Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - jensjakob

Sider: 1 ... 42 43 [44] 45 46
646
Diverse / Check dine benzinslanger
« Dato: 06. September 2006 kl: 21:37:19 »

647
WBX/LBX Fora / 10,5 km liter på DF motor :-)
« Dato: 06. August 2006 kl: 17:10:51 »
Hej,

Så er ferien slut. Mange småture rundt om sommerhuset.

Og frem+tilbage fra Kbh til Gershøj.

10,5 km/l i snit - jeg er  imponeret over min 60HK DF motor :-)

/JJ

648
Diverse / mistet motorkraft efter overophedning. Hvorfor?
« Dato: 12. Juli 2006 kl: 20:03:33 »
Hej Ronald

Det er faktisk en dejlig camper du har - og  jeg synes den lyder godt.

Men overvej at brug din tid+penge på din diesel - udfordringen med en luftboxer er at der altså ikke er mange dele til dem efterhånden.

/JJ

649
Diverse / Bank Bank Bank - død ventil????????
« Dato: 12. Juli 2006 kl: 18:08:45 »
Nå, fik den til at starte. Det var ikke kortslutning. Ej heller bundstykke i   tændingslås.

Men det BANKER Meget fra højre bagerste cylinder - som om en ventilløfter er død - eller en ventil sidder fast.

Hvad søren gør jeg nu?

Nogen gode råd til at diagnosticere - og få det lavet for rimelig penge??????

/JJ

650
Diverse / Mit startkredsløb kortslutter -HJÆLP!
« Dato: 12. Juli 2006 kl: 17:03:29 »
Hej,

Prøvede at gå op med en papirklips, pille stikket af tændingslåse, sætte papirklipsen på hen over den tykke rød og den tykke røde/sorte ledning.

Papirklipsen blev meget varm, men intet drej i startmotor - aurgh....

SÅ det tyder påen kortslutning et sted i systemet - og jeg leder efter forslag til hvor jeg finder fejlen.

Please!!!!!!!!!!!

/JJ

651
Diverse / Dårlig tændingslås -symptom fladt batteri men ej.
« Dato: 08. Juli 2006 kl: 22:54:27 »
Hej,

Da vi skulle ud og køre idagt (udover problemet med frosne bagbremser), så kunne vognen ikke starte.

Jeg fik strøm fra naboens bil, og vi kom igang.

Ud og køre 50 km, standse,og da vi skulle starte, intet liv.
Fik strøm fra en venlig Landrover :-)

Kørte op til laden med den blå bus, men intet voltmeter med - så ingen ide i at skifte generator pt.

Kørte ind på parkeringspladsen, standsede motor. Ville liiiige prøve, og presto - wroooom. Hvad????

Prøvede igen at starte, atter wroom. HVAD??????

Prøvede tredje gang - ingenting. Hvad????????????? (Udover klik fra relækassen, og blæseren der stoppede fordi startmotor trak strøm).

Rystede lidt med nøglen i tændingslåsen, pressede den lidt i bund, og WROOOOOOM.

Lader til at der er et eller andet spøjst ved min tændingslås, somom der er en dårlig forbindelse.

Det undrer mig meget. Den strøm der gå gennem tændingslås, er jo strømmen til startrelæ, og ikke startmotor. Så enten går den, eller også gør den ikke.

Det undrer mig, fordi der er de normale symptomer på fladt batteri, som feks at lygter og blæser slukker når jeg drejer nøglen over på start. (Med mindre at kredsløbet er sådan opbygget at ved start sendes der kun strøm til startmotor og startrelæ? - og det klik jeg så hørte fra relæerne var kørelyset som slog fra????????)

Anyway, jeg må se at få set på tændingslåsen og bundstykket.

Men det jeg gerne vilfortælle, er at hvis du står og tror du har et fladt batteri, så kan et være noget andet.

har du oplevet noget lignende - så skriv om det.

/JJ

652
Diverse / Parkeringsbremse låser efter 6 uger?
« Dato: 08. Juli 2006 kl: 22:47:31 »
Hej,

Har fået gipsen af og skulle ud og køre idag. Første gang i 7 uger!

Da bussen endelig var startet,og håndbremsen lagt - så hang den fast.
Jeg prøvede at trække håndbremsen igen, og den kunne kun komme ca 1-2 cm op i håndtaget - ikke de vanlige 3-4 hak.

