Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - nicolai

Sider: 1 ... 5 6 [7]
91
Generelt / Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?
« Dato: 14. September 2011 kl: 11:56:21 »
Citat fra: "nicolai"

Jeg forestiller at en del T3 ejere (især de tunge på diesel) vil have fordel af at betale 50 øre/km frem for vægtafgift. Især hvis T3 ikke er primært transportmiddel.

Men selvfølgeligt også rigtigt rigtigt dyrt for de som kører meget...

92
Generelt / Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?
« Dato: 14. September 2011 kl: 11:52:11 »
Citat fra: "brian"
Citat fra: "nicolai"
:D

Jeg har svært ved at se hvori morskaben ligger.

Hér: "Ved nedbrud køber man enten en ny og bliver ruineret, eller også får man et værksted til at reparere og bliver ruineret. ". Det var blot ment som et smil.

I øvrigt. Jeg har svært ved at forestille mig, at man indfører forbrugsafhængig afgift, fjerner ejerafgit men samtidigt bevarer vægtafgiften for ældre biler.

Jeg formoder at man enten
A) fjerner ejerafgift/vægtafgift og erstatter begge med forbrugsafregnet afgift (som R beskriver i deres trafikpolitik), eller
B) erstatter ejerafgift med forbrugsafgift, og lader vægtafgift være.

Jeg forestiller at en del T3 ejere (især de tunge på diesel) vil have fordel af at betale 50 øre/km frem for vægtafgift. Især hvis T3 ikke er primært transportmiddel. I øvrigt ville den starte på 10 øre det første år og stige til 50 øre over 5 år.

93
Generelt / Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?
« Dato: 14. September 2011 kl: 11:18:32 »
:D

94
Generelt / Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?
« Dato: 14. September 2011 kl: 10:59:40 »
Men men men... :)
"Ejerafgiften afskaffes. Afgiftssystemet forenkles gennem ejerafgiftens
afskaffelse, så man kun betaler to afgifter:
1) En forureningsafhængig registreringsafgift, når man køber en bil, og
2) en forbrugsafhængig kilometerafgift, når man anvender den

95
Diesel Fora / Gløderør til JX (i aften)
« Dato: 08. September 2011 kl: 18:48:57 »
Hej
Er der tilfældigvis nogen der ligger inde med 4 (nye) gløderør som jeg kan købe og afhente i aften i Københavnsområdet?

GDS har kun 2 liggende, og jeg er opsat på at gå relæ og rør igennem allerede i aften med en hjælper.

Mvh. Nicolai

96
Diverse / varmeapparat under bagsædet
« Dato: 07. September 2011 kl: 09:40:48 »
Havde et utæt apparat = masser af kølervæske på gulvet. Skiftede O ring i samlingen mellem de to plaststykker, ved hane/slangerne.

97
Diverse / sprinklervæsken der blev væk
« Dato: 04. September 2011 kl: 20:12:24 »
...og den er ikke i beholderen længere?

98
WBX/LBX Fora / Undervognsbehandling, storsjælland, hvor?
« Dato: 04. September 2011 kl: 13:28:31 »
Ah, det var det du refererede til før med 'samvittighedsfuld'...

99
WBX/LBX Fora / Undervognsbehandling, storsjælland, hvor?
« Dato: 02. September 2011 kl: 15:00:58 »
@Jarl, taler du for, at man gør det selv? Tænker at det kræver lidt afskærmning/afdækning, så man ikke står og forstøver/pjasker med suppedasen på åben gade på Østerbro?

@JJ, ok. Så må jeg lige lave lidt research. Hvis du i øvrigt vælger at gå i krig med gør-det-selv behandlingen, så er der måske lidt stordriftsfordele at hente ved at være flere? Er interesseret...

100
WBX/LBX Fora / Undervognsbehandling, storsjælland, hvor?
« Dato: 02. September 2011 kl: 09:53:07 »
Jeg har læst at nogen har haft gode erfaringer med D&C Rustbeskyttelse Valby (http://www.dinitrolvalby.dk/) = veludført arbejde, og til rimelige penge. Jeg har selv lige fået tilbud derfra, men det lyder på 5038 incl. moms. Det er mange penge. Er det bare prisen?

Men det er helt sikkert sådan en omgang min skal have (sakset fra deres site):
FØRST... får din bil en total undervognsvask med varmt vand og højtryksrensning. Bunden afskrabes for alle løse belæg-ninger, gammel salt og lignende.
DEREFTER...varmlufttørres din bil meget om- hyggeligt. Varmen blæses op fra gulv- plan i hele bilens længde. Bilen holdes varm indtil sprøjtningen foretages.
OG NU...starter vi med kvalitets rust-beskyttelsen. Din bil bliver sprøjtet optimalt med de opvarmede rust-beskyttelsesprodukter i alle vognens hulrum.
SÅ...fortsætter vi med kvalitetsarbejdet. Din bils bund og skærme sprøjtes efter alle kunstens regler med de opvarmede rustbeskyttelses produkter.
TIL SIDST...kommer det store øjeblik hvor du får din bil tilbage. Ren og nænsomt af-vasket. Omhyggeligt klargjort. Og ved-lagt en lille servicepose til at klare de få afdryp der kan komme.


PS: "jeg vil ikke sprøjte den store omgang når hun står der og er fugtig i bunden....", Wow... andet forum. Det er jo fredag...   :P

101
Generelt / Hvor søren oploader jeg et profilbillede m.m.
« Dato: 30. August 2011 kl: 14:36:12 »
Under Profil i toppen af siden mens man står i Forumet. Ikke Profil i Hovedmenuen...

102
Generelt / Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?
« Dato: 22. August 2011 kl: 19:01:27 »
Citat fra: "peterwings"
Jeg tror at dem der køber gamle biler idag køber dem på grund af gode oplevelser/minder de har haft.

Jeg købte den nu på grund af de mange gode oplevelser jeg uden tvivl ville FÅ (ca. hver gang jeg kører), og havde ikke T3 minder i forvejen. Jeg er jo, ligesom dig Peter, en ung mand i trediverne...   :D

103
Generelt / Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?
« Dato: 18. August 2011 kl: 22:28:09 »
Spændende tråd, stadig aktuel.
Har selv lige investeret i en lækker velholdt 1,6D Multivan Hannover Edition. Det er den mest charmerende bil jeg har haft/kørt i. Utroligt så mange smil og positive kommentarer jeg har fået, når vi kommer trillende.

Den har plads til familien/gutterne + gear og er perfekt både til de lange såvel som de korte ture fx til stranden, hvor den forlænger opholdet, idet man kan tage en pause i bilen (i stedet for at køre hjem). Det kan man i øvrigt dårligt i de personbilsalternativer der nævnes i tråden. Jeg har også kørt Safira som en foreslår, og ja, lækker bil, plads til 7, teknisk i top, men det er transport og ikke ophold/hygge efter min mening. T3 har noget andet at byde på...

Situationen kan ændre sig, men lige nu opfylder T3'en til fulde mit behov og økonomisk set er det (indtil videre) ikke en større udskrivning end en nyere kønsløs øse uden samtalekabine.  :D

PS: Min ide med bilen er primært "søndagskørsel", og jeg tager den sjældent til arbejde...dér står den på offentlig transport dør til dør.


Nicolai

Sider: 1 ... 5 6 [7]