71
« Dato: 24. September 2014 kl: 19:25:56 »
Jeg indrømmer gerne når noget går i stykker på min dieselbil. Idag på tur til banegården for at bringe
og hente nogle af mine unger faldt den ned på 3 cylindre. Da jeg bakkede ind i p-båsen lød der en
skarp knaldren og motoren blev slukket. Samtidig bemærkede jeg at der flød en farverig væske under
bilen. Et knækket dyserør. Piece of cake. Jeg har da et ekstra sæt liggende sammen med de andre
sager som altid er med, for at hjælpe andre. Men ,men den 17 gaffelnøgle manglede. Har lige brugt den
til at spænde et spisebord sammen. Falck er på pletten efter en time. Kommer hjem og skifter røret.
Skifter lige dieselfiltret samtidig. Starter op og efter kort tid går motoren jævnt og luften forsvinder i
fødeslangen. Men, der kommer en del luft i ekspansionsbeholderen. Der er det så at jeg står på en
knivsæg. Benz / diesel. Nej ingen benz. Denne gang vil jeg prøve at lave en rigtig muskeldiesel. En
som kan få pedanten fra Himmerland så langt frem i skoene at han straks vil færdiggøre sin Carat
for at overbevise mig om at jeg traf det forkerte valg. To be continued :woohoo:
Mvh Jønne Ukendt