Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - nicolai

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7
16
Generelt / T3 Syncro med 350 hk.
« Dato: 15. August 2012 kl: 08:20:24 »
LOL.

18
WBX/LBX Fora / jeg er grædefærdig
« Dato: 23. Juli 2012 kl: 07:16:22 »
Jeg mener ikke man kan lægge hele ansvaret over på chefen. Ja, han har givet overset nogle alarmer og handlet for sent, men at bilen (20 år gammel) står af på netop hans tur, kan ikke kun være hans ansvar. Jeg blev engang tilbudt at låne en gammel Nissan, takkede Ja, og kørte også mod netop Fredensborg. Ved Storkereden stod den af - ingen vand på. Ejeren vidste godt år der var "noget" galt med bilen inde, og sagde med det samme, at det var ikke mit problem, men hans. Lidt anden historie, men alligevel meget lig.
Af samme årsag ville jeg også være påpasselig med at låne en gammel dame ud til 40km pendling af en vognmand med tung fod.
Hvis det var sådan at føreren skulle betale reparation af bil til låns, kunne man forestille sig at folk med gamle slidte biler lånte ud til højre og venstre i håbet om 1 gøre en tjeneste eller 2 få betalt en ellers forudsigelig reparation.
Blot min mening.

19
Gode rejsesteder/Rejsetips / Como-søen - dokumenteret utroskab
« Dato: 22. Juli 2012 kl: 18:29:44 »
Citat fra: "brian"
Citat fra: "nicolai"
Fedt. Smukt. Det ville jeg ikke turde forsøge i min T3 (sidste billede).


Hvorfor ikke?

Det er vel bare i 2. eller 3. gear.

Jeg frygter bare at damen ikke er den samme bagefter sådanne anstrengelser i høje omdrejninger...

20
Gode rejsesteder/Rejsetips / Como-søen - dokumenteret utroskab
« Dato: 22. Juli 2012 kl: 14:23:51 »
Fedt. Smukt. Det ville jeg ikke turde forsøge i min T3 (sidste billede).

21
Diesel Fora / Periodiske start problemer JX
« Dato: 19. Juli 2012 kl: 09:08:56 »
Jeg havde også lignende problemer. Vi fandt aldrig ud af hvad den reelle årsag var (muligvis utæt ved returslange), men en lille membran pumpe mellem tank og filter afhjalp fuldstændigt problemet. Muligvis ikke den korrekte løsning, men det virker.

22
Mekanisk / Speedometer virker ikke..
« Dato: 11. Juli 2012 kl: 20:35:16 »
Mit havde kørt 353.000 da det stod af.  :|
Prøv evt. at se om dit speedometer fejler det samme som det der repareres under "Reparatur der Tachoachse" på http://www.t3-infos.de/t3-infos_a.html#tacho
Her på T3 nettet ses også flere tråde der omtaler slid hvor kabel møder speedometer, og mulige fix af samme.

23
Diesel Fora / Fixet - JX, hjælp til diagnose, læk ved pumpen
« Dato: 05. Juli 2012 kl: 22:54:26 »
Så blev det fixet, tak. Efter nye dyserør snurrer motoren igen som den skal.

24
Biler.. / t3 fundet til salg andre steder
« Dato: 02. Juli 2012 kl: 13:33:28 »
Citat fra: "buddha_uffe"
Club Joker til 20.000,-
http://www.bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1481688


Ikke længere. Nu 35.000.

25
Generelt / Utopisk ferieønske
« Dato: 01. Juli 2012 kl: 09:59:32 »
Hvornår ville I rulle ud, skoleferie?

26
Generelt / Skattereform og dieselbiler
« Dato: 24. Juni 2012 kl: 15:01:07 »
Jeg tror først alle detaljerne bliver fastlagt de kommende dage, men udspillet er vist således:

Regulering af visse afgifter
Som led i finansieringen af skattereformen indeholder forslaget en regulering af en række afgifter frem mod 2020. I forlængelse af den indeksering af afgiftssatserne, der blev besluttet i 2008 og ligeledes i forbindelse med Finansloven for 2012, indeholder forslaget en indeksering af afgifterne, således de følger den almindelige prisudvikling. Det drejer sig om følgende afgifter:
Vægtafgift og grøn ejerafgift
...

Højere udligningsafgift for dieselbiler:
Det foreslås, at udligningsafgiften på dieseldrevne person- og varebiler forhøjes med knap 52% fra 2012 til 2013. Udligningsafgiften har til formål at skabe en vis ligestilling mellem biler, der anvender benzin som brændstof og de biler, der anvender diesel. Med forslaget udjævnes den afgiftsmæssige fordel for diesel frem for benzin. Med udgangspunkt i en gennemsnitlig årskørsel på 20.000 km. vil forhøjelsen udgøre 820 kr. for en bil, der kører 21 km/l og 1.020 kr. for en bil der kører 17 km/l.
Provenuet herved forventes at udgøre ca. 0,6 mia. kr.

http://www.ey.com/DK/da/Services/Tax/Skattereformen-afgiftsomraadet-290512

28
Generelt / TDI motorer og Subaru ombygninger?
« Dato: 12. Juni 2012 kl: 17:10:13 »
Kender ikke svaret, men ham SPANNERBOY her skriver lidt om det på http://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?t=584246 og besvarer desuden lidt spørgsmål undervejs om andre motorer, også ift. omkostninger. Desuden links til kits og stumper.
Se evt. også http://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?t=521981
Hans lækre Bluestar med 2.2 Legacy:




/Nicolai

29
Diesel Fora / Fixet - JX, hjælp til diagnose, læk ved pumpen
« Dato: 11. Juni 2012 kl: 21:37:48 »
Tak for tip.
Citat fra: "tomtom"
Har du prøvet at vikle lidt frisk køkkenrulle om samlingen eller om rørene en af gangen.
Skulle det være for at lokalisere hullet?

Jeg skal prøve at tage et bedre foto af rørene, så skal du se hvordan de har slebet hinanden flade.

Jeg har i øvrigt bestilt nye dyserør og holder.

30
Diesel Fora / Fixet - JX, hjælp til diagnose, læk ved pumpen
« Dato: 10. Juni 2012 kl: 17:46:57 »
Tak Bos m.fl.
Brian, jeg lagde faktisk også mærke til, at flere af rørerne er slidt flade på midten af at stå og "spille" mod hinanden der hvor de krydser. Nye rør og et par beslag.
Jarl, tak for bønnen. Gode pointer til. :) Jeg vil som nybegynder muligvis alliere mig med en mere kyndig (og renlig) person og agere medhjælper her første gang. Og dog; lad os nu sige at alle rør bør skiftes grundet slidtagen (hvor de vibrerer mod hinanden), så skal de vel "blot" skiftes allesammen uden behov for at identificere synderen, naturligvis under iagtagelse af det med renligheden? Ingen fare, motor slukket under hele operationen, kan gøres i ro og mag mv. Og så lidt motorrens måske...

Tak for hurtig respons. Godt at det lader til ikke at være mere alvorligt.

Mvh. Nicolai

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7