Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - porteren

Sider: 1 ... 95 96 [97] 98 99 ... 104
1441
WBX/LBX Fora / Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Dato: 11. September 2010 kl: 07:20:40 »
Det har jeg som tidligere nævnt også haft i tankerne.
Jeg er efterhånden nået frem til at en rullefeldts test er hvad der skal til for at jeg kan få et sikkert udgangspunktet. De 700 kr kan vise sig at være givet rigtig godt ud. Så kan jeg få syn for sagn istedet for at basere min vurdering på en følelse af hvordan den burde trække.
I går var jeg for første gang ude at køre i regnvejr, og efter 3-4 km begyndte den at sætte lidt ud på en cylinder. Noget jeg ikke har oplevet i mange år fordi jeg har haft diesel i mine sidste tre biler.
Det blev værre og i perioder gik den så godt igen. Da jeg kom hjem forventede jeg en del våde ledninger i motorrummet, da der ikke er noget skjold under motoren, men alting syntes knastørt.
Jeg vil selvfølgelig gennemgå hele tændingssystemet med klud og WD40, men er der nogen, der har et bud på specielt følsomme steder, på sådan en MV?

1442
Generelt / min profil på hjemmesiden her
« Dato: 10. September 2010 kl: 23:14:37 »
Hej Kaj
Det tog også mig en helvedes tid at finde ud af det, men i toppen på denne side er der en rubrik hvor der står "Tilmeldte brugere. grupper. Profil. maximer.
Klik på Profil og skriv så..
Mht til billede skal det være extremt småt for at kunne downloades. Der står hvor småt.
Held og lykke

1443
WBX/LBX Fora / Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Dato: 10. September 2010 kl: 19:30:44 »
Ejenvægten på bilen er 1635 kg men jeg kører pt. med helt tom kasse. Omdrejningerne kender jeg ikke pga at der er et ur hvor der efter min mening skulle have været en omdrejningstæller :(

Jeg er efterhånden ved at nå til den konklusion at det hævede 4. gear er for højt. Ihvertfald til de heste der synes at være til rådighed.
Jeg har endnu ikke fundet ud af hvor meget Niels Erik har puttet i gearkassen i forhold til hvad der var i forvejen.

1444
WBX/LBX Fora / Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Dato: 09. September 2010 kl: 18:30:53 »
Citér

Hey Kim,

Der sidder en MV'er i min. Lad os da finde ud af at mødes så du kan prøve at mærke forskel.

Jeg kan sagtens genkende det du skriver, og kan ærlig talt ikke forstå det svage motor valg fra VW's side. Jeg kan f.eks slet ikke accelerere med i normal by trafik.

Hej Jensen.
'Det er egentlig ikke så meget accelerationen jeg synes at det er galt med, men mere evnen til at holde fart i modvind og op ad bakke. Jeg har også store hjul på 225/75 J15. Det øger gearingen med knap 5 % , men ved eftertanke er det især i 4. gear at der er problemer.
Jeg fik på forslag fra Niels Erik lagt et højere 4. gear i, og troede at 95 hk var rigeligt til at trække en i forvejen lavt gearet syncro. Det sammenlagt med de større hjul er måske for meget. Det kunne være fint at mødes for at sammenligne.

1445
WBX/LBX Fora / Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Dato: 09. September 2010 kl: 16:37:36 »
Citér

Du må selv om du vil smide pengene ud af vinduet, Hvis min bil ikke kunne trække til over 90 km/t og katalysatoren blev rødglødende, så ville jeg være af den klare overbevisning om at motoren ikke kører som den skal.
Dysetesten tager 20 min og kræver du løsner 2 M6 skruer, det kalder jeg ikke at skille noget ad
_________________

Jeg skrev at Sydfyns Autocamper havde konstateret at katten blev rødglødende. Det var før de stillede på tændingen og den kom da også til at køre noget bedre efter det. Før det kunne den dårligt holde fart ligeud i 4. gear.

1446
WBX/LBX Fora / Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Dato: 09. September 2010 kl: 15:40:46 »
Citér

Du kan godt selv teste dyserne.
Skrue dyserne af men lad ledningerne sidde, pil ledninger af tændspolen, få en til at dreje nøglen og tjek om dyserne sprøjter jævnt og pænt uden at dryppe.

Tak for tippet, men jeg vil som sagt, have en eller anden form for sikkerhed, for at den ikke trækker som den skal, inden jeg begynder at skille noget ad.

1447
WBX/LBX Fora / Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Dato: 09. September 2010 kl: 15:28:23 »
Jeg har lige undersøgt at Palms Auto også kan måle 4wd, men det koster det dobbelte, så det bliver nok med decoupleren i aktion :D
Jeg håber i øvrigt at du har ret i det med dyserne, for jeg ville være rigtig træt af at have en permanent trækkraft som en sugediesel.

1448
WBX/LBX Fora / Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Dato: 09. September 2010 kl: 15:17:37 »
Citér

Kan Palms Auto Teste en 4wd på rullefelt?

Jae, ihvertfald når der er en decoupler på :D

1449
WBX/LBX Fora / Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Dato: 09. September 2010 kl: 15:15:41 »
Citér

Jeg har kørt meget i 1,6 TD...også prøvet med en død turbo
Og kørt en smule med WBX.

