Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Hinze

Sider: 1 ... 231 232 [233] 234 235 ... 242
3481
Diverse / Hælde olie på gearkasse - hvordan nemmest?
« Dato: 16. Februar 2009 kl: 11:00:00 »

3482
Diverse / Baggrundsmateriale om vores motorerer - benz&diesel
« Dato: 12. Februar 2009 kl: 17:02:47 »
Det er fine læsning. Godt med lidt baggrundsviden.

Hinze

3483
WBX/LBX Fora / Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Dato: 02. Februar 2009 kl: 21:55:38 »
En kørende T3 giver færre til de "onde slagtere"  :mrgreen:

Flemming, Jeg er kun glad for at kunne hjælpe lidt til, så ikke bussen bare skulle stå og glo på den dyre P-afgift.

Hinze

3484
Diverse / Spørgsmål om motorolie igen,igen,igen.........
« Dato: 30. Januar 2009 kl: 09:44:47 »
Det er måske de samme elever, der kan mærke en teflonkur. Den giver jo nemt en 20-30 hk natten over  :D

Hinze

3485
WBX/LBX Fora / Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Dato: 23. Januar 2009 kl: 21:29:43 »
DJ med DG karb.

Hinze

3486
WBX/LBX Fora / Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Dato: 16. Januar 2009 kl: 22:44:34 »
Jeg har lige tilføjet et link i bunden af mit indlæg. Flemming er på vej til Hollywood  :D

Hinze

3487
WBX/LBX Fora / Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Dato: 16. Januar 2009 kl: 20:40:36 »
Selv takker for at jeg måtte være med. Jeg har taget mig en "morfar" i dag; det blev jo lidt sent  :D

Her et par knips af Doktor Flemming i aktion.















og en lille film http://t3nettet.fragreve.dk

Hinze

3488
WBX/LBX Fora / Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Dato: 14. Januar 2009 kl: 14:11:42 »
Udover at være bange for at komme til at ridse den fine nye lak, kunne det da godt være jeg kunne lokkes til at kikke forbi; hvad er tidshorisonten? Er det en hverdagsaften eller weekend du har værkstedet?

Så kan du jo selv vurdere, om jeg har det "kølige" overblik  :D

Hinze

3489
Generelt / Uendelig skuffelse
« Dato: 06. December 2008 kl: 17:02:41 »
mjaa, det er sgu lidt trist, hvis man ikke er glad for farven. Det er jo den man allermest kikker på; så skidt med at en T3 måske drypper lidt, kan mangle lidt stumper hist og her og alt det andet man lige mangler at få lavet.
Har selv været i nogenlunde samme situation med en VW 1302 og noget flake lakering (med tilhørende pris).
Måske en kompromis kan indgåes med maleren; det skal da helst ende med at du er tilfreds med "sjælen".

Billederne synes ellers som en flot lakering; så male kan han da!

Mht til "bad standing", skal der hilses respekt for indvielsen i problemerne; så forsæt du endelig den fantastiske viljestyrke.

Hinze

3490
WBX/LBX Fora / køb af toppakning - er det den rigtige?
« Dato: 02. December 2008 kl: 14:47:53 »
Citat fra: "adman"
Kan en af jer hjælpe med om dette er det rigtige pakningssæt? Jeg er ikke så hverken motor- eller tyskkyndig.


http://cgi.ebay.de/VW-Bus-T3-Zylinderkopfdichtung-WBX-1-9-2-1-NEU-MV_W0QQitemZ250331152726QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubehör?hash=item250331152726&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C24[/color]0%3A1318

Og er der nogen som skal have et sæt med? Fragten koster lige så meget som sættet, så vi kan lige så godt få prisen lidt ned.


Hej Flemming,

Jeg vil klart anbefale at investere i dette http://howdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=339272

Der er forholdsvis mange pakninger i en wbx og stå og mangle blot een er sur rø....

Du skal også bruge to forskellige flydende pasta til toppakning og møtrikker. De er med sættet i linket.

Hinze

3491
Diesel Fora / Min T3 STJÅLET!!!
« Dato: 28. April 2008 kl: 20:29:36 »
Citat fra: "adman"
Nå, det er desværre ikke den mest fotograferede bil i verden, men jeg fandt da to billeder af den.

Sig endelig til hvis I har en til salg, da jeg desperat har brug for bilen for tiden. Det er virkelig bad timing...


Lidt hjælp måske??
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?p=48043#48043

Hinze

3492
Diesel Fora / Tankskift - DONE!
« Dato: 26. Marts 2008 kl: 21:42:07 »
Citat fra: "elmo"
Tanken er løsnet, og klar til at falde ned... hvis røret ikke sad i vejen!

Tog du røret af først?
Hvad med den lille tank der sidder oppe ved påfyldningen - skulle den af?

Jeg brækker ingen arme - bilen står på 4-søjlet lift  :wink:


Påfyldningsrøret skal af først. Slangerne (4 stk) fra de to (een i hver side) plastic dunke (skvulpe ventilationbeholdere) skal også af.

Og så er det her man passer på som JJ nævner. Der løber et "stift" plasic rør på tværs over gearstangforbindelsen. Det rør skal "vrides" op af plastic vinkelstykkerne i hullerne i tankens overside. Noget være LOR.. at komme til. Det hjælper lidt at gå ind fra siden ved dunkene, men der er ikke meget plads.

