0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Hej JarlLyden må nok beskrives som hård metallisk, og den er i takt med omdrejningstallet, men som om den forsvinder/drukner i anden lyd nå den kommer op over 2000 omdr.Lyden er mest tilstede ved varm motor, men kan godt anes ved kold.Dyserne er testede. Men ville en dyse kunne give følgende larm? Ja, de kan virkelig larme, hvis det skulle være, men når de er testede, så må vi vel gå ud fra at de er OK.Alt i topstykket kan udelukkes, da der er monteret et helt NYT og KOMPLET topstykke på den (Der blev først købt komplet hjem da det viste sig at den gamle top var revnet fra ventiler ud til forkammer. Merprisen på et komplet med kamaksel und alles var ikke stor, så det blev et nyt) Vi troede faktisk først at den bankende lyd kom fra de revnede forkamre i det gamle topstykke.Toppakningen er original og er med 3 huller, så det skulle være okay. Dieselpumpen er ikke blevet pakken om og ser fin ud, og giver også fint tryk!Vandpumpe er helt ny og original, og den har været startet uden generator...Jeg hælder nok mere og mere til at det kun kan være problemet med den for store cylinder og at det kan kippe deri! (Ovalitet??) Er det noget som du har oplevet før?Ja, det har jeg - og endda præcis med en AAZ. Den endte med at knuse et stempel. Er der nogen grundt til at tro, at det kan være problemet? Ved du noget om, hvor langt blokken har kørt? Er der blevet honet "ufagmæssigt" i en cylinder? Var der slidkant at se, da toppen var afmonteret? Når du siger, at plejllejer er tjekkede, er det så ved at tage dem af og faktisk kigge på dem, eller er det bare en fornemmelsessag?Hvis mistanken samler sig om blokken, så tror jeg ikke, at jeg ville køre en meter længere med motoren, før den er undersøgt ordentligt.MVH Mads