Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - gunnar6690

Sider: 1 [2] 3 4 ... 51
16
Generelt / Sv: Slidt kobling på Golf2 diesel
« Dato: 18. Juli 2017 kl: 14:55:08 »


Jeg havde nok forestillet mig at det var mere tydeligt at se, at den var slidt.

Det er det også, den glider i koblingen....

18
Diverse / Sv: dør luk/lås mekanisme søges
« Dato: 06. Juli 2017 kl: 09:51:08 »
Hvis ikke Jønne har noget, har jeg lidt liggende. Det er kun låsemekanismen og ikke dørgrebet Du mener, korrekt ?

19
Motordele / Sv: Dyser, 2,1 DJ
« Dato: 06. Juli 2017 kl: 09:44:53 »
Jeg har et sæt med 4 brugte som Du måske kan bruge en fra. Men de ligger hos mig 30 km øst for Esbjerg og da jeg ikke kan give garanti er prisen også derefter. 300,- for 4 stk

mvh Gunnar

20
Diverse / Sv: Hjælp
« Dato: 05. Juli 2017 kl: 11:07:37 »
Hvor varm er den i virkeligheden ? Der kan jo være fejlvisning, er føleren den samme som i jx ? Har Du mærket om køleren føles varm hele vejen når den viser at den er varm? Har Du luftet køleren ud efter de anbefalinger folk giver for T3 (  http://t3nettet.dk/index.php?topic=92627.msg107324#msg107324 ) Er der god stel mellem motor og karosseri ?.

Håber det giver lidt inspiration, efter min erfaring bliver en diesel  kun for varm af enten for højt ladetryk(næppe sandsynligt, for så havde du nok vidst det ) eller dårlig køling ( egentligt samme problem ) Den har jo ikke samme problemstilling som en benzin ved falsk luft.

mvh Gunnar

21
Mekanisk / Sv: støddæmpere
« Dato: 08. Juni 2017 kl: 15:48:05 »
Jeg kender dem kun fra BMW, men B4 er normalt tæt på OE, altså fabriks standard, B6 er nok bedre til sænkningsfjedre, lidt strammere i dæmpning. Jeg håber der kommer meldinger fra nogen der har prøvet dem i en T3.

22
Diverse / Sv: Hvilket Load Index
« Dato: 26. Marts 2017 kl: 16:04:19 »
Tak for svar Kim, jeg kender godt til reglen omkring største akseltryk divideret med to. Men hvor meget er det nu lige største akseltryk er på en t3?
Jeg mener vægtfordeling i en T3 er tæt på 50%, men altid en god ide at se på tilladt totalvægt på registreringsattesten og dele med 4, og runde op til nærmeste lastindex. På de biler jeg har er det 2500 kg total dvs. mindst 625 kg, så er et lastindex på 92 passende, men en tungt læsset camper kommer nok op til måske 2800 totalvægt så der er 98 mere passende, især ved brug af personvognsdæk. Det gælder måske mest for dem der kører bred/pavprofiler....

Vigtigere er det at ved syn skal dækkene være C, eksempel 185 R14C  ,altså til let lastbil ( sådan har det i hvert fald været for T3 ) Men der findes mange C- klasse dæk med lastindex 102/100 til rimelige priser, så hvorfor ikke bare gå derop.


Lastindex oversigt : http://www.fdm.dk/biler/biludstyr/daek/loadindex-tabel

23
Din bil... / Sv: Nangijala Expressen
« Dato: 22. Marts 2017 kl: 01:07:00 »
ser aktivt ud, det er et svært navn "Nangijala expressen". Er der en dybere "mening"?
Måske fører den til Nangilima :) Så må Mads vel være Tvebak ?

24
Generelt / Sv: Ny lov den 1. januar 2017 om ombygninger
« Dato: 07. Januar 2017 kl: 10:35:08 »
Nej, det var ikke begrænsninger i reglerne jeg så men mangel på kendskab til brugbare prøvningsinstanser. Du gav et godt eksempel, men er der mon også nogen i Jylland ?

25
Generelt / Sv: Ny lov den 1. januar 2017 om ombygninger
« Dato: 06. Januar 2017 kl: 20:13:53 »
Hvordan kommer det her så til at passe med Subaru og andre ikke VW motorer?
Side 748 nederst 

Citat

Motorskifte
Hvis der foretages motorskifte, og bilen kommer til at svare til en eksisterende
anden variant (motor, hjul og bremser), kan kontrollen foretages af en synsvirksomhe,
hvis der foreligger dokumentation fra bilfabrikanten. Hvis dokumentation
for sammenhæng skal stykkes sammen af andre oplysninger, skal disse
og sammenhængen kontrolleres og bekræftes af en prøvningsinstans.
Hvis bilen ved motorskiftet ikke kommer til at svare til en anden variant, sidestilles
motorskiftet med almindelig effektforøgelse, hvor en prøvningsinstans skal lave
rapport. Hvis den nye motor (og evt. gearkasse) medfører en forøgelse af køreklar
vægt på mere end 5%, skal bilen dog uanset effektforøgelse bestå køreegenskabstesten
som anført under punkt A3. Effektforøgelse 41-100%.

Citat slut


26
Syncro Fora / Sv: Questions regarding import my Syncro to Denmark
« Dato: 05. Januar 2017 kl: 20:26:55 »
Hallo det er ikke et problem at få den til dk ,når den er godkendt i et andet EU land , min egen LLe 955 kom fra Tyskland også med en afn. Motor , den blev synet og godkendt flere gange ,det største problem er den årlige skat som du skriver Jens på 14000kr ,det kan få alle til at bygge om til benzin hvor afgift er på ca 6600kr
Velkommen til T3 nettet
Hilsen Poul
Såvidt jeg husker er Schweiz ikke et  EU land, så vær opmærksom på det i forbindelse med regler

27
Sjov und Spass !!! / Sv: Glædelig Jul
« Dato: 25. December 2016 kl: 11:10:54 »
En Glædelig bag(h)jul også fra mig og ønsket om I alle får et Godt Nytår for jer og jeres biler/projekter :)

28
Din bil... / Sv: No name jet 2
« Dato: 18. December 2016 kl: 10:47:11 »
Det er samme vacuumforstærker på BMW E28 serien med M10 og M20 motor dvs. 518, 520 og 527ETA. Det burde øge tilbuddet lidt

29
WBX/LBX Fora / Sv: Hjælp til et reservedels nr...
« Dato: 28. November 2016 kl: 13:12:11 »

30
Din bil... / Sv: "Otto" min Ex-mili JX Caravelle
« Dato: 15. November 2016 kl: 21:24:21 »
Nogle rustforvandlere har garvesyre som aktiv hoved ingrediens, men tror bare slutresultatet bliver lidt som med fosforsyre.

Sider: 1 [2] 3 4 ... 51