Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Hinze

Sider: 1 ... 234 235 [236] 237 238 ... 242
3526
WBX/LBX Fora / Udstødninger
« Dato: 15. Januar 2008 kl: 22:19:24 »
Kan man "overføre" en komplet udstødning fra en DJ til en DG, dvs. hvis man har en komplet DJ og DG stående. DG udstødningen er total død, men DJ'en ser fin ud, så kunne dette være en nærliggende mulighed eller hva!

Når nu vi er ved det. Kan DG blokken bruges til at "bygge" en DJ, hvis man har en komplet DJ stående. Bare et tanke eksperiment  8)

Hinze

3527
Dine Projekter... / Svesje af vindue fals (side window frame)
« Dato: 05. December 2007 kl: 21:05:30 »
Nice Footprint  :D

A little dust doesn't make any difference  8)  as long its look that proff.
Hinze

3529
Dine Projekter... / En lbx bliver til
« Dato: 22. November 2007 kl: 00:16:55 »
Citat fra: "WBX Manden"
Citat fra: "Mølle"
har du en pumpe, eller skal vi på amagerhylden??? har en til DJ incl. filter.


Den er nok lige voldsom nok til en karburator model  :!:
Pumpen til DJ har et tryk på 5 bar, så jeg tvivler på at karb. holder til det.  :!:  :?:

Biltema har en udemærket lavtrykspumpe, men de kan sikkert også findes andre steder


Jeg fik denne Pierburg pumpe med. Den er leverer ikke det vilde, men nok til små karbs

Hinze

3530
Dine Projekter... / En lbx bliver til
« Dato: 21. November 2007 kl: 20:54:22 »
Der skal lige monteres en elektrisk benzin pumpe (den er "ombygget" til det) og så lidt olie, så giver jeg det et forsøg, men mon ikke. Det "lovede" sælger....

Yepper, det luner lidt :D


Hinze

3531
Dine Projekter... / En lbx bliver til
« Dato: 21. November 2007 kl: 19:10:38 »
Så endte motoren også i.

3532
Dine Projekter... / En lbx bliver til
« Dato: 21. November 2007 kl: 10:08:30 »
Efter noget tid med en noget mangelfuld aktivitet på T3 fronten, gav det et skub i pioneer ånden at se Bernd Jägers afsnit; (Damn det er sejt)

Som i et bedre tv-køkken, har jeg "snydt" lidt i renoveringen af lbx'en.

En nyere brugt fra tyskland er det blevet til. Lidt plade i motorrum er det også blevet til (har jo været der før med svenskeren), så nu er den motoren klar til montering.

Mon den kører inden jul.......

Hinze

3533
Syncro Fora / Har du en syncro??
« Dato: 24. Oktober 2007 kl: 19:40:33 »
Hva med syncro wannabies.... (er det måske)

Hinze

3534
Din bil... / T3 JOKER
« Dato: 14. Oktober 2007 kl: 15:50:08 »
Hej og velkommen til også fra Greve.

Nu er vi jo snart i "overtal" med luftkølede T3, dejligt :D

Nå ja okay, en wbx går vel også an; også måske også en olieotto  :P

Hinze

3535
Dine Projekter... / En lbx bliver til
« Dato: 17. September 2007 kl: 22:26:15 »
De første observationer.

Tændrørene ud; kunne næste "hælde" benzin ud, nå det er nok bare en lille justering.

Skille mere ad, olie overalt, hmm. hva sørensen er det.....

Hinze

3536
Dine Projekter... / En lbx bliver til
« Dato: 17. September 2007 kl: 15:00:39 »
Hej,

Så er der sket "lidt" i lbx verdenen..

Den er godt beget ind i olie ALLE steder, det bliver interessant og se hvorfra den smider det.

Motorstand + koblingshus (fra Aran, Tak), hjælper til god arbejdshøjde.

Nærmere følger....

Hinze

3537
Diesel Fora / hjælp ang. hvide/gule plader...
« Dato: 28. August 2007 kl: 20:50:38 »
Citat fra: "TONY"
Egenvægten på min er 1400 kg. og den koster 1880,- i kvartalet i vægtafgift på hvide plader.
Den store økonomiske "gevinst" bliver der sjældent, hvis bilen er i meget god stand koster den ca. 10.000,- mere end en på gule plader, men den koster jo også 5-10.000,- mere i afgift.
Men hvis du har behovet, er der jo en større brugsværdi i den, på hvide plader.

Tony

arrr, er den ikke "kun" ~2350 halvaarlig...(benzin)

Hinze

3538
Diesel Fora / Hjælp søges - Bærearm
« Dato: 28. August 2007 kl: 20:42:19 »
Yepper, jeg brugte en "haandbaaret" nedstryger. saet igang: ny bolt skal indkoebes,  men findes sikkert her paa stedet

Hinze

3539
Diverse / Typegodkendelse
« Dato: 23. August 2007 kl: 14:32:57 »
Citat fra: "jankjerbye"
Det er vel heller ikke en gulplade typegodkendelse? Er camper ikke anderledes?


Næ, det "ligner" gulplade godkendelsen med et par streger over varevogn et par steder.

Jeg tænker at oploade den til bib, når jeg lige får den scannet.

Hinze

3540
Diverse / Typegodkendelse
« Dato: 23. August 2007 kl: 08:41:43 »
Havde en fornuftig snak med Fstyr angående en golf motor i T3 nyere end 89. Det må man gerne, idet der står:

"Før 01.01.95: Generelt skal bilen have reguleret 3-vejs katalysator. Hvis
der er foretaget konstruktive ændringer af bilen, skal det
dokumenteres, at bilen overholder Euro 1 (91/441/EØF eller
93/59/EØF).
Dog er der for bil med forskel mellem tilladt totalvægt og
tjenestevægt på over 685 kg ikke krav om katalysator.
Hvis der er foretaget konstruktive ændringer af en bil med
ovenstående egenskaber, skal det dokumenteres, at bilen
overholder EF-direktiv 83/351/EF (ikke Euro). For seriefremstillet
bil (med forskel mellem tilladt totalvægt og tjenestevægt
på over 685 kg), der er forsynet med reguleret
katalysator, er der dog ingen dokumentationskrav for luftforurening."

Det er de 685kg forskel i egen- og totalvægt der tillader dette, så længe der monteres en reguleret katalysator; og det har alle Golfer med sprøjt, både single og multipoint. Jeg spurgte til rationalet i det, og det er kun, at bilproducenteren ikke var "klar" på de "tunge" (MPV) før 1995.

Så ved I det.

Iøvrigt fik jeg en kopi af typegodkendelsen (S3050) fra SMC for min 82 camper (transporter); der er nævnt en 1584ccm (37kW)og en 1970ccm (51KW), men ingen motorkode. Dog er der noteret i tillæggene (1 til 5) DF, DG, CS og JX.

Det kan jeg da ikke få til at blive de 130 HK, der nævnes i tråden.

Hinze

Sider: 1 ... 234 235 [236] 237 238 ... 242