Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - subwoofer

Sider: 1 [2] 3
16
R4i Fora / I håb om tilgivelse...
« Dato: 27. Oktober 2010 kl: 22:21:47 »
Citat fra: "casper"
jeg husker det sådan at en abs er underkvadratisk og en wbx overkvadratisk, men det er måske med til at give en abs motor en momentfordel(normaliseret over slagvolumen), ganske som det kendes ved jx ->aaz ? Eller er det også galt hvis en motor er "for" overkvadratisk ?


Det kan da ikke bli for overkvadratisk!  :twisted: En 2.0 Lotus 907-motor har 95mm boring og 69mm slag, da snakker vi overkvadrat! Så trækker den ikke så godt under 3500 o/min - til gengeld trækker den til 7000, uden problemer.

17
R4i Fora / I håb om tilgivelse...
« Dato: 26. Oktober 2010 kl: 21:16:38 »
Hvis dit opset er likt en diesel, så går der ingen strøm i trossen ved brug af starteren. Lys, derimod...

Ved konstruksjon af elektronik er der vanlig praksis at holde signal-stel og stel adskilt, det arrangement giver meget mindre støy på signalerne.

18
R4i Fora / I håb om tilgivelse...
« Dato: 26. Oktober 2010 kl: 21:06:53 »
Obs! Jeg har målet 0,7V mellom stel (chassis) og stel (motor). Ja, den trosse er tykk, men overgangsmotstanden kan være betraktelig...

19
WBX/LBX Fora / Når det hele skal være Subaru...
« Dato: 24. September 2010 kl: 21:05:10 »
En strålende idé, men ikke-triviell ombygging... Han har hatt sitt å henge fingrene i, jeg tror jeg kanskje heller hadde valgt en kabel-skifter.

20
Diesel Fora / Er 61 HK nok i en T3?
« Dato: 21. September 2010 kl: 16:40:41 »
Skulle tro gearkassens levetid regnes i dager med en sådann. Eneste håp er en ombygging med subarukasse og slik R&P: www.subarugears.com, og sannsynligvis også en slik for å unngå alle problemene med å tilpasse CAN-buss: http://www.bodylogicuk.com/90265/info.php?p=9

Såvidt jeg vet er det samme fester som benziner-boxeren...

21
WBX/LBX Fora / Pierburg 2E3 udfordringer
« Dato: 19. September 2010 kl: 09:27:34 »
Har du sjekket flottørnivået? Det kan høres ut som hoveddysene kommer litt sent, det kan skyldes at nivået i flottørkammeret er for lavt. (Hvis Pierburgen har en emulsjonsrør + hoveddyse-konstruksjon a la Weber/Dellorto). Jeg tror ikke skytingen er relatert til 4500-problemet, når fikk den sist ny tændspole og tændrør?

22
Diesel Fora / 1Y Erfaringsberetning 50.000+ km
« Dato: 28. Maj 2010 kl: 20:49:59 »
Det er da så ingenting galt med en milliard omdrejninger, Lotus 907-motoren i sportsbilen begynner at trække på 3000, og holder på til 7000 før det er slutt :-) Men en diesel kan da ikke gøre det, diesel brender alt for langsomt til de turtall. Det er måske derfor dieselknasterne har så lidt overlapp, overlapp betaler sig først når man har passeret ud av det turtallsområde en diesel lever i.

Men: Høiere ventilløft skulle da ikke skade? Samme varighet og overlapp, men mer åbning? Ved å gøre de små ting med ventiler og kanaler der ikke gøres på fabrikk av kostnadshensyn, kunne det hende at en slik knast kan gjøre ret meget forskel? Er det forskel på JX og AAZ her?

23
Diesel Fora / 1Y Erfaringsberetning 50.000+ km
« Dato: 28. Maj 2010 kl: 12:10:20 »
De tre første kriterier er vi enige om. #4 er omtaled i de linker jeg viste.

Jeg har aldrig hørt tale om, at nogle har skiftet knasten på en oliebrænder. Det er jo en vanlig ting at gøre på en benziner. Det kan ha med kompresjon at gøre, en knast der løfter over en længre periode må ha overlappende åbning, og stempelet må passere øvre dødpunkt i denne periode. Dette ved måske Jarl mer om?

