Forfatter Emne: Dagens griner !!!  (Læst 831 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Dagens griner !!!
« Dato: 07. August 2007 kl: 20:45:08 »
Jeg kunne simpelthen ikke lade være med at grine  :lol:  af mig selv ovenikøbet !!
Ifølge en anden tråd, ville jeg lige sammenligne underkompressionen på en motor jeg havde dødsdømt, med motoren på min Doka, som bruger max. 2 dl. olie pr. 1000 km.
Jeg syntes den anden motor pustede meget gennem ånderøret, og puttede jeg en finger i åndehullet, sendte den olien op ved oliepinden  :?

Det samme gjorde jeg så lige på Dokaén  :idea:  først mærke med en hånd hen over åndehullet ...aha.. fin motor..ikke meget pusten  :D
så fingeren i åndehullet, og give lidt gas og holde godt øje med oliepindsrøret -ingen olie kom op - mere gas - ingen olie - mere gas, og ud med fingeren, intet stort pust oparbejdet, som på den anden motor  :D
Den anden motor må helt sikkert være død,
og hold da kæft en god motor jeg har på Dokaén  :D  :D  :D

Så kunne jeg godt rejse mig og træde et skridt tilbage, og beundre min gode motor  :D

MEN så var det lige netop at jeg så den KÆMPESTORE KULSORTE OLIEPØL  :shock:  :shock:  :shock:  
som nu ligger og flyder rundt under bilen !!!!!

Ved nærmere eftersyn kan jeg nu konstatere, at olien pisser ud ved pakdåsen ved enten krumtap eller mellemaksel, som undertrykket nu har skubbet til, eller hvad ved jeg  :!:  :!: .... FIN MOTOR

Da jeg lige var kommet mig oven på chokket, kunne jeg simpelthen ikke lade være med at storgrine  :lol:  :lol:  (og konen griner sq osse)
Så ved jeg da hvad natten skal bruges til, ud og rode bil - ind og se på nettet og ud og rode bil igen...... hva´faén, den skal jo først være klar kl. 6.30 i morgen tidlig.  :roll:  :roll:  :roll:

Tony.
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Dagens griner !!!
« Svar #1 Dato: 07. August 2007 kl: 22:25:46 »
haha  :lol: men forsatan tony, jeg tror godt jeg kan genkende føelsen af at have pillet ved noget som virkede... :oops:
men så havde du jo heller ikk lært noget, så man kan vel kun kalde det for en win - win situation....  :wink:  :lol:  :lol:  :lol:  :oops:

jeg føler med dig, og du har vel allerede sparket dig selv over skinnebenet :lol:

god arbejdslyst :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Dagens griner !!!
« Svar #2 Dato: 08. August 2007 kl: 00:21:58 »
....Takker for medfølelserne  :D  
..man føler sig på en eller anden måde lidt dum, når man laver sådan et stunt  :oops:
Nu har jeg reddet mig en fridag i morgen ( så noget godt kom der da ud af det ) og jeg har lige lokaliseret problemet, og trøster mig selv med at det nok var sket før eller siden  :roll:

Det er pakdåsen ved mellemakslen som er skubbet helt ud mod hjulet :!:
Den er ikke så let at komme til, så det må vente til det bliver lyst igen, det kan jo være der dukker andre ting op som lige så godt kan blive lavet når jeg nu er i gang.... mere eller mindre frivilligt  :wink:

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.