31
WBX/LBX Fora / Køleproblemer, DJ-motor (hva´ f......sker der?)
« Dato: 19. Juni 2015 kl: 08:47:50 »
Hmmm står med et underligt problem.
For en måneds tid siden smed den vandpumpen og denne blev skiftet + en del tærede kølerør blev skiftet i samme omgang. Fik listet bilen hjem med defekt vandpumpe uden at temperaturmåleren kom helt i det høje felt og ingen hvid røg eller vand i olien. Nu er der opstået en lidt mærkelig ting...
Ved start (kold motor) damper det over fra venstre hjørne ved termostathuset som om den med det samme smider noget vand derovre. Kørte på arbejde her til morgen og lige pludselig masser af damp fra maskinrummet og ind til siden og ganske rigtigt, vandet p...... ud er eller andet sted over ved (under?) termostathuset, kan simpelthen ikke se hvor. Løsnede låget til ekspansionsbeholderen så trykket gik af (meget tryk synes jeg) og kunne køre hjem helt normalt, uden røg og damp og med helt normal temperatur??
Kan det tænkes at der på en eller anden måde opstår meget højt tryk (måske en termostat der hænger) ved normaldrift og den skal smide det et eller andet sted eller hvordan fungerer det? Skal sige at kabinvarmer fungerer helt fint, køler er udluftet "reglementeret". Kan det simpelthen være fordi der er for meget vand fyldt på, min påfyldningsbeholder står lidt over max...?
Tips og tricks modtages gerne, deltagelsen i vw træffet hænger i en tynd tråd nu :huh: :huh:
mvh
Bjarne
For en måneds tid siden smed den vandpumpen og denne blev skiftet + en del tærede kølerør blev skiftet i samme omgang. Fik listet bilen hjem med defekt vandpumpe uden at temperaturmåleren kom helt i det høje felt og ingen hvid røg eller vand i olien. Nu er der opstået en lidt mærkelig ting...
Ved start (kold motor) damper det over fra venstre hjørne ved termostathuset som om den med det samme smider noget vand derovre. Kørte på arbejde her til morgen og lige pludselig masser af damp fra maskinrummet og ind til siden og ganske rigtigt, vandet p...... ud er eller andet sted over ved (under?) termostathuset, kan simpelthen ikke se hvor. Løsnede låget til ekspansionsbeholderen så trykket gik af (meget tryk synes jeg) og kunne køre hjem helt normalt, uden røg og damp og med helt normal temperatur??
Kan det tænkes at der på en eller anden måde opstår meget højt tryk (måske en termostat der hænger) ved normaldrift og den skal smide det et eller andet sted eller hvordan fungerer det? Skal sige at kabinvarmer fungerer helt fint, køler er udluftet "reglementeret". Kan det simpelthen være fordi der er for meget vand fyldt på, min påfyldningsbeholder står lidt over max...?
Tips og tricks modtages gerne, deltagelsen i vw træffet hænger i en tynd tråd nu :huh: :huh:
mvh
Bjarne