24
Diesel Fora / 1Y Erfaringsberetning 50.000+ km
« Dato: 28. Maj 2010 kl: 10:45:26 »
Meget interessant lesning, og meget relevant da det drejer seg om de vandkølte 8V topstykker (dog benziner, men det er ikke nogen forskel): http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4628897 (post #16)

Dos and don'ts: http://www.popularhotrodding.com/enginemasters/articles/hardcore/0412em_porting_cylinder_heads/index.html

Når det gelder den grove overflade: Luft er et viskøst medium. Hastigheten vil da være 0 ved væggene, og øke ud mod midten av kanalen. Ved den glatte overflade får man god vedheft og en parabolformet hastighedsprofil, mens med den grove overflade kan man få en tynt turbulent skikt (turbulent boundary layer, i denne sammenheng en god ting) langs væggene, så hastighedsprofilen blir fladere over tværsnittet med et markered steg ved væggen. I sum vil sistnevnede ha større flow.

25
Diesel Fora / 1Y Erfaringsberetning 50.000+ km
« Dato: 28. Maj 2010 kl: 08:06:45 »
Polering giver MINDRE fyldning enn en "grov" overflade, det er formen der er viktig. Jeg tror det er meget lit at hente på at gøre noget med indsugningsmanifolden før man gør noget i de sidste 2-3 cm bag ventilerne, andet enn hvis man kører med en AAZ med JX-manifold.

26
Diesel Fora / 1Y Erfaringsberetning 50.000+ km
« Dato: 27. Maj 2010 kl: 10:12:36 »
Mja. Jeg er ikke helt sikker på at jeg er enig med det argument.

Effekten der trengs for at lave det trykk må komme et sted fra, og et dårlig topstykke trenger høyere trykk for at give den samme fyldning som et godt topstykke. En del av den effekt kommer fra termisk energi der allikevel ikke benyttes, men for høiere turboeffekt tas en del av den effekt gjennem at eksostrykket under udblåsning forhøies merkbart. Dermed får man både modkraft på stæmpelet og dårligere tømning av sylinderen. Resttrykket når innsugsventilen åbner vil forhindre at fyldningen starter umiddelbart - der trængs mer trykk for god fyldning, men mer trykk giver høiere temperatur og mer slitasje. En ond cirkel.

27
Diesel Fora / 1Y Erfaringsberetning 50.000+ km
« Dato: 27. Maj 2010 kl: 07:38:15 »
Du bringer opp temaet: Porting av topp

Hvor meget er der at hente på en 3-vinklers ventiljobb, oppreskning av "bowlen" og en enkel portmatch for vores vanlige dieseler? På en benziner gir det i kombinasjon med en større knast meget mer effekt, men jeg har ikke noget inntrykk av at det er en vanlig ting at gjøre på en (turbo)-diesel. Alle skrur kun sitt turbotrykk opp.

28
Dine Projekter... / Projekt 1.9 TD til Højben
« Dato: 12. April 2010 kl: 10:07:43 »
Citat fra: "BlackChart"
PIS OG LORT!!!!

Har bygget om til turbo idag, har brugt HELE dagen på det og så er turboen fandme utæt!!!!!!


Velkommen til turbodieselens verden.   :wink:  Det er fint mens det fungerer.

29
Diesel Fora / Dieselpumpe på AAZ, korrekt fortænding?
« Dato: 12. Marts 2010 kl: 12:49:34 »
Det virker som om den er slitt, kan være den ikke trækker fortændingen frem som den skal (det er ganske dødt i området 3200-4000 o/min), i tillegg har den nogle mindre lækkasjer, og en utætt LDA (igen...)

Vil heller sette ind en Rover boost-pinde og bruke AAZ-pumpen, tror jeg. Skal også porte innsugsmanifolden for å sikre godt med luft.

30
Diesel Fora / Dieselpumpe på AAZ, korrekt fortænding?
« Dato: 12. Marts 2010 kl: 07:33:31 »
Hva er den korrekte fortænding for en helt standard AAZ-maskin? Jeg vurderer sterkt at sette tilbake den originale pumpe, JX-pumpen jeg bruker volder hodebry for tiden...

Sider: 1 [2] 3