211
Diesel Fora / Kold starts problemer
« Dato: 25. December 2008 kl: 12:46:29 »
Takker for de gode råd.
Vil også lige svare på jeres spørgsmål...
Jo jeg har en bil til den syge motor, årg 86 med 340.000km på klokken.har haft denne i 10 år. Den er ikke navngivet men vi kan jo kalde for gamle trofast. Før denne en årg 85 vandkølet benzin.
Der var ingen tvivl om at toppakningen var røget sig en tur, fik den skiftet på værksted, har kun deres ord på at topstykket er okay..
Bruger ikke vand.
Koldstart håndtag er mont. og kontroleret sammen med timing.
Har ikke målt på gløderørene men skiftet dem uden resultat, dem gamle motor startede jo fint så skulle mene der kommer power nok...
Har forresten også prøvet med et tykt kabel direkte fra batteri til gløderør, uden resultat.
Pumpe og rør mener jeg er i okay stand.
Har trykprøvet og prøvet en del dyser inden jeg fik nye spidser sat i, alle har været fine men uden resultat...
Har dog ikke målt kompression, mangler udstyret, Den ånder dog ikke meget bruger ikke for meget olie.
Nu har jeg som skrevet jo kørt med dette lille problem et par år og lært at leve med det. Symtomerne er uforandret gennem denne periode, måske starter den lidt dårliger her i vinter tiden.
Jeg er blevet stoppet af Jens betjent en enkelt gang han syntes at det var noget svinneri og jeg lovede ham at gøre noget ved det...
Der var måske en grund til at han ville sælge motoren, ham jeg købte af.Så fortiden overvejer jeg af finde en anden brugt kværn til gamle trofast...
Dette virker som det helt rigtige sted at spørge, Findes der flere forskellige 1.6TDer Regner med at finde en fra en golf og bygge den om.
Kan man køre med Golf brændstofpumpe? Og hvad med 1.9 TD er den vær at ofre ekstra på?
Vil også lige svare på jeres spørgsmål...
Jo jeg har en bil til den syge motor, årg 86 med 340.000km på klokken.har haft denne i 10 år. Den er ikke navngivet men vi kan jo kalde for gamle trofast. Før denne en årg 85 vandkølet benzin.
Der var ingen tvivl om at toppakningen var røget sig en tur, fik den skiftet på værksted, har kun deres ord på at topstykket er okay..
Bruger ikke vand.
Koldstart håndtag er mont. og kontroleret sammen med timing.
Har ikke målt på gløderørene men skiftet dem uden resultat, dem gamle motor startede jo fint så skulle mene der kommer power nok...
Har forresten også prøvet med et tykt kabel direkte fra batteri til gløderør, uden resultat.
Pumpe og rør mener jeg er i okay stand.
Har trykprøvet og prøvet en del dyser inden jeg fik nye spidser sat i, alle har været fine men uden resultat...
Har dog ikke målt kompression, mangler udstyret, Den ånder dog ikke meget bruger ikke for meget olie.
Nu har jeg som skrevet jo kørt med dette lille problem et par år og lært at leve med det. Symtomerne er uforandret gennem denne periode, måske starter den lidt dårliger her i vinter tiden.
Jeg er blevet stoppet af Jens betjent en enkelt gang han syntes at det var noget svinneri og jeg lovede ham at gøre noget ved det...
Der var måske en grund til at han ville sælge motoren, ham jeg købte af.Så fortiden overvejer jeg af finde en anden brugt kværn til gamle trofast...
Dette virker som det helt rigtige sted at spørge, Findes der flere forskellige 1.6TDer Regner med at finde en fra en golf og bygge den om.
Kan man køre med Golf brændstofpumpe? Og hvad med 1.9 TD er den vær at ofre ekstra på?