Jeg kunne hverken rokke bilen frem eller tilbage, prøvede i såvel 1 som bakgear at rokke den.

Jeg satte donkraft på i den ene side, og den anden side, og hjulene kunne rokkes ½ cm i hver retning - og det så ud som om drivakslerne også rokkede med.

Med donkraft i højre side, satte jeg i 1, gav den gas, koblede til, intet skete.

Donkraften i venstre side, give den gas i første, det føltes så som at den rokkede lidt frem og tilbage.

Ned med donkrat,  jeg satte mig ind i bilen,    og skiftede mellem at sætte den i 1 og bakgear, gav motoren gas, og sled på koblingen.

Og efter et par ryk frem og tilbage, løsnede bilen sig, og kunne køre.

Mit gæt er at bagbremsene sad fast, somehow, og at lidt flåen frem og tilbage (vold), fik dem brækket løs.

Hvem har ellers prøvet tilsvarende?

/JJ

653
Diesel Fora / Tjek lige TDI conversion delen :-)
« Dato: 06. Juli 2006 kl: 00:01:54 »

654
Diverse / Hvem i Kbh har en luftkølet T3?
« Dato: 05. Juli 2006 kl: 23:52:02 »
Jeg manglede et rør fra blæseren til højre varmekasse (set bagfra) - det skiftede jeg med et alurør (flexrør).

Du kan også prøve www.thesamba.com

Held+lykke

JJ

655
Diverse / bremsepedal synker
« Dato: 04. Juni 2006 kl: 21:54:04 »
Hej

Kan være stemplet i din hovedcylinder som er slidt, så det er utæt i kanterne, der forsvinder ikke væske, men trykket går om på bagsiden...

656
Diverse / Bentley Online Tech Forum
« Dato: 10. Maj 2006 kl: 21:51:07 »
Bentley, dem med bøgerne, har deres eget teknik forum:
http://tech.bentleypublishers.com/forum.jspa?forumID=49&start=0

657
Dine Projekter... / OT: Zetor 4718 gearkasse?
« Dato: 01. Maj 2006 kl: 19:36:41 »
Hej,

Er der nogen som har mekket på Zetor traktorer?

Jeg skal lave en Zetor 4718 gearkasse som har sat sig i gearskiftet 1/2 og 5/R - og prøver at finde info om dem.

Er jeg så heldig at nogen herinde har mekket med Zetor?

Mvh

Jens Jakob

658
Diverse / Rustfælde
« Dato: 28. April 2006 kl: 18:37:22 »
Hej,

Under gummimåtten ved førerpladsen, kan der samle sig meget vand.

Nedenunder gummimåtten, ovenpå metallet, ligger der et lag "gummi" fra VW's side. Det er malet i bilens farve, så det lader til at det er fabriksmontere.

Dette gummi bliver stift med tiden.

Og revner.

Og så løber der vand ind under, og æder bunden ud af bilen, oppefra.

PÅ min "nye" KTAS bus, er der så meget pava nedenunder, atmantror det er løgn.

Men der er hul lige nedenfor speederen (der hvor hælen hviler).

Jeg har løftet gummimåtten, med en spartel og hobbykniv fjernet VW's gummilag, så nu er der det bare metal.

På et tidspunkt skal det så have slebet rust, en lap svejses i under speeder, og så en gang zinkmaling som grunder, og maling ovenpå (sikkert Hammerite).

Advarsel givet :-)

Med VWenlige hilsner og ønsker om et godt træf

Jens Jakob

659
Diverse / Gearkasse problemer, Transporter 1.9 B fra 1984
« Dato: 18. April 2006 kl: 23:58:38 »
Hej Martin

Velkommen til - godt at se at du er kommet herind.

Jeg har ikke fået set i kælderen endnu, men jeg mener at den jeg har passer.

Mvh

Jens Jakob

660
Diverse / OG mere rust - closeup af donkraft-støtter
« Dato: 13. April 2006 kl: 23:23:51 »
http://www.zorck.dk/t3/rust3/

Jeg er sgisme spændt på om det kan laves, så synsfætter siger OK - og laves indenfor et budget.................

Sider: 1 ... 42 43 [44] 45 46