Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - gunnar6690

Sider: [1] 2 3 ... 50
1
Mekanisk / Sv: støddæmpere
« Dato: 08. Juni 2017 kl: 15:48:05 »
Jeg kender dem kun fra BMW, men B4 er normalt tæt på OE, altså fabriks standard, B6 er nok bedre til sænkningsfjedre, lidt strammere i dæmpning. Jeg håber der kommer meldinger fra nogen der har prøvet dem i en T3.

2
Diverse / Sv: Hvilket Load Index
« Dato: 26. Marts 2017 kl: 16:04:19 »
Tak for svar Kim, jeg kender godt til reglen omkring største akseltryk divideret med to. Men hvor meget er det nu lige største akseltryk er på en t3?
Jeg mener vægtfordeling i en T3 er tæt på 50%, men altid en god ide at se på tilladt totalvægt på registreringsattesten og dele med 4, og runde op til nærmeste lastindex. På de biler jeg har er det 2500 kg total dvs. mindst 625 kg, så er et lastindex på 92 passende, men en tungt læsset camper kommer nok op til måske 2800 totalvægt så der er 98 mere passende, især ved brug af personvognsdæk. Det gælder måske mest for dem der kører bred/pavprofiler....

Vigtigere er det at ved syn skal dækkene være C, eksempel 185 R14C  ,altså til let lastbil ( sådan har det i hvert fald været for T3 ) Men der findes mange C- klasse dæk med lastindex 102/100 til rimelige priser, så hvorfor ikke bare gå derop.


Lastindex oversigt : http://www.fdm.dk/biler/biludstyr/daek/loadindex-tabel

3
Din bil... / Sv: Nangijala Expressen
« Dato: 22. Marts 2017 kl: 01:07:00 »
ser aktivt ud, det er et svært navn "Nangijala expressen". Er der en dybere "mening"?
Måske fører den til Nangilima :) Så må Mads vel være Tvebak ?

4
Generelt / Sv: Ny lov den 1. januar 2017 om ombygninger
« Dato: 07. Januar 2017 kl: 10:35:08 »
Nej, det var ikke begrænsninger i reglerne jeg så men mangel på kendskab til brugbare prøvningsinstanser. Du gav et godt eksempel, men er der mon også nogen i Jylland ?

5
Generelt / Sv: Ny lov den 1. januar 2017 om ombygninger
« Dato: 06. Januar 2017 kl: 20:13:53 »
Hvordan kommer det her så til at passe med Subaru og andre ikke VW motorer?
Side 748 nederst 

Citat

Motorskifte
Hvis der foretages motorskifte, og bilen kommer til at svare til en eksisterende
anden variant (motor, hjul og bremser), kan kontrollen foretages af en synsvirksomhe,
hvis der foreligger dokumentation fra bilfabrikanten. Hvis dokumentation
for sammenhæng skal stykkes sammen af andre oplysninger, skal disse
og sammenhængen kontrolleres og bekræftes af en prøvningsinstans.
Hvis bilen ved motorskiftet ikke kommer til at svare til en anden variant, sidestilles
motorskiftet med almindelig effektforøgelse, hvor en prøvningsinstans skal lave
rapport. Hvis den nye motor (og evt. gearkasse) medfører en forøgelse af køreklar
vægt på mere end 5%, skal bilen dog uanset effektforøgelse bestå køreegenskabstesten
som anført under punkt A3. Effektforøgelse 41-100%.

Citat slut


6
Syncro Fora / Sv: Questions regarding import my Syncro to Denmark
« Dato: 05. Januar 2017 kl: 20:26:55 »
Hallo det er ikke et problem at få den til dk ,når den er godkendt i et andet EU land , min egen LLe 955 kom fra Tyskland også med en afn. Motor , den blev synet og godkendt flere gange ,det største problem er den årlige skat som du skriver Jens på 14000kr ,det kan få alle til at bygge om til benzin hvor afgift er på ca 6600kr
Velkommen til T3 nettet
Hilsen Poul
Såvidt jeg husker er Schweiz ikke et  EU land, så vær opmærksom på det i forbindelse med regler

7
Sjov und Spass !!! / Sv: Glædelig Jul
« Dato: 25. December 2016 kl: 11:10:54 »
En Glædelig bag(h)jul også fra mig og ønsket om I alle får et Godt Nytår for jer og jeres biler/projekter :)

8
Din bil... / Sv: No name jet 2
« Dato: 18. December 2016 kl: 10:47:11 »
Det er samme vacuumforstærker på BMW E28 serien med M10 og M20 motor dvs. 518, 520 og 527ETA. Det burde øge tilbuddet lidt

9
WBX/LBX Fora / Sv: Hjælp til et reservedels nr...
« Dato: 28. November 2016 kl: 13:12:11 »

10
Din bil... / Sv: "Otto" min Ex-mili JX Caravelle
« Dato: 15. November 2016 kl: 21:24:21 »
Nogle rustforvandlere har garvesyre som aktiv hoved ingrediens, men tror bare slutresultatet bliver lidt som med fosforsyre.

11
Elektrisk / Sv: Spørgsmål til udskiftning af kul/starter på DJ på Syncro
« Dato: 19. September 2016 kl: 00:46:10 »
Det er en snittap, bruges normalt til gevindskæring .

12
WBX/LBX Fora / Sv: broken coolwater level sensor
« Dato: 25. Juli 2016 kl: 14:09:25 »
Maybe try VW in Tonder. Its a widely used part, so perhaps its on store, otherwise there's VW in Ribe WHO is usually ok stocked. Its on your left at a light crossing just after the railwaycrossing when driving to Esbjerg.
Cheers Gunnar

13
Undervogn / Sv: Købes øverste Bærearm foran
« Dato: 25. Juli 2016 kl: 14:04:16 »
Hejsa. Er det til en Syncro eller en alm. 2WD. Evt. oplys også årgang for en sikkerheds skyld. Det vil hjælpe med at identificere den rigtige del.

14
Undervogn / Sv: højre bagsvinger købes
« Dato: 11. Juli 2016 kl: 13:19:34 »
Kære jeppeloen
Hvad vil Du egentlig herinde hvis Du har så mange fordomme om T3nettets brugere ? Vi er da mange der har de stumper Du efterlyser, men gemmer dem selv til eget brug fordi de er dyre. Hvorfor skulle nogen af os hjælpe en der sviner andre på den måde ? Du har købt en T3, åbenbart ikke kunnet se at bærearmene var dårlige nok til at bryde sammen snart, og så skælder Du brugerne herinde ud fordi din manglende viden har sat Dig i udgifter... En T3 er ikke en billig kassevogn man bare kan ralle rundt i for ingen penge, det er der mange herinde der har rådgivet nye om. Det kunne Du have draget fordel af i stedet for at jamre over at folk ikke står i kø for at sælge stumper til den pris Du vil give. Du kan nok få en bærearm der holder et halvt år længere for 500 hvis nogen gider tage besværet med Dig. Og så kan Du regne med selv at måtte slås med bolte og bøsninger bagefter, det er der nemlig også delt erfaringer med herinde. Et godt og velment råd til Dig .. Sælg Din T3, den bliver aldrig det Du åbenbart forventer.

15
R4i Fora / Sv: ADR projekt
« Dato: 26. Juni 2016 kl: 21:59:45 »
Det Hinze mener er nok om den har variabel længde i indsugningsmanifolden. Det mener jeg de har, den sorte vacuumdåse foran på siden af manifoldrørene. Lidt under generatoren. Det tyder på det i de ADR jeg har. ( kører A4 med ADR )

Sider: [1] 2 3 ... 50