttet slangerne forkert. Min har ingen problemer med at varme. tværtimod så varmer den bedere end den org wbx.
Titel: Sv: konvertering
Indlæg af: gasa139 efter 09. Januar 2017 kl: 17:37:53
Har checket tilslutning af slanger. Sidder rigtigt prøver lige med en ny termostat. Måsken den er konstant åben. Temp måler i bilen når jeg kører kommer knap op i det hvide felt.
 Ved længere tids tomgang stiger temp. Måler til lige forbi det hvide felt og blæser luften er mærkbart varmere uden dog at være tigtigt varmt. Temp nål og varme falder dog straks ved kort tids kørsel.
Hvad type olie køre i med ? Motor er begyndt at tikke ( startede med det kolde vejr. Jeg kører castrol 10/40.
Skal jeg prøve 5 eller 10/30 og evt tilsætte et addiktiv til olien ( mod tikken./ Evt halvstoppede oliekanal)
Titel: Sv: konvertering
Indlæg af: buddha_uffe efter 09. Januar 2017 kl: 21:09:26
Tror da at du kører med en alt for lav driftstemperatur på motoren. Muligvis også derfor du oplever mere støj.
Titel: Sv: konvertering
Indlæg af: gasa139 efter 11. Januar 2017 kl: 15:10:00
Hme... Ja motorrummet er mærkbart køliger end på den gamle Dj'er . Det er kun udstødningen man kan brænde sig på. Hvad kan årsagen være ?
Titel: Sv: konvertering
Indlæg af: buddha_uffe efter 12. Januar 2017 kl: 08:57:23
Termostat?
Titel: Sv: konvertering
Indlæg af: gasa139 efter 12. Januar 2017 kl: 10:48:07
Termostat er bestilt.
Titel: Sv: konvertering
Indlæg af: gasa139 efter 06. April 2017 kl: 21:04:54
Ja , det var termostaten. Har nu fin varme og motor kører med alm. Driftstemp. Fik også installeret speed sensor og det gav en noget roliger tomgang og fik afhjulpet problem med motor nogle gange gik ud ved udkobling fra høj omdrejningstal. Skift til anden olie har også gavnet gangkulturen i motoren ( ingen lyde fra hydrauliske ventilløfter mere )
Skiftede også bagfjedre til nogle med flere vindinger og ca 5 cm længere. Så trucken er nu lidt mere højrøvet, men mon ikke det udligner sig når sneglehuset kommer på. Det er ihvertilfald meningen.

Titel: Sv: konvertering
Indlæg af: Hinze efter 07. April 2017 kl: 22:56:29
ser fint ud. Er der så også en vogn til hundehuset  :)
Titel: Sv: konvertering
Indlæg af: gasa139 efter 08. April 2017 kl: 08:52:50
Næste udfordring er at finde ud af hvorfor den har svært ved at starte når den er driftsvarm. Når den er kold eller har stået ca. 30 min efter kørsel så starter den uden besvær.Men driftsvarm , når du lige har tanket eller været inde hos bageren så har batteriet meget svær ved at trække starteret rundt og den starter først efter 6-8 omdrejninger ( starter kører knap en omdrejning ved hver forsøg )
Batteriet fejler ikke noget ( varta ) tror det er T3 starteren , men hvorfor er problemet der kun når den er varm.....
Har set hos LMB ( der har jeg købt komplet konvertering ) at de tilbyder renoveret subaru starter med adapter til T3 , men er det den eneste løsning.