Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - ac

Sider: [1]
1
Biler.. / nysynet 1,9 DG \'89 DK-model sælges på hvide plader
« Dato: 25. Februar 2015 kl: 01:10:19 »
Har kørt 375000 (lange ferieture), men skal have skiftet topstykker. Udstødningen er intakt, men er klart nemmest at udskifte i samme ombæring. Gearskiftet skal justeres lidt.
Min synsmand mener jeg bør få den omlakeret, da undervognen er så flot (plejet med linolie). Det er pladesamlingsrusten der skæmmer lidt.
Er indregisteret til 6 personer med bagudvendt sæderække til egenvægt 1300 kg, total 2400 kg (særdeles billig i vægtafgift! ca. 4000 årligt).
Fra bagsædet og bagud er der aftageligt plant dæk. Hertil kommer aftageligt bagagegitter. Isoleret i vægge og loft. Petroleumsfyr bag. Vinter- og sommer-hjul.
CD/MP3/USB afspiller, 4 højttalere. Nye dele i bla. styrtøj, kobling, forhjulslejer, bremseskiver, drivknude, baghjulsleje og -hus, bremsekalibre bag, blæsermotor, speederkabel.
Giv et bud på SMS 23441580

2
WBX/LBX Fora / røgudvikling DG motor
« Dato: 11. April 2013 kl: 09:13:03 »
Har kunnet konstatere kortvarig forbigående lettere røgudvikling i udstødningen i følgende situationer:
Efter en lang nedkørsel i bjerge med megen motorbrems.
Efter efterfyldning af olie på kold motor.
Kompressionen er målt til mellem 10,5 og 11 på alle cylindre.
Den er i øvrigt begyndt at dryppe lidt mere motorolie.

Nogen forslag til diagnose og behandling?

3
Mekanisk / hus til baghjulsleje
« Dato: 08. Februar 2013 kl: 18:11:12 »
Er der nogen der har et godt hus liggende evt. med et leje af god kvalitet presset i? Bor ved Roskilde. Mit højre leje skal helt sikkert skiftes nu, selv om det ikke blev bemærket ved syn. Og det ser ud til at kunne gøres rimelig simpelt, når man har den store nøgle.

4
Mekanisk / pilotleje
« Dato: 28. November 2012 kl: 09:07:46 »
Kan man skifte pilotlejet uden at tage svinghjulet af? Jeg synes ikke det ser ud til at kunne komme gennem midterhulet i svinghjulet.

5
Mekanisk / Hjælp til drivknuder
« Dato: 21. Maj 2012 kl: 20:21:12 »
Jeg kan ikke få adskilt CV-knuden fra differentialets flange (gælder kun højre side i kørselsretning, 12-takkede bolte), kun dækkappen vil af. Er der et trick?

6
Diverse / mislyd ved tilkobling (igangsætning)
« Dato: 03. Maj 2012 kl: 18:29:13 »
Lyden forekommer næsten kun ved igangsætning 1. gear. Er det raslende løsdele i koblingen? Har aldrig været skiftet (22 år, 325.000 km)

7
WBX/LBX Fora / forreste grenrør DG
« Dato: 19. Juni 2009 kl: 00:32:48 »
Er grenrørene forskellige fra DG til DJ?

8
WBX/LBX Fora / skifte grenrør på WBX 1,9 DG
« Dato: 28. Maj 2009 kl: 00:00:11 »
Sig nærmer tiden, hvor jeg nok må overveje at skifte det forreste grenrør. Hvor besværligt er det? Her tænker jeg mest på besværet med at løsne det gamle efter 20 år! Kan det mon skaffes billigere end ca. 2100 kroner?

9
Diverse / 2E3 karburator: vakuumslange til chokeraktiverer
« Dato: 21. Marts 2009 kl: 01:09:57 »
Fandt en lille "messingprop" i vakuumslangen da jeg ville udskifte den. Hvordan skal "proppen" egentlig sidde? Svært at finde vakuumslange der netop passer?

10
Diverse / Bedre lys i baglygter?
« Dato: 28. Januar 2009 kl: 00:51:44 »
Hvad gør I for at blive set lidt bedre bagfra? Jeg synes mine pærer er lidt svage.

11
Diverse / Baghjulsleje
« Dato: 18. Januar 2009 kl: 18:08:12 »
Er ny her på forumet, men har dog haft min T3 siden 1995 som eneste bil (bruges dog ikke hver dag, men til gengæld masser af ture til Norge og Alperne). Jeg synes dog ikke helt at have fundet mit problem beskrevet:
Ved 145000 km (2001) fik jeg på Korsika hos VW skiftet højre baghjulsleje. Bilen havde været meget hårdt læsset på turen og der var metalspåner under hjulkapslen. Samme leje blev 10000 km senere skiftet på garantien herhjemme, da jeg ikke var tilfreds. Der har dog lige siden været mere slør end ønskeligt og nu vil jeg selv gøre noget ved det.
Navet kan bevæges lidt ind/ud og til siderne, dvs. bevægelsen kan ses på bagsiden mod drivakslen. Der er tilsyneladende ikke slør mellem navflange/hjulaksel, men jeg har ikke haft splitten ude af kronemøtrikken.
Hvor meget skal skiftes, taget i betragtning at tidligere skift af højre leje ikke har været nok? I venstre side er leje senere skiftet med succes af Verner i Himmelev, men han mente der nok krævedes lidt mere i højre side. Kan olietætningerne genbruges?
Hvem har evt. noget liggende?
Kunne måske også være rart at låne fornuftigt værktøj til tilspændingen!!!

Venlig hilsen Allan Christensen

Sider: [1]