Går self ud fra at tanken er tom. Den kan være tung (hvis man som mig lige havde fyldt den :oops: )

God fornøjelse

Hinze

3493
Diesel Fora / Køb af T3
« Dato: 19. Februar 2008 kl: 17:08:54 »
Citat fra: "Jarl"
Vi er simpelthen nødt til at forholde os til nogle enkelte facts, før vi sejler videre i dreamland:

1) Med de biler du kigger på er brændstofudgiften perifær sammenlignet med de øvrige udgifter. Forestil dig en 6 benet WBX. Det er en ekstremt dejlig motor, men alt er custom-made. Dvs. at du ikke bare går ned til Meca og køber en udstødning eller en strømfordeler. Nej, du undersøger, om Porsche har noget, der passer (og betaler Porsches pris) eller også får du en talentfuld rørsmed til at lave noget til enkeltstykspris.

2) T3'ere findes med tre dieselmotorer, der er standardtypegodkendt i DK og i D. Det drejer sig om en med 50 hk, en med 57 hk og en med 70 hk. Alle andre mere eller mindre fantasifulde ombygninger kan kun godkendes på synsmandens nåde og bamhjertighed. Derfor er der - i modsætning, hvad der tidligere er hævdet - ingen automatik i, at en bil, der er godkendt i D med ombygninger også kan godkendes i DK. Læs mere om det i "Detailforeskrifter for motorkøretøjer" på Færdselsstyrelsens hjemmeside. Man risikerer med andre ord at have købt en spændende bil i D, som man kun må køre i hjemme på græsplænen.

3) Ang. højeffektdieselmotorer, så er der frit slag på TDI-hylden. Men er du opmærksom på omdrejningsproblematikken og er du bekendt med T3'erens notorisk elendige gearkasse, der slet slet ikke kan håndtere det moment, som de kraftige TDI'er kan præstere?

4) Vær endvidere opmærksom på, at en bil kan risikere at blive afvist ved syn, fordi man ikke kan dokumentere, at bilen er egnet til den større effekt. Der verserer rygter om en synsmand i Nordjylland, der vil godkende T3'ere med hvad som helst, men jeg må ærligt sige, at det forekommer som et noget tyndt sikkerhedsnet, når man er ude og købe sådan en fin bil.

5) Du siger, at du har erfaring fra andre rugbrød. Hvad synes du selv om deres køreegenskaber? Synes du, at der er stabilitet og sidevindsresistens til at køre 140 i march? Det synes jeg ærlig talt ikke. Selv om jeg kører i en originalt sænket version med oprindelige skørter spoilere og jeg skal komme efter dig, så synes jeg, at den trygge tophastighed ligger på max 120.

Ang. brændstoføkonomi og diesel, så vær opmærksom på, at jo nærmere en diesel kommer på sin topydelse, jo mindre er dens økonomiforspring i forhold til benzinere. Derfor: Skal man tvinge en T3'er med aerodynamik som en mejetærsker gennem luften med 140 km/h, så koster det enorme mængder brændstof - også med en TDI. Et hurtigt skud fra hoften: 6-8 km/l.

Når du læser, hvad alle vi tossede T3-nørder skriver, så tror jeg du skal tænke overveje at træffe et valg: Enten forelsker du dig i en T3'er og køber en, og accepterer dens karakter, som en bil, man ikke kører stærkt i. Jeg tror, at hvis du laver en rundspørge her, så vil mange svare, at en rimelig marchhastighed er 90-100 stykker. Og det er rigeligt! Når man kører T3, så har man nemlig ikke travlt. Nej man nyder at cruise afsted i en behagelig opret stilling og se tingene lidt foroven. Man kan kun kigge uforstående på den hektiske trafik af små forhastede pissemyrebiler, der bevæger sig nervøst rundt nede ved asfalten. Har man det ikke sådan, så er det noget andet man skal købe. der findes jo da f.eks. MPV'er med masser af hk, der kører billigt med TDI-maskiner - til gengæld lugter de stadig af plastic, når de er ti år gamle ...

Take it or leave it - jeg erkender, at jeg er subjektiv, og jeg respekterer andre synspunkter.


Vel Talt Jarl !  :D

Så kan der simpelthen ikke trækkes mere fornuft ud af den tråd :D

Hinze

3494
WBX/LBX Fora / brændstoføkonomi på 2,1E aut.
« Dato: 18. Februar 2008 kl: 19:42:50 »
Citat fra: "opelhaj"
slap da helt af 10km/l det er da ultra cool.


Er nu også helt tilfreds  :D

Hinze

3495
Diesel Fora / Køb af T3
« Dato: 18. Februar 2008 kl: 19:34:58 »
Citat fra: "viclar"
OK hvordan hænger tingene så samme....

140 km/t = ? km/l
12 km/l = ? km/t

Hvilken Diesel skal der til det ene og det andet ?
Hvordan ser det samme billede ud for Benzin ?


Jeg tror vi lige skal have et par ekstra tal med ind i beregningerne, for at give lidt fornuft...

Hvis man køre T3 er det ikke for benz eller diesel økonomien. Det er en man lever med. Man kører T3 fordi det er et vogntøj med meget plads, højtsiddene kørestilling og masser af charme. Find en vogn med disse egenskaber og sammenlign så dine økonmital. jeg tænker indkøbspris, evt renteudgifter, størrelse, reservedelspriser og det hele, så har du et grundlag at gå videre med.

Dette er ikke et surt opstød, men blot en kølig konstatering 8)

Hinze

Sider: 1 ... 231 232 [233] 234 235 ... 242