Og jeg giver dig fuldkommen ret i din sammenligning.



ØØh, jeg håber ikke at du dermed mener at en 95 hk WBX altid kører som en diesel uden turbo??

1450
WBX/LBX Fora / Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Dato: 09. September 2010 kl: 12:35:08 »
Mange tak for input.
Jeg kan godt se at det her er for kompliceret for mig, så her må jeg nok ty til eksperthjælp.
Det første jeg skal have afklaret er om bilen virkelig mangler hk eller det bare er min hukommelse der spiller mig et puds.
Pt. kører jeg til daglig rundt i en Galaxy med en VW 1,9tdi motor med 115 hk og 312nm såå..
Jeg kan, som jeg ser det, få sagen afklaret på to måder. Den ene er at mødes med en af jer fra Nordsjælland, som har en tilsvarende motor og så køre en tur og sammenligne.
Den anden mulighed er at ofre de små 700 kr, det koster at få bilen på et rullefelt hos Palms Auto i Ballerup. Et seriøst tuningsfirma der både kan måle den faktiske effekt og finjustere bilen.
Det kan hurtigt blive dyrt hvis jeg begynder at skille ting ad og prøve mig frem. Især når jeg ikke er stensikker. Desuden er der jo i sidste ende garanti på bilen, så hvis det f.eks. er en kat det handler om, så er den jo dækket, hvis reparationen foretages på Sydfyn.

1451
WBX/LBX Fora / Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Dato: 09. September 2010 kl: 11:36:24 »
Det med en forstoppet kat har jeg også overvejet som en mulighed, men hvordan kan en kølevands føler have den virkning at bilen mister trækkraft? Det virker i hvertfald ikke ,som om den ikke kan få varmen. Følernålen står stabilt lodret og der er masser af varme hvis jeg tænder for varmeapparatet.

1452
WBX/LBX Fora / Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Dato: 09. September 2010 kl: 09:48:04 »
Da jeg først hentede den hos Niels Erik kunne den på hjemvejen knap nok holde fart ad lige vej i 4. gear, og da da jeg nåede Nyborg og konstaterede at hverken spær eller decoupler virkede, vendte jeg om og afleverede bilen til ham igen. De konstaterede så på Sydfyns autocamper at tændingen havde stået forkert og at katten derfot blev rødglødende.
Da Niels Erik så 4 dage senere afleverede den til mig i Jægerspris kørte den også en del bedre, men jeg synes, som nævnt stadig at der må mangle meget.
Den har de første 2 minutter efter start haft problemer med at den gik ud, men efter at tomgangen i går blev skruet lidt op, går den nu fint.
Jeg har målt benzinforbruget til at være 7,92 km/l korrigeret efter GPS, og maskinen går blødt og fint uden mislyde og røg. den har lige klaret co2 test fint og den er tør for neden, men altså alt for sløv efter min mening.

1453
WBX/LBX Fora / Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Dato: 09. September 2010 kl: 09:17:57 »
Jeg kommer lige fra Niels Erik i går og har i øvrigt fået efterset bremser og fået lavet diverse småting. Niels Erik kørte den selv over til mig på Sjælland og synes vist at den går rimeligt godt i betragtning af at den har stået stille et godt stykke tid.
Jeg selv vil nærmest sammenligne trækkraften med min gamle 1,6td da turboen var stået af. Altså med en almindelig sugediesel. Så det jeg efterspørger er en second opinion.
Dæktryk 40psi

1454
WBX/LBX Fora / Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Dato: 09. September 2010 kl: 07:59:54 »
Jeg har nu kørt et par tanke med Arnold.
I går var jeg på den første langtur(til sydfyn) :D og jeg havde svært ved at følge den almindelige trafik på motorvejen.
På udvejen gik det nogenlunde, men da havde jeg også en rygvind på op til 14 sek/m. På hjemvejen, hvor jeg havde den samme vind imod mig kunne den ikke komme over 90km/t, og op ad motorvejsbakken ved Slagelse, måtte jeg ned i tredie gear.
Jeg husker at have haft lignende problemer med den T3 1,6td, som jeg havde for ti år sinden, men det var med en 1200 kg campingvogn efter mig og et fuldt flyttelæs ombord.
Turen i går var med helt tom kasse.
Allerede fra starten syntes jeg at Arnold manglede trækkraft, og den kunne næsten ikke køre i 4. ud af lige vej. Det viste sig at tændingen, stod forkert og at katten blev rødglødende. Det hjalp lidt med en justering, men det er stadigvæk min fornemmelse at jeg mangler meget trækkraft i forhold til min gamle 1,6td som kun havde 70hk og et betydeligt lavere drejningsmoment.
Det skal nævnes at jeg har hævet gearingen med ca 5% på hjulene og 4. gearet er også blevet hævet, meen alligevel. Arnold har en WBX MV som skulle yde 95hk. Ka det virkeligt passe???

1455
Generelt / Model bil af T3, hvor?
« Dato: 06. September 2010 kl: 15:17:17 »
Busschmeide har en del modeller, men der er vist desværre ingen doka.
http://www.busschmiede.de/shop/Geschenkideen

Sider: 1 ... 95 96 [97] 98 99 ... 104