Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Hinze

Sider: 1 ... 232 233 [234] 235 236 ... 242
3496
WBX/LBX Fora / brændstoføkonomi på 2,1E aut.
« Dato: 18. Februar 2008 kl: 19:19:17 »
Citat fra: "viclar"
OK det er dobbelt op af hvad jeg betaler på min SAAB idag


Arh, come on. Hvornår var det nu lige en SAAB kom med i sammemligningsgrundlaget!!!!  :oops:

mht benz økonomi, min DJ med karburator har lige slugt den første tank benz. En lettere populær lommeregning siger 10 km/l, hvilket vel egentlig er okay (målt med GPS, bare sådan inden I spørger :D )

Hinze

3497
Diverse / Kommandørtag eller ej
« Dato: 14. Februar 2008 kl: 12:09:46 »
Hva' med et fra en polo openAir?

Hinze

3498
Diverse / Kommandørtag eller ej
« Dato: 14. Februar 2008 kl: 09:23:45 »
Hej,

Nysgerrigheden (og misundelsen) danner baggrund for denne "optælling".

Hinze

3499
Diverse / Typegodkendelser
« Dato: 13. Februar 2008 kl: 09:21:05 »
Det er da noget tankevækkende, at der findes så mange forskellige typegodkendelser til T3. Er der to ens indtil nu i listen, næ vel. Hvordan kan "rygtet" så være, at alle er godkendt til f.eks 130hk.... :shock:

Hinze

3500
Diverse / Diesel uden nederste kølergril
« Dato: 12. Februar 2008 kl: 21:25:53 »
Citat fra: "Gammelpot"
Ja her må da være tale om en fejl, når man laver reklame for en diesel og man bruger billedet af en benzinmodel

http://boltze.dyndns.org/terlinden/index_en.htm


Ja de har godt nok "glemt" at skære hul til luften  :D

Hmm, måske en luftkølet diesel var på ønskelisten dengang :P

Hinze

3501
Diverse / Typegodkendelser
« Dato: 10. Februar 2008 kl: 20:30:57 »

3502
WBX/LBX Fora / Pakningssæt WBX
« Dato: 08. Februar 2008 kl: 15:26:35 »
Citat fra: "Mads-kaa"
køb et af mærket Reinz, det er god kvalitet. Fåes blandt andet hos www.kaefer-co.de og www.vwbusshop.de

/Mads


Jeg har også brugt Reinz, det er fint.

Levering fra Kaefer.co er ca en uge med bankoverførsel. De tager ikke plastic kort!

Hinze

3503
WBX/LBX Fora / Ujævn tomgang - motor går ud.
« Dato: 07. Februar 2008 kl: 23:03:14 »
Citat fra: "kaizer"
Nå, lige for at runde af. Min tomgang er tilbage til normal igen. Motoren kureret for astma:D  :D

Og jeg er blevet svært overrasket over hvor fintfølende sådan et vacumsystem er! Jeg gik direkte til spjældhuset, fik det ud og tørrede, hvad der svarer til den mængde olie-snavs der kan ligge under en negl af langs spjældets kant, samlede og alt kørte igen perfekt!

Jeg havde dog også fået fjernet den smule snavs som havde sat sig for enden af tomgangskruen, (og derved har gjordt den en brøkdel af en milimeter længere), hvorfor jeg måtte dreje den en omgang, for at kompenserer og få den ned på et rimeligt tomgangsniveau.

Men ellers tak for råd og forslag :)


Kan man forsigtigt spørge om du tidligere i fejlsøgningen har haft stikket til luftmængdemåleren afmonteret og renset. Det lyder mystisk, at det skulle være så følsomt.

Men fint den er tilbage til normalen :D

Hinze

3504
WBX/LBX Fora / Spørgsmål til Panelet
« Dato: 07. Februar 2008 kl: 22:55:17 »
Citat fra: "Herr_Jensen"
Citat fra: "Hinze"
Måske man skulle starte med en motorvask :shock:

Er det en trykslange der løber ind fra venstre?

Hinze


Hva' daelen! Ska' du vaere fraek?! Motorvask?! Det er selvimporteret alpe st0v det der! ; )

Jeg tror ikke det er en tryk slange eftersom den vist nok er forbundet med generatoren. Jeg formoder det er en ledning med en skaerm paa.

 - Jensen


Mjaa, lidt frækhed kan man vel ikke undslå sig for......

Som Mads nævner, skal vi så se og få taget et par billeder mere eller bliver du så beskidt af at kravle derind med kameraet 8)

De to tykke ledninger til højre, er det den ene der "normalt" går fra generatoren,.. hvordan ser ledningsføringen ud fra generatoren. Den lille metalbøjle til venstre, kan den vippes ned?. Hvad holder stripsen?

Hinze

3505
WBX/LBX Fora / Spørgsmål til Panelet
« Dato: 07. Februar 2008 kl: 19:30:29 »
Måske man skulle starte med en motorvask :shock:

Er det en trykslange der løber ind fra venstre?

Hinze

3506
Dine Projekter... / Motorskift
« Dato: 05. Februar 2008 kl: 22:21:58 »
Jeg havde monteret DG strømfordeleren også, men opdagede at vacuumdåsen var utæt (ved at suge lidt i den) så jeg skiftede "tilbage" til DJ fordeleren.

Du midle hvor den trækker; I må sgu meget undskylde, men der var dog en fryd at køre i. Husker ikke min "gamle" MV'er havde så meget moment; og nu her med en "sølle" 2E3 karburator.

Den ombygning kan godt anbefales, hvis der ikke lige står sprøjt højst på listen.

Hinze

3507
Diverse / Masser T3 info !
« Dato: 05. Februar 2008 kl: 19:15:35 »
Citat fra: "Kkrogsgaard"
Var det ikke den der blev lukket for noget tid siden?


Mener også den var der tidligere og blev pludselig lukket ned, men fint den er på igen.

Hinze

3508
WBX/LBX Fora / oliespild
« Dato: 05. Februar 2008 kl: 08:21:31 »
Øh, benyttes bremseforstærker vacuum også til kobling!

Hinze

3509
WBX/LBX Fora / oliespild
« Dato: 05. Februar 2008 kl: 08:20:02 »
Hvor meget har du "brækket" i oliepåfyldningsrøret da du monterede motoren. Til tider kan det jo sidde lidt i vejen ved motorskift.

Hinze

3510
Dine Projekter... / Motorskift
« Dato: 05. Februar 2008 kl: 08:12:35 »
Citat fra: "jensjakob"
Hvorfor droppe sprøjt?

JJ


Tænkte nok spørgsmålet ville dukke op :D

The KISS principle (acronym for "Keep It Simple, Stupid")

Bussen skulle ud og køre, den var forberedt til det gamle kølesystem og karburator, så det gav lidt sig selv. PT var det nemmest at ombygge DJ til gl DG "look".

Det betyder bestemt at jeg kun sværger til karburator. Har leftovers liggende til en anden god gang.

Hinze

Sider: 1 ... 232 233 [234] 235 236 ... 242