Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - porteren

Sider: 1 ... 91 92 [93] 94 95 ... 104
1381
Diesel Fora / Et par begynder ? :-)
« Dato: 02. December 2010 kl: 20:10:46 »
Citér

Nej nu skal i lige holde op , hvis du har nye eller dæk der ikke er for gamle på så køre du gennem det hele , jeg har tre år gamle vinter dæk toyo 205/14 og 200kgværktøj bag i , og de sidste dage har jeg kørt på arbejde til en ny udstykning hvor der ikke bliver ryddet sne den fiser lige igennem driver og det hele , flere t5 er kørt fast også med vinterdæk , så køb nogle nye vinterdæk , jeg så ingen stavefejl , man har ikke nødig at være ordblind for at stave forkert  .
hilsen poul

Enig. Jeg har haft en 2WD transporter 1,6 td. Med nye vinterdæk gik den gennem næsten hvadsomhelst.
Det er ikke det samme som en syncro, men den klarer sig fint sammenlignet med mange andre 2 WD'ere

1382
Din bil... / Binau,s Syncro Den Røde (-: Solgt :-)
« Dato: 29. November 2010 kl: 21:41:14 »
Uhmmm, en Fergie 35. Fed traktor. Sådan en havde jeg for nogle år siden, da jeg havde et nedlagt landbrug i Jylland, for enden af 400m grusvej. Den var ret handy, især om vinteren, men da havde jeg også kun en 2 WD T3'r.  :D

1383
Syncro Fora / Flytning og snekaos, så er lykken en syncro
« Dato: 28. November 2010 kl: 19:20:04 »
Når man skal flytte i snekaos og der er en stejl indlørsel på begge adresser, der skal forceres, så er det lykken med en syncro med to spær... :D

1384
Generelt / Oliefyr larmer, hvad kan man gøre?
« Dato: 07. November 2010 kl: 19:35:24 »
Citér

Det lyder lidt på din beskrivelse til at du tror det er et luftfyr, det er det ikke D5WS er en vandvarmer

UPS  :? . Du har fuldstændig ret. Sorry.

1385
Generelt / Oliefyr larmer, hvad kan man gøre?
« Dato: 07. November 2010 kl: 18:18:42 »
Har du også lyddæmper på indblæsningsluften? Hvis ikke, er det en god måde at nedbringe støj på- Men husk at bøjninger, indblæsningsdyser, antal meter slange, slangediameter og altså også indblæsningslyddæmper har en modstandsfaktor, der alle skal lægges sammen og ikke må overstige et bestemt tal som jeg ikke kender for lige den model Eberspächer, som du har.

1386
Syncro Fora / Svage gearkasser?
« Dato: 30. Oktober 2010 kl: 19:42:02 »
Jeg bruger også langsomme skift med mellemgas når jeg skifter op ad, på en kold gearkasse. Nedad bruger jeg dobbelt udkobling og mellemgas.

Gearolieskift til Castrol skal da klart forsøges, for at se om det fjerner noget af problemet.
I øvrigt har jeg givet en bondegård for bilen, så spørgsmålet er da også, om en slidt synkromesch måske ikke skulle høre ind under garantien. Nu må vi se..

Mange tak for saglige, grundige og velunderbyggede respons på mine spørgsmål.

Skulle en af jer have et bud på mit spørgsmål om hvorvidt man kan lægge andre gearkasser i en syncro, hører jeg meget gerne om det også.

1387
Syncro Fora / Svage gearkasser?
« Dato: 29. Oktober 2010 kl: 20:12:18 »
Jeg vil rigtigt gerne også have tilbagemeldinger på ovenstående...

1388
Syncro Fora / Svage gearkasser?
« Dato: 29. Oktober 2010 kl: 08:36:14 »
Hej Jarl.
Tak for specifik, men lidt nedslående information :(

Så vidt jeg har forstået er der nogen der lægger andre gearkasser i almindelige T3'er?
Men jeg har forstået, at dette ikke lade sig gøre i syncroer. Er det korrekt forstået?

Og nu vi er ved gearkasser, så børster min gearkasse lidt tænder ved skift til 2. gear, når gearkassen er kold.
Selv ved forsigtigt skift og både op og ned. Bilen har gået 162.000 km. Tyder det på slidt syncromesh eller er det normalt for en T3 gearkasse?

1389
Syncro Fora / Svage gearkasser?
« Dato: 28. Oktober 2010 kl: 20:53:09 »
Men er det en kendt sag, at gearkasserne er "allergiske" for flere Newton og i underkanten til en DJ?

1390
Syncro Fora / Svage gearkasser?
« Dato: 28. Oktober 2010 kl: 20:01:43 »
Ingen bud???

1391
Syncro Fora / Svage gearkasser?
« Dato: 28. Oktober 2010 kl: 14:51:01 »
Nogen har fortalt mig at de originale syncrogearkassser ikke kan klare væsentligt flere Nm end hvad en der er i en 2,1 DJ WBX'er.
Det forstår jeg simpelthen ikke, da jeg kan se at nogle af  Bernd Jäger 's ombygninger ligger på 130 hk med 280 NM, og han nævner ikke noget om at lægge anden gearkasse i.
Er der nogen der kan fortælle mig om hvad der op og ned i den problemstilling?

1392
Syncro Fora / Mercedes Stålfælg+dækstørrelse
« Dato: 27. Oktober 2010 kl: 23:30:54 »
Jeg har ikke set eller hørt om Mercedes stålfælge der har ET 23, kun som nævnt ovenfor ET 31.
ET 23 med 225/75 dæk på går to mm længere ud end skærmene på forhjulene, og sidder indenfor på baghjulene.

1393
Syncro Fora / Mercedes Stålfælg+dækstørrelse
« Dato: 27. Oktober 2010 kl: 23:16:40 »
Jeg mener at de fælge jeg kører med nu som hedder Ronal Project Zwo har været standard på Mercedes. De er 15x7" med et ET på 23.

De Mercedes stålfælge som man bl.a kan købe hos Nordkystens 4x4 er så vidt jeg husker ET 31 og bortset fra at de er sorte, ligner de meget Mefro fælgene.
Der er dog nogen her på nettet, der har haft dårlige erfaringer med at de er for bløde og derfor mere sårbare end Mefro fælgene.

1394
Syncro Fora / Mercedes Stålfælg+dækstørrelse
« Dato: 27. Oktober 2010 kl: 20:10:38 »
ET 23 er helt fint. Mefro stålfælge 15X 6" ET 30 fungerer også fint. Se billede. Disse fælge skal have kuglebund møtrikker M 14x 1,5 med radius 12 runding.
Jeg tror at det er de samme fælge, der er på billedet af den røde.

1395
Dine Projekter... / Størrelse på hul i taget?
« Dato: 24. Oktober 2010 kl: 10:34:39 »
Som nævnt i tråden om Arnold har jeg nu fået mit tag fra Polyroof, og skal nu til at finde ud af hvor stort hul jeg skal skære.

Polyroof laver ved deres tagmonteringer et hul i størrelsen: L=123,5 X B=116,5.
Reimo anbefaler et hul på L= 104 X B= 110.

Hvad er forskellen? (Jae altså bortset fra størrelsen :D) Jeg mener hvordan kommer det til at virke i kabinen?

Jeg skal ikke have seng i taget, men bruge pladsen i taget til opbevaring af lette ting som sengetøj, samt til at stuve ting af vejen i, når sengen er slået ud neden under.

Det med en seng i taget kan måske være grunden til at Reimo vælger den mindre hulstørrelse??

Sider: 1 ... 91 92 [93] 94 95 ... 104