Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Erik

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 80
46
jeg købte hos Brickwerks. dog købte jeg et messing tandhjul. Det virker fint.

vh Erik

https://www.brickwerks.co.uk/t3-parts/t3-syncro/drivetrain/front-diff.html

47
jeg regner med at deltage. vh Erik

48
Alt andet / Sv: Glædelig jul.
« Dato: 20. December 2021 kl: 07:25:29 »
God jul til alle T3 elskere skal også lyde fra os her i Solrød..

håber at der bliver mere at mødes om til næste år..


kh Mette og Erik

49
Syncro Fora / Sv: Kan man sætte 5½-15 Et54 på en syncro.. ?
« Dato: 16. November 2021 kl: 19:13:36 »
Mangler du 15" hjul?

50
Mekanisk / Sv: Beholder over hver forhjul. På doka
« Dato: 24. Oktober 2021 kl: 09:20:02 »
Det er vigtigt, at slange-forbindelserne er intakte.. ellers er det en fantastisk kilde til at få tanken fyldt op med vand, når man kører i regnvejr..

51
Mekanisk / Sv: Utæt hydrauliksystem kobling
« Dato: 03. Oktober 2021 kl: 08:11:06 »
Hovedcylinderen til koblingen sidder under rattet mellem bremse- og koblingspedalen. hvis den bliver utæt, så vil der ligge bremsevæske på gulvet i kabinen under gulvtæppet foran førersædet.
Når der er vådt under den rillede ting (gearkassen) foran motoren er det nok som nævnt koblingens slavecylinder, som har givet op. hvis det drypper under bilen, så tag en dråbe på fingeren, og mærk mellem to fingre, om olien føles "tør" og uden smøreevne. Så er det nemlig nok bremsevæske. sammenlign evt. med bremsevæske fra dunken. Slaven sidder et dumt sted og det er lettest at komme til, når bilen er på lift. at skifte salven er som sådan ikke svært. -snarere bøvlet. Den sidder med to M8 bolte, som der næsten ikke er plads til at få værktøj op til. Men det er muligt. Skru slaven af, og få den lirket frem i lyset. Og så skal koblings-slangen lirkes af. Den er som regel rusten der hvor der skal holdes igen med værktøj, når den skrues ud af slaven. En svejsetang eller lignende kan være en løsning. Slaven kan evt. udluftes inden den monteres igen. Der er nemlig heller ikke så meget plads til at få værktøj op til udluftningsskruen, når slaven er monteret igen. Det kan evt. gøres oppe fra motorrummet... -og hvis I ikke er vant til at skrue på biler... så lad en, der har lidt forstand på det, gøre det.. god tur hjem fra Bornholm. (PS. Der er ikke fare for at koblingens utæthed bruger bremsevæsken, så I får bremsesvigt. Kontrollampen for håndbremse vil lyse inden væskestanden bliver kritisk)

52
Alt andet / Sv: Speedometer virker ikke
« Dato: 10. Juni 2021 kl: 18:59:42 »
Velkommen til.. Det lyder som en dejlig drøm, der er ved at gå i opfyldelse for jer...

Hvis speedo kan vise hastighed, men ikke tælle km, så er det noget i drevet der er defekt.. Jeg ville ikke satse på at få det repareret, men i stedet finde et nyt. enten et komplet instrumenthus med det hele, eller bare speedoemteret. Det er vigtigt, at I er specifikke, hvis I efterspørger dele. Her er det relevante at skrive om det er 2WD eller syncro, og om det er benzin eller diesel, samt om det er med eller uden omdrejningstæller.

Hvis speedo ikke viser hastighed, så er det som Rasmus skriver nok kabel eller forbindelse den er gal med.

god jagt...

53
R4i Fora / søger 2,0 motor
« Dato: 30. Marts 2021 kl: 19:30:33 »
fx. 2E, AGG eller ADY 112-115 hk. Helst fra Passat, men tværstillet motor har også interesse. med ledningsnet og ECU/styrebox.
Evt. ring 53140010 eller molvig@mail.dk
PS: skal ikke være ombygget til T3

54
Generelt / Velkommen
« Dato: 03. Oktober 2020 kl: 17:46:06 »
Til Den Grønne Hulk, som er seneste medlem.. glæder mig til at følge processen med Motorstyrelsen, og derefter følge færdiggørelsen af bilen Tillykke med synet.. og håber at du smider et billede og lidt info om dit ladefund... vh Erik

55
Diesel Fora / Sv: Hjælp! Slange søges...
« Dato: 03. Oktober 2020 kl: 17:40:18 »
Enig med Rasmus. Der er nok en AAZ, dvs en 1,9 TD motor. Udfordringen med motor-ombygninger er, at de kan laves på mange måder, med udgangspunkt i, hvad man har til rådighed. De fleste laver ombygningen med den gamle 1,6 som donor, dvs. bruger ind- og udstødningsmanifold og turbo, samt motorophæng. Det kræver ikke det store at tilpasse. Eneste forskel på de to blokke er højden, hvor 1,9 er ca. 20 mm højere. Det betyder, at bl,a. olietryksrøret til turboen, og returrøret fra turbo til manifold skal have lidt opmærksomhed. Fordelen er, at turbo og udstødning passer sammen med motorophæng, så der ikke skal opfindes noget der.. I dit tilfælde, har man i hvert fald valgt, at bruge det originale indsugningsmanifold, og dermed formentlig også den originale slange, under forudsætning, at man også har brugt AAZ motorens udstødningsmanifold og turbo. Har man det, løber man ind i udfordringer med at tilpasse motorophæng og udstødning. Inden du investerer for meget, så ku det være fint med et par billeder "nedefra", hvor man kan se turbo og motorophæng. Så bliver det mindre gætværk.. vh Erik

56
Diverse / Sv: Montering af reservehjul etc på bag-kofanger - tilladt?
« Dato: 14. Marts 2020 kl: 16:15:52 »
Det må man gerne på en T3, så længe kofangeren ikke kommer længere frem end 40 cm fra bagerste punkt.

57
Træf / Sv: Vintertræf
« Dato: 06. Februar 2020 kl: 20:22:31 »
kommer...  8)

58
Træf / Sv: FYN 20
« Dato: 06. Februar 2020 kl: 20:21:17 »
kommer selvfølgelig også...

Og glæder mig som sædvanlig...

59
Det er da super.. de har da mange ting til vores biler...

60
Syncro Fora / Sv: Ny dreng i klassen
« Dato: 06. Oktober 2019 kl: 19:47:53 »
Af nysgerrighed.. er bilen importeret, eller har den tidligere kørt i dk, fx i forsvaret, eller som gulplade??

jeg meningsudveksler lige pt med Motorstyrelsen om en syncro på gule plader.. afgift 22.000,-

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 80