Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - gunnar6690

Sider: [1] 2 3 ... 50
1
Mekanisk / Sv: Karosseri-kit
« Dato: 21. September 2017 kl: 17:05:19 »
Vi brugte Tridon pensel kit da jeg var i lære, det ligner rigtig meget det Sikaguard ( Volvokit ? )
Men der er rigtigt nok kun en sealer, så godt arbejde inden f. eks. rigtig god primer og så tyndtflydende rustbeskyttelse på den anden side så det kan trænge ned i samlinger

2
Biler.. / Sv: Køb af VW T3 Tyskland
« Dato: 14. September 2017 kl: 14:42:13 »
Med de 128 hk skulle den kunne godkendes med en DJ typegodkendelse, altså en T3 med 2,1l DJ benzinmotor. Så hold nu hovedet koldt og drømmen i live. Der skal jo betales afgift alligevel, så der er ingen fælde at falde i , den er jo godkendt i Tyskland med motoren, ikke ? Tüv eintragung på motor?

4
Alt andet / Sv: K.doka hardtop
« Dato: 24. August 2017 kl: 10:40:27 »
Har en rød der er blevet i overskud. sms/ring 23987911

5
Alt andet / Sv: Købes Fiama cykelstativ til bagklap
« Dato: 03. August 2017 kl: 15:37:45 »
Jeg har en pæn en af slagsen, men hvad vil Du give ? Jeg har åbenbart ikke kunnet foreslå nogen en passende pris, så vil sætte pris på dit udspil baseret på evt. billeder, eller hvis Du kommer og ser varen.

6
T3'ens ABC. / Sv: Gearkasse til luftkølet
« Dato: 28. Juli 2017 kl: 19:01:20 »
Skal Du have højere gearing er der nogle få ting at kigge på. Er forskellen mellem dine gear sådan at bilens trækkraft er rimeligt godt fordelt, er Din gearkasse egentlig passende. Slutgearingen i kron/spidshjul er så det afgørende, men inden Du tænker på den slags. ... Har Du prøvet dæk der bare er en anelse større i omkreds ? Du må jo lovlig øge med 5 % f.eks. gå fra 185 r14C til 195 R14C eller helt op til 205R14C

7
Generelt / Sv: VW pladedybel til firkantet hul?
« Dato: 28. Juli 2017 kl: 12:28:20 »
Dem burde Du kunne få hos en Opel forhandler 3997391  (med pladeværksted er det måske lagervare ?) eller hos VW 179 813 881
Alternativt er de her
http://www.ebay.com/itm/20-Tail-Light-Nut-Clip-8-Screw-Grommet-A14030-For-GM-3997391-For-VW-179-813-881-/361225334424

8
T3'ens ABC. / Sv: Gearkasse til luftkølet
« Dato: 28. Juli 2017 kl: 12:23:15 »
Jeg tror Du skal kigge efter en 4 trins, da en 5 trins for det meste har samme slutudveksling. Det lave 1ste gear er til igangsætning med en belastning. Jeg vil lade nogen med kørselserfaring råde om hvilken 4 trins er bedst men det vil jo nok også afhænge af din motorkraft.

mvh Gunnar

9
Generelt / Sv: Slidt kobling på Golf2 diesel
« Dato: 18. Juli 2017 kl: 14:55:08 »


Jeg havde nok forestillet mig at det var mere tydeligt at se, at den var slidt.

Det er det også, den glider i koblingen....

11
Diverse / Sv: dør luk/lås mekanisme søges
« Dato: 06. Juli 2017 kl: 09:51:08 »
Hvis ikke Jønne har noget, har jeg lidt liggende. Det er kun låsemekanismen og ikke dørgrebet Du mener, korrekt ?

12
Motordele / Sv: Dyser, 2,1 DJ
« Dato: 06. Juli 2017 kl: 09:44:53 »
Jeg har et sæt med 4 brugte som Du måske kan bruge en fra. Men de ligger hos mig 30 km øst for Esbjerg og da jeg ikke kan give garanti er prisen også derefter. 300,- for 4 stk

mvh Gunnar

13
Diverse / Sv: Hjælp
« Dato: 05. Juli 2017 kl: 11:07:37 »
Hvor varm er den i virkeligheden ? Der kan jo være fejlvisning, er føleren den samme som i jx ? Har Du mærket om køleren føles varm hele vejen når den viser at den er varm? Har Du luftet køleren ud efter de anbefalinger folk giver for T3 (  http://t3nettet.dk/index.php?topic=92627.msg107324#msg107324 ) Er der god stel mellem motor og karosseri ?.

Håber det giver lidt inspiration, efter min erfaring bliver en diesel  kun for varm af enten for højt ladetryk(næppe sandsynligt, for så havde du nok vidst det ) eller dårlig køling ( egentligt samme problem ) Den har jo ikke samme problemstilling som en benzin ved falsk luft.

mvh Gunnar

14
Mekanisk / Sv: støddæmpere
« Dato: 08. Juni 2017 kl: 15:48:05 »
Jeg kender dem kun fra BMW, men B4 er normalt tæt på OE, altså fabriks standard, B6 er nok bedre til sænkningsfjedre, lidt strammere i dæmpning. Jeg håber der kommer meldinger fra nogen der har prøvet dem i en T3.

15
Diverse / Sv: Hvilket Load Index
« Dato: 26. Marts 2017 kl: 16:04:19 »
Tak for svar Kim, jeg kender godt til reglen omkring største akseltryk divideret med to. Men hvor meget er det nu lige største akseltryk er på en t3?
Jeg mener vægtfordeling i en T3 er tæt på 50%, men altid en god ide at se på tilladt totalvægt på registreringsattesten og dele med 4, og runde op til nærmeste lastindex. På de biler jeg har er det 2500 kg total dvs. mindst 625 kg, så er et lastindex på 92 passende, men en tungt læsset camper kommer nok op til måske 2800 totalvægt så der er 98 mere passende, især ved brug af personvognsdæk. Det gælder måske mest for dem der kører bred/pavprofiler....

Vigtigere er det at ved syn skal dækkene være C, eksempel 185 R14C  ,altså til let lastbil ( sådan har det i hvert fald været for T3 ) Men der findes mange C- klasse dæk med lastindex 102/100 til rimelige priser, så hvorfor ikke bare gå derop.


Lastindex oversigt : http://www.fdm.dk/biler/biludstyr/daek/loadindex-tabel

Sider: [1] 2 3 ... 50