Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Hinze

Sider: 1 ... 237 238 [239] 240 241 242
3571
WBX/LBX Fora / arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
« Dato: 01. Juli 2007 kl: 21:14:52 »
Så er "synderen" fundet; som WBX-Manden ganske rigtig noterede sig, corrosion i aluminiumen.

Nå,, det bliver samlet med nye pakmasse og pakninger  :roll:

Og så den røde kølervæske (VW G12) selvfølgelig.

Hinze

3572
Diverse / Variabel visker hastighed?
« Dato: 30. Juni 2007 kl: 22:29:46 »

3573
Diesel Fora / Olie pumpe med servobremse
« Dato: 30. Juni 2007 kl: 00:00:27 »
Citat fra: "Jarl"
Ja!


Okaj

Hinze

3574
Diesel Fora / Olie pumpe med servobremse
« Dato: 29. Juni 2007 kl: 23:39:55 »
Citat fra: "Jarl"
Det samme som din - bremse med hjælp fra en vacuumforstærker. I en diesel er der grundet det fraværende gasspjæld ikke noget naturligt vacuum, som i en benz. derfor har den en vacuumpumpe, der drives af samme drev som oliepumpen.


Er vi så enige om, at det ikke hentyder til pumpens egenskaber, men bare forvirrer en som mig?

Hinze

3575
Diverse / T3 n0gler samme som T1?
« Dato: 29. Juni 2007 kl: 23:34:46 »
Citat fra: "jensjakob"
@Jensen: Der er altså nogle låsesmede som også har de dersens fine fine VW logo nøgler :-)


Min lokale låsesmed sagde at han ikke kunne skaffe udvalget fra "VW" og at systemet med "plastichoved" ikke passede på vores nøgler. Har han "snydt" mig, gav iøvrigt 65,- pr nøgle. Hvor er prisen en "anden". Har du nogle forbindelser vi kan benytte.

Hinze

3576
Diesel Fora / Olie pumpe med servobremse
« Dato: 29. Juni 2007 kl: 21:01:37 »
Hey,

Hva dælen er det?

http://howdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=186372

Servobremse......hva' kan den så :shock:

Hinze

3577
Diverse / Tekniske data bøger
« Dato: 29. Juni 2007 kl: 20:42:19 »
Citat fra: "Bo"
Hej Jesper

Og velkommen til T3nettet! :D  Vi er en broget flok, med det til fælles at vi har et mere eller mindre specielt forhold til Transportere fra ´79 - ´92.

Forumet er også en broget blanding af skæg, ballade og så en stor del seriøse og lærerige indæg.

Dog synes jeg at dine mange indlæg på kort tid, "lugter" lidt af ren buisness og det er selvfølgelig fint nok. Men måske kunne du nøjes med at henvise til din hjemmeside, eller evt. få dit link på forsiden, sammen med de andre reservedelsleverandører.

På den måde kunne du få glæde af T3-nettet som T3-entusiast, og jeg (og måske andre?) ville ikke hver gang jeg så et indlæg fra dig, tænke "hvad vil han nu sælge".

Men endnu engang velkommen til, det er et hyggeligt sted at være :D


Indlæg med fuld support :!:

Hinze

3578
WBX/LBX Fora / Le orange
« Dato: 29. Juni 2007 kl: 14:30:43 »
Citat fra: "jankjerbye"
@Brutus: Tilykke med den!! Og velkommen i den eksklusive "Club Orange" :lol:  Der er adgang til the orange lounge til ethvert træf med den vognfarve. Så mangler vi bare lige at definere hvad the orange lounge skal være.. vi må lægge hovederne i blød :D

@Hinze: Eller en 3G   ??  :shock: Det er da SÅNEN du skal ha fat i hvis du beslutter dig for at opgive boxer eventyret.

@KKrogsgaard: Der er ALTID plads til en doka mere hernede på farmen, hvis du vil sælge så smid mig en PM..  (godt IM ikke læser t3netttet)


mjaa, tænkte nu mest på at MV og PF begge har digifant styring og de "nye" motronic. Måske det var "lettere" sådan, men det er kun en tanke.

