Forfatter Emne: Kileremsproblemer...  (Læst 2559 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

kristian r

  • Gæst
Kileremsproblemer...
« Dato: 18. November 2007 kl: 18:23:41 »
Hej T3-drenge...

Jeg er den glade ejer af en 1989 T3 caravelle 2,0 TD. Desværre har jeg store problemer med at få monteret kileremmen korrekt... Jeghar brugt et værksted i Odense som jeg ellers har været godt tilfreds med, men efter små 3 gange hvor de har monteret den, og den er hoppet af igen kort tid efter, leder jeg nu efter en god (billig  :D ) vw-mek. i Odense eller omegn... Er der en der kender en?

Kristian

PARKHAVE

  • Gæst
Kileremsproblemer...
« Svar #1 Dato: 18. November 2007 kl: 18:32:29 »
Hej Kristian og velkommen til.
Enten er det en meget ualmindelig T3 du har eller også har du læst forkert et sted.
2.0 TD - Det kan vel kun være en 1.6TD som den er født med eller en 1.9TD der er ilagt den.

Har du billede af hvor i motorrum det er galt med den rem, det kan skyldes at dine remhjul ikke er "på linje" evt. i forbindelse med skift af dieselpume, vandpumpe eller generator med en anden remskive på ???

Kkrogsgaard

  • Gæst
Kileremsproblemer...
« Svar #2 Dato: 18. November 2007 kl: 18:34:55 »
Det lyder da spændende med en 2,0 td. Er det fra en Audi?
Hvordan har du løst problemet med koblingsflange og gearkasse?

Du kan jo selv stramme kilremmen, det er piece of cake.

Velkommen til i øvrigt.

kristian r

  • Gæst
Kileremsproblemer...
« Svar #3 Dato: 18. November 2007 kl: 19:25:41 »
Tak for de hurtige svar...


Den er ganske rigtigt født som 1,6 TD, men undervejs i livet har snedige menneskser pillet...  Den er bygget op som en California-model, altså som camper, og importeret fra Tyskland i 1998. Derudover har man givet den servo og drejet en ekstra rem-skive til at lægge ind i den originale (?). Jeg købte den i september, og da var generator lige skiftet i Spanien... Den har kørt fint, men pludselig gik remmen, og siden har værkstedet og jeg prøvet alt mulilgt.. skiftet generator da vi troede lejet var trukket skævt; skubbet lidt til ophænget; skiftet til original remskive og tilbage til de 2 der sad på... kort sagt: den trækker skævt, og vi kan ikke finde ud af hvad der gør det...

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Kileremsproblemer...
« Svar #4 Dato: 18. November 2007 kl: 19:28:25 »
Har du et billede af motor?? :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline DT63

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 356
    • Vis profil
Kileremsproblemer...
« Svar #5 Dato: 18. November 2007 kl: 19:29:40 »
Hvor i landet bor du hvis vi ved det kan det være at der bor en der kan hjælpe dig lige i nærheden
Nu med Bøjlespejle
1Z 1.9 mTDI
Gammel Milli bil Årg 89

3 Stk T3 Til Dele

Jan Påske
Fjerritslev Danmark
Mail:paaske@get2net.dk
MSN:jan.paaske@hotmail.com
Tlf.+45 40282746

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Kileremsproblemer...
« Svar #6 Dato: 18. November 2007 kl: 19:30:33 »
Citat fra: "kristian r"
leder jeg nu efter en god (billig  :D ) vw-mek. i Odense eller omegn


Gæt selv hvor, Jan :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline DT63

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 356
    • Vis profil
Kileremsproblemer...
« Svar #7 Dato: 18. November 2007 kl: 19:32:21 »
jeg hade ikke læst det det hele men har set det nu [size=18]På Fyn[/size]
Nu med Bøjlespejle
1Z 1.9 mTDI
Gammel Milli bil Årg 89

3 Stk T3 Til Dele

Jan Påske
Fjerritslev Danmark
Mail:paaske@get2net.dk
MSN:jan.paaske@hotmail.com
Tlf.+45 40282746

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Kileremsproblemer...
« Svar #8 Dato: 18. November 2007 kl: 19:34:54 »
ja billeder af motorum vil vi se :-)
Mvh. Casper

kristian r

  • Gæst
Kileremