Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - gunnar6690

Sider: 1 ... 49 50 [51]
751
Diverse / Bremser underlige (alt nyt)
« Dato: 01. Juni 2011 kl: 14:18:42 »
Bare sig at det er op til hendes indsats ved udluftningen om den kan stoppe næste gang hun overser et udsalg ... ;)

752
Generelt / Fortinning ? til de prof. karrosserifolk
« Dato: 29. Maj 2011 kl: 11:27:43 »
Man sliber ikke på bly , man lægger lige akkurat nok i til at det passer ( lidt af gangen ) og glitter det med en træspatel. Som jeg forstår Jarl er det heller ikke for at undgå en afsluttende finspartel med polyesterspartel, men for at få en mere "bestandig" løsning i bunden mht. oxideringshastighed :) . Foriøvrigt, slaglodning som jeg har set omtalt brugtes dengang mest ved stressbelastede samlinger , altså hvor man forudså revner ved svejsede samlinger.

753
Generelt / Størrelse på grav i værkstedet ?
« Dato: 29. Maj 2011 kl: 10:50:27 »
Problemet med kulilte ( CO )er at det er lugt og farveløs, samt tungere end luft. En udsugning skal selvfølgelig være placeret langt nok nede til man ikke bliver gasset ved at dukke sig efter noget.
Jeg har af egne erfaringer fravalgt en grav og istedet købt en 3,2 Tons 2 søjlet lift til den garage jeg stadig bygger på. Så løser mit CO problem sig når og ved at porten er åben :D

754
Generelt / Hvor kan man købe gardiner til T3?
« Dato: 27. Maj 2011 kl: 19:52:36 »
imho er de fede, især at de leveres med "suckers" :D

755
Generelt / Fortinning ? til de prof. karrosserifolk
« Dato: 27. Maj 2011 kl: 18:07:24 »
Tørisblæsning er klart en god ide :-D
Men altså punktsandblæsning kender jeg kun med opsamlingssuger koblet på, så der er minimalt støv. Gør man ikke det ville min gamle læremester blive stiktosset, han var en sirlig mand :-)
Skabelon bør man altid lave ved et stykke skarringsarbejde, hvis ikke man har et "donorstykke", klart nok.
 Jeg kan også tilslutte mig Jens's bud med stiksav, hvis man bare har checket bagsiden grundigt for klingens rækkevidde. "Gnavede" rør og ledninger er noget øv ligesom smeltet isolering og brand efter en vinkelsliber. En luftdrevet minisliber kan dog også gøre det, for en dremel er efter min mening "überfordert" :-D
Tippet med et (rimeligt tykt)stykke kobber bag er for at trække varmen væk fra svejsningen når man netop svejser kant til kant. Ang. gas og ilt, er man skrap kan man jo også TIG-svejse det i istedet for. Formålet med den umage er jo netop at lave bagsidens svejsesøm pæn OG stærk når nu man sliber forsiden glat inden lakering.
Men.. et er jo at prædike, noget andet er hvordan altergangen blir ;-D
Held og lykke med det

756
Generelt / Fortinning ? til de prof. karrosserifolk
« Dato: 27. Maj 2011 kl: 17:20:55 »
Først ville jeg da punktsandblæse for at få rusten helt væk, og vurdere hvor tyndt det bliver. Er man mere forsigtig kan man vel bare bruge noget rustforvandler ( er det ikke en fosfatering det laver foriøvrigt ? ) og er man forsigtig kan der nok lægges lidt tin i. Men vær varsom og forsikker Dig om at det er "ægte" karosseritin Du bruger.
Personligt ville jeg foretrække at svejse et nyt stykke i kant til kant med en kobberplade holdt bag. Gas og ilt var sikker bedst men CO2 kan også gøre det.
Nu har jeg ikke brugt tinilægning siden en skade på en post Bedford CF i starten af 80'erne, men der er sikkert folk her med mere relevant erfaring end mig. Håber ikke det generer nogen jeg gav mit bud med her.

mvh Gunnar

757
Generelt / Størrelse på grav i værkstedet ?
« Dato: 27. Maj 2011 kl: 00:43:38 »
Måske irrelevant, men det afhænger af jordbund og grundvandsforhold hos Dig.
Husk at lave fald til den ene ende og sæt en lille brønd med bund i, hvis Du så får grundvand eller lign. kan der sættes en flyderstyret dykpumpe i der, og vupti kan graven holde sig tør.

EDIT: Du skal nok sikre Dig dybden svarer til Din hage højde minimum, har selv gået i flere grave der ikke var dybe nok

T3 wannabe, er bare kommet forsent til dem jeg skulle have købt...indtil nu :-D

Sider: 1 ... 49 50 [51]