Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - billederPoot

Sider: [1] 2
1
WBX/LBX Fora / Tændingsmodul - Nogen i Kbh eller omegn der har..
« Dato: 18. November 2010 kl: 12:11:05 »
ok. Hvis du har et link til en webshop ville det være helt perfekt.
Tusind tak

2
WBX/LBX Fora / Tændingsmodul - Nogen i Kbh eller omegn der har..
« Dato: 18. November 2010 kl: 11:59:59 »
FTZ handler ikke med private har jeg liger erfaret...hmmm

Er det den du snakker om Hr. Mortensen: http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productCatalogue.aspx?SearchStr=025906041A

3
WBX/LBX Fora / Tændingsmodul - Nogen i Kbh eller omegn der har..
« Dato: 18. November 2010 kl: 11:52:16 »
FTZ handler ikke med private har jeg liger erfaret...hmmm

4
WBX/LBX Fora / Tændingsmodul - Nogen i Kbh eller omegn der har..
« Dato: 18. November 2010 kl: 11:40:40 »
Har fundet disse to hos HOVWDIAUDI

http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productCatalogue.aspx?SearchStr=251919501d
http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productCatalogue.aspx?SearchStr=191905351b

Vil de passe? Kan se på Temperaturkontakten at det ikke helt passer Hr. Mortensens beskrivelse?

5
WBX/LBX Fora / Tændingsmodul - Nogen i Kbh eller omegn der har..
« Dato: 18. November 2010 kl: 11:28:19 »
Hej,

Har søgt lidt på nettet og er i tvivl om præcist hvilke komponenter der passer til min T3, 1988, 2.1 benzin MV:

Skal bruge:

Tændingsmodul (låner en først og tester, men vil gerne vide hvilken jeg evt skal købe)

Passer nogle af de to her:
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Motor/Tandingssystem-og-Motorstyring/Volkswagen/Transporter/532600-TANDINGSMODUL/

Kølevands temperatur føleren (Hr. Mortensen nævner dette: Bosch nr 0 280 130 026)
Er der nogen der har et direkte link til en sådan?

Mange tak.

6
WBX/LBX Fora / Tændingsmodul - Nogen i Kbh eller omegn der har..
« Dato: 08. November 2010 kl: 22:43:29 »
Hej Hr. Mortensen,
Mange tak for svaret. Hvis det er sandt bliver jeg en meget glad mand.
Nu er jeg ikke mekaniker, så hvis du kan forklare lidt mere om det der skal foretages vil jeg forsøge helt sikkert.
Hinze her fra forumet har været så flink at tilbyde mig at låne et tændingsmodul, så jeg kan teste det også.

Vh. Morten

7
WBX/LBX Fora / Tændingsmodul - Nogen i Kbh eller omegn der har..
« Dato: 08. November 2010 kl: 18:18:29 »
Hej Hinze,

Forsøgte at ringe på 2517 1061 for et øjeblik siden.
Du må meget gerne se om du kan finde et tændingsmodul. Ville være helt perfekt hvis det kunne løse problemet.
Ved du for øvrigt hvor jeg køber en billig benzinpumpe og benzinfilter hvis de trænger til udskiftning?
Vh. Morten

8
WBX/LBX Fora / Tændingsmodul - Nogen i Kbh eller omegn der har..
« Dato: 08. November 2010 kl: 15:35:32 »
Hej alle,

Jeg har et problem med min bus og har fået at vide at det muligvis kan skyldes et defekt tændingsmodul.

Har fundet et på Merkonomen:
Varenr.: 18-ZM012
Betegnelse: Tændingsmodul
Pris: 900.00

Da jeg endnu ikke ved om det er der problemet ligger vil jeg høre herinde om der er nogen der har et der fungerer liggende de kan låne ud eller sælge, så jeg kan teste om det løser problemet.

Jeg bor i kbh, men er ofte i Århus.

Problemet har jeg beskrevet herinde tidligere:

----------------------------------------------------------
Min bus har stået stille næsten 2år. Der er imidlertid problemer med motoren. Det der sker at lige pludselig mister den fuldstændig kræfter og går til sidst i stå. Hvis jeg slukker og tænder motoren under kørsel når det opstår kører den fint igen. Meget mærkeligt.  

Jeg har prøvet at lodde en kondensator ind som beskrevet her uden held:
http://www.members.shaw.ca/bilbo/WBafm.html

--------------------------

Håber der er nogen der kan hjælpe, da jeg virkelig savner at køre ture med bussen uden frygt for motorproblemer.

Mvh. Morten W
61706069

9
WBX/LBX Fora / Mærkelige Køreproblemer + god mekaniker nær KBH
« Dato: 07. Juni 2010 kl: 12:21:58 »
Hej Mads,

Tak for svaret. Jeg har lige snakket med Brink Elektronik, og de har to kondensatorer jeg kan bruge:

TANTAL kondensator 22uF / 25V   til 45 kr. (http://elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H12287)
TANTAL kondensator 22uF / 16V  til 10 kr.  (http://elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H12286)

Hvilken skal man vælge?

Det ville være helt perfekt hvis du vil hjælpe med operationen. Bor du i Kbh?

Mvh. Morten

10
WBX/LBX Fora / Mærkelige Køreproblemer + god mekaniker nær KBH
« Dato: 07. Juni 2010 kl: 12:05:18 »
Ok, har nu læst en del om emnet vanagon syndrome. Kan godt tyde på at det er værd at prøve.
Et harness som dette http://www.telusplanet.net/public/gary2a/rack/afmharness/afmharness.htm er rimelig dyrt. Hos Niels Erik Thing koster det 1140 + moms, hvilket han selv syntes er ret så dyrt.

