T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Elektrisk => Emne startet af: LBXeren efter 17. Maj 2017 kl: 17:29:43
-
Har lige renset/tjekket dyser og skiftet benzinfilter og da jeg havde fået samlet det hele igen var der ikke strøm til benzinpumpen. Har fundet ledningerne i motorrummet og når jeg sætter 12v direkte på på pumpen snurrer den fint. Sidder der en sikring eller et relæ et eller andet sted der styrer pumpen??? WBX, 2,1 DJ motor......
-
Benzinpumpen er relæ styret. Du har 2 relæer i den sorte box ovenpå tændspolen til venstre i motorrummet. Det ene er til føde 12V til styrebox og det andet er til benzinpumpe. Prøv at høre om det klikker når de sætter tænding, så skal pumpen kører i 3 sekunder og slukke, herefter tager styreboksen over og styre relæet.
-
Sidder der ikke et relæ foran højre baglygte?
Mvh Jønne Ukendt
-
Ok, relæ er spottet og hvis jeg kortslutter ben 30 og 87 snurrer pumpen.....så tyder på defekt relæ.....må have handlet et nyt og så håbe at det bare er det :) :) tak for tippet :)
-
Sidder der ikke et relæ foran højre baglygte?
Mvh Jønne Ukendt
jo, det styrer tomgang
-
Ok, relæ er spottet og hvis jeg kortslutter ben 30 og 87 snurrer pumpen.....så tyder på defekt relæ.....må have handlet et nyt og så håbe at det bare er det :) :) tak for tippet :)
eller også er styreledning fra boksen knækket. styreboksen "overtager" stel til relæ, dvs den styre relæ ved at give stel.
Sikkert noget med sikkerhed, hvis boksen ikke mærker signal om omdrejninger, slukker den benzinpumpen.
-
Er der tænding/gnist på?
-
bundstykke?? :D
der sidder vist os en samling på en ledning, ikke langt fra benzinpumpen, det ved Buddha Uffe mere om :)
-
Der er gnist på, hvis jeg kører med pumpen et stykke tid ved at sætte 12v direkte på og så tørner, så starter den på det benzintryk der er i systemet.
Det er IKKE relæerne, har skiftet begge 2 men uden held. Det jeg mangler er at høre at benzinpumpen lige starter op når jeg sætter tænding på. Som sagt er der strøm fremme til relæet, når jeg kortslutter ben 30 og 87 snurrer pumpen fint. Når jeg så sætter relæet på plads...ingenting. Alt andet, lys m. fungerer normalt......kan det her være en bundstykke ting?? Har forsøgt med en anden ECU men samme resultat....
Hvor pokker skal man efterhånden lede???
-
er der + til relæ på styresiden?
Er der stel til relæ på styresiden?
-
Der er + frem til styresiden af relæet men det klikker ikke..... Tændingsbundstykke skiftet, uden held....
-
Der er + frem til styresiden af relæet men det klikker ikke..... Tændingsbundstykke skiftet, uden held....
bundstykket har vel ikke noget at gøre med din fejl.
men du mangler styrestel til relæ,
din kører med digijet, men digifant er ens i den sorte boks
[attachment id=1 msg=129524]
-
digijet her
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_56.PDF (http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_56.PDF)
-
Ja, og jeg er efterhånden ved at komme frem til at det er en ECU fejl. Når jeg kortslutter kl 20 og 25 i stikket til ECU kører pumpen......det må jo betyde at ledningerne er intakte fra relæboksen og frem til ECU?
-
Det der bare undrer mig lidt er at hverken det højre eller venstre relæ klikker når den får tænding.....nogen der har nogle ideer???
-
tjek dine stelforbindelser...
-
Ja, det må være næste skridt, det kan ikke passe at der skulle være samme problem med 2 ECU´er.... :)
-
Tjah, Hinze havde fuldstændig ret, dårlig stelforbindelse til styrerelæerne. Stelledningen var knækket lige der hvor den går ind i den fælles stelklemme der er boltet i venstre side af motorblokken. Ikke knækket helt over, men hang i et par tråde, så den var sgu ikke helt nem at spotte :-\
Tusind tak for hjælpen Fyn-turen er reddet :), det er en fornøjelse at kunne trække på viden herinde i forum :) :)
-
fedt det kom til at virke, vi ses