Hinze

3579
WBX/LBX Fora / Le orange
« Dato: 29. Juni 2007 kl: 08:45:20 »
Spændende, kan næsten ikke vente med de billeder  8)

Er det en PF eller PB motor?

http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info.php?id=90


Hinze

3580
WBX/LBX Fora / arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
« Dato: 25. Juni 2007 kl: 23:28:19 »
Citat fra: "WBX Manden"
Hmmm.. Der kom ikke luft i kølesystemet da den kørte vel !?  Nææ, det synes jeg ikke var fornemmelsen.

Jeg ville prøve at finde et nyt topstykke, bare for at være sikker  :roll: Lyder fornuftigt nok, måske lidt pebret.

Det ville være surt at montere nye toppakninger også finde ud af toppen ikke er tryktæt. Enig

Resten skal du ikke være så ked af, det kan fikses med lidt rengøring, barberblad og noget ny flydende pakning...

Husk at brug den org. VW pakningsmasse (den sorte) og møtrikstætner (den gule). koster ikke ret meget !


Skift begge sider nu hvor du er i gang. Uha, det smager af $


Har ikke helt endnu svedt tanken ud om den dersens 1.8  :oops:

Godnat for idag :?

Hinze

3581
WBX/LBX Fora / arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
« Dato: 25. Juni 2007 kl: 22:37:17 »
@ WBX Manden: Takker for input.

Så blev der "slidt" lidt i garagen.

Hmm, ser nu ikke al for godt ud, kan genkende revnen mellem ventilerne fra type 1 LBX. Er det noget at bygge videre på??

Pakningen var flækket, men ikke der hvor der kom damp ud, men anyway god ser den ikke ud.

Foringerne sad fast, så de blev trukket med ud.

Hmm, tænke tænke hva nu. Den anden side har blålige krystalaflejringer ved pakningen udenpå også, så den er vel ikke meget bedre.

Lidt flere pics på http://fragreve.dk/T3


Hinze

3582
WBX/LBX Fora / arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
« Dato: 25. Juni 2007 kl: 19:40:09 »
Citat fra: "jensjakob"
1200€ for en PFmotor......
http://cgi.ebay.de/Austauschmotor-VW-Golf-Passat-1-8-79-KW-PF-Motor_W0QQitemZ180131669821QQihZ008QQcategoryZ61275QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men OK, så er den ny-renoveret....


ja, mindre kunne nok gøre det. På golf2.dk sælges de til en noget anden pris, men er så heller ikke renoveret.

Hinze

3583
WBX/LBX Fora / arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
« Dato: 25. Juni 2007 kl: 19:38:11 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Tauschmotor WBX (SS/MV/DJ) Preis: 2350,- http://www.busschmiede.de/
Zylinderkopf kpl. 57 - 82 kW (78 - 112 PS)   378,54
http://www.kaefer-co.de

Hvis du overvejer golf-motoren, så skal du jo huske du skal have stumper fra en diesel motor og gearkasse klokken!

/Mads


Ja, det har jeg luret lidt på, men det er vel også til at opstøve for rimelige midler :D

Hinze

3584
WBX/LBX Fora / arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
« Dato: 25. Juni 2007 kl: 19:35:46 »
Citat fra: "WBX Manden"
Det ser ikke så slemt ud udefra  :roll:

Jeg tror "bare" du skal skifte pakning, hvilket du halvvejs har prøvet da du skiftede løftere.  :wink:


Ja, du har selvfølgelig ret, jeg skal nok bare have tørret øjnene lidt og spist den sidste tudekiks og så igang med at skille den ad.

Det behøver nok ikke at blive så svært :wink:

Skal man normalvis "hive" cylinderne af og skifte O-ringen i bunden eller vil pakningen i toppen være nok?

Hinze

3585
WBX/LBX Fora / arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
« Dato: 25. Juni 2007 kl: 19:32:15 »
Citat fra: "WBX Manden"
Citat fra: "Hinze"

Tja, tanken spøger stadig med en golf 1.8 (PF) motor 107hk. Den er også med digifant; ved godt at der på "tro og love" erklæringen står wbx, men prisen på et pakningssæt til wbx er det "samme" som en PF med hele svineriet, lige til at "plumpe" i.


Hvor finder du en Golf motor til 49 euro ?


Havde nu bare set et sæt hos http://howdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=184672 til 1520,-kr, men okay 49euro lyder bedre :shock:

Hinze

Sider: 1 ... 237 238 [239] 240 241 242