Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - Hinze

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11
136
Diverse / Kommandørtag eller ej
« Dato: 14. Februar 2008 kl: 09:23:45 »
Hej,

Nysgerrigheden (og misundelsen) danner baggrund for denne "optælling".

Hinze

137
WBX/LBX Fora / Oliepåfyldning
« Dato: 31. Januar 2008 kl: 12:05:35 »
Hey,

Jeg er lidt trist over påfyldningen af olie gennem nummerpladedøren. Tænkte på om en type 1 (boblen) påfyldning kunne bruges eller noget i den stil. Man har jo alligevel motorumsklappen åbnet når motoren vedligeholdes.

Jeg prøvede at skære toppen af udluftningstårnet, #18 og kan se der sidder er simpel ventil, men må da kunne fikses.

Har I nogle gode ideer?

Hinze

138
Dine Projekter... / Motorskift
« Dato: 27. Januar 2008 kl: 22:58:39 »
Der skulle ny udstødning på HinzeBussen (DG). Nu ender det med, at en fin DJ får lov at blive bygget om til den det gamle simple kølesystem og en karburator; en mekanisk benzinpunmpe og strømfodeler bliver det også til og så for jeg se hvordan det går.
Nogen vil måske mene, det en skam for en DJ; Måske mere "retrokitch" :D  








140
WBX/LBX Fora / Forskellige kølesystemer
« Dato: 17. Januar 2008 kl: 08:45:37 »
Når man kikker på f.eks en DG og DJ, er der en væsentlig forskel på layout'et.

Kender nogen filosofien bag dette. Er det en væsentlig bedre køling eller havde vw "bare for mange slanger i overskud".... :idea:

Hinze

141
WBX/LBX Fora / hvor mange sæder i camper?
« Dato: 16. Januar 2008 kl: 08:57:31 »
Er den indregistreret som beboelse? Hvis, ja skal den "utvivlsomt være indrettet til beboelse" dvs det nok er et fortoklningsspørgsmål. Mon ikke der mindst skal være mindst 2 sovepladser enten på tag eller i kabinen.
Det er vist først i den senere tid (lovgivning) restriktionerne er dukket op med ståhøjde og plads til 4 voksne sovepladser.

Hinze

142
WBX/LBX Fora / Udstødninger
« Dato: 15. Januar 2008 kl: 22:19:24 »
Kan man "overføre" en komplet udstødning fra en DJ til en DG, dvs. hvis man har en komplet DJ og DG stående. DG udstødningen er total død, men DJ'en ser fin ud, så kunne dette være en nærliggende mulighed eller hva!

Når nu vi er ved det. Kan DG blokken bruges til at "bygge" en DJ, hvis man har en komplet DJ stående. Bare et tanke eksperiment  8)

Hinze

144
Dine Projekter... / En lbx bliver til
« Dato: 17. September 2007 kl: 15:00:39 »
Hej,

Så er der sket "lidt" i lbx verdenen..

Den er godt beget ind i olie ALLE steder, det bliver interessant og se hvorfra den smider det.

Motorstand + koblingshus (fra Aran, Tak), hjælper til god arbejdshøjde.

Nærmere følger....

Hinze

145
Diverse / Typegodkendelse
« Dato: 06. August 2007 kl: 22:24:57 »
Skal vi have en lille liste, måske i biblioteket, med typegodkendelser på T3. www.fstyr.dk mener jo ikke, at der skal være adgang for ælde T3 ejere. Der er så meget kaffestuesnak om forskellige stadier af godkendelser i forbindelse med opgraderinger på eksempelvis motorer.

Er der nogen der har "spammet" SMC,  og eventuelt ligger inde med noget der kunne scannes ind og lægges i bib.

På min reg. attest har jeg har et godk# 01540744/03121182 og den er registreret første gang 23.05.91. Jeg har ikke fået tag i min typegodkendelse endnu.

Det jeg fisker efter er selvfølgelig de der hk, hvor mange ponyer kan der opstaldes uden et bilsyn [med godkendte forhold] bliver en fiasko. Her tænker jeg ikke på ToldSkat. Dem tager vi bagefter :D

Jeg har gransket nøje i fstyr vejledningerne; hvis det skal være "sjovt" hedder datoen før 01.04.84

Kom frisk med al jeres viden

Hinze

146
WBX/LBX Fora / Montering af foringer og stempelringe
« Dato: 03. Juli 2007 kl: 17:22:23 »
Til montering af foringerne igen har jeg lånt en "normal" stempelringe presser, men hvordan hulen skal den bruges på en wbx. Skal der en speciel en til der kan åbnes? :shock:

Hinze

147
Dine Projekter... / Golf motor i ..øven
« Dato: 01. Juli 2007 kl: 22:05:04 »
Tja, så fik jeg her til aften købt en PF motor til at installere i bussen. Jeg planlægger at syne bussen indenfor et par måneder med wbx motoren og herefter skal der skrues. I mellemtiden kan der findes stumper til installationen.

Hvorfor så en PF i T3:

et håb om bedre benzin økonomi
mindre støj
mulighed for flere omdrejninger
billige reservedele/motorer

PF er fra Golf 2 serien; lå i GTI og er med digifant styring, altså både tænding og indsprøjtning. Den har 107 hk og MV har 95hk, så 20% effektreglen overholdes.

Grejet på traileren gav jeg 1500 for, så det er vel til at overkomme ;)

Følger op når der sker lidt mere.

Alle gode ideer er velkomne :idea:

Hinze

148
Diesel Fora / Olie pumpe med servobremse
« Dato: 29. Juni 2007 kl: 21:01:37 »
Hey,

Hva dælen er det?

http://howdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=186372

Servobremse......hva' kan den så :shock:

Hinze

149
WBX/LBX Fora / arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
« Dato: 22. Juni 2007 kl: 09:37:30 »
:twisted:

Pisosse, nu gik det lige så godt.

I går da jeg kom hjem lød der en fløjten bagfra, da jeg stoppede motoren.

Shit, ud og kikke, vand(top)pakning var blevet utæt; lignede noget fra en dampkedel.

hm, er stadig i tænkeboks om hvad jeg "gider" gøre ved det.

Hinze

150
WBX/LBX Fora / Tændrør, erfaringer
« Dato: 28. Maj 2007 kl: 23:07:43 »
Hey,

Efter en underlig oplevelse med nye tændrør af mærket Beru, skulle vi måske have en tråd med erfaringer med tændrør.

Jeg har en MV motor.

Jeg monterede 4 nye rør af mærket Beru; købt hos en autodealer med "kendskab" til T3, men den ville ikke starte; ikke engang give et lille prut fra sig.
Satte de gamle slidte Bosch rør i igen og vupti sprang den igang. Hvad skete der lige der  :shock:

Hvilke rør har i monteret og på hvilken motorkode?


Hinze

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11