Er der nogen der kender et sted over nette hvor man kan købe det?

Alternativt tales der om denne metode:http://www.members.shaw.ca/bilbo/WBafm.html
Nogen der har erfaringer med dette?
Skal jeg bare købe en ny kondensator hos en radiomekaniker? Hvordan kan jeg vide præcist hvilken der passer?

11
WBX/LBX Fora / Mærkelige Køreproblemer + god mekaniker nær KBH
« Dato: 07. Juni 2010 kl: 10:58:00 »
det er en MV.

12
WBX/LBX Fora / Mærkelige Køreproblemer + god mekaniker nær KBH
« Dato: 07. Juni 2010 kl: 10:46:59 »
Hej,

Min bus har stået stille næsten 2år. Den var på svenske plader. Efterfølgende har jeg lavet den i stand og den er gået igennem syn uden fejl, hvilket var super fedt.
Der er imidlertid problemer med motoren. Det der sker at lige pludselig mister den fuldstændig kræfter og går til sidst i stå. Hvis jeg slukker og tænder motoren under kørsel når det opstår kører den fint igen. Meget mærkeligt.

Er der nogen der har en ide om hvad det evt. kan være.

Jeg har fået en del arbejdshjælp af en god ven, men hvis den skal en tur omkring en mekaniker, er der nogen der kan anbefale en god mekaniker på Sjælland. Bor i Kbh.

Det skal nævnes at da vi skiftede hele udstødningen var vi nødt til at tage motoren ud, da en af boltene knækkede i blokken. Vi har målt på cylinderne og det lader til at den kun kører på 3 3/4 kraft. En af dem yder ikke 100% (eller hvordan det udtrykkes)

Bussen er en 2.1 T3 fra 88.

Vh. Morten

13
Generelt / NYE dørhåndtag/låse?
« Dato: 22. Februar 2010 kl: 12:42:04 »
Hej.
Jeg vil gerne have stiftet alle låse incl bagklappen. Jeg har pt kun nøglen til starteren.
Kan jeg købe et helt sæt et til f.eks. en golf og så skifte delene ud?

Jeg har fundet dette sæt:

http://www.thansen.dk/product.asp?c=3523009414&n=-2053470150&pn=-2053450445


Nogen der ved om det funger. Også til bagklappen.

Et andet spg. Hvor meget arbejde er der i at installere centrallås og hvilket udstyr kræves?

14
WBX/LBX Fora / Indregistrering og toldsyn, Gule eller hvide plader?
« Dato: 22. September 2009 kl: 17:13:33 »
Hej,

Jeg har lidtspørgsmål til indregistrering af min T3. Har søgt en del her på forumet og har ikke kunne finde de præcise svar. Hvis der allerede er en tråd der forklarer beklager jeg. henvis evt. til den.


SPØRGSMÅLET:

Jeg har ejet og kørt min bus i Sverige nogle år og vil nu indregistrere den herhjemme. Vi har undervognsbehandlet den med 7 liter textyl og lavet lidt rust i skærmkasserne samt diverse. Den skulle være mere eller mindre klar. Tager i hvert fald chancen nu.

Bussen er oprindeligt den skrabede transporter uden noget. Den er ombygget med højt glasfibertag (Westfalia) og har et hjemmelavet interiør med seng, køleskab, gasblus og rindende vand. Der er opbevaringsplads over forsæderne samt bagtil. Ligeledes er der indbyggede skabe i den ene side. Den er åben fra føresædet om til kabinen uden nogen afskærmning bag føresædet.

Jeg er lidt i tvivl om den skal indregistreres og toldsynes som gulplade eller på hvide plader. Så vidt jeg kan forstå efter noget research samt samtale med skat vil en gulplade ligge på ca 5000 til 7000DKK mens en hvidplade vil ligge på 12.000 til 22.000 DKK.

Bussen: T25 1988, 2.1 Benzin 95 HK, Transporter.

Jeg kan forstå at man på hvide plader kan indrette den som man vil med soveplads og køkken mens den på gule plader gerne må have skabe men ikke noget køkken, sæder, seng eller lignende.

Er der nogen der har erfaringer med at få bussen på gule plader og derefter monterer sengen og udstyret igen? Det kan vel give lidt problemer ved grænsen, når man tager på ferie og evt bliver stoppet????

Er altså ude efter den billigste indregistrering og stadig kunne tage lidt på tur i den efterfølgende.....

Nogle erfaringer mht forsikringspriser - gulplade busser i forhold til hvidplade?

Gode råd eller erfaringer er meget velkomne.

Vil lige tilføje at jeg ofte er herinde og søge vejledning og fif - det er et super site med meget meget godt info. Mangler forøvrigt at skrive lidt om mig selv og bussen. Blev bedt om det da jeg meldte mig ind, men har endnu ikke fået skrevet noget. Det skal jeg nok få rettet op på snarest.

Håber der er nogen derude der kan hjælpe lidt? :D

Mvh. Morten

15
WBX/LBX Fora / Tændingsrækkefølge på T3 2.1 Benz ???
« Dato: 13. September 2009 kl: 12:56:31 »
Ok - fandt ud af at den kun kørte halvt på den ene cylinder....  :D

Sider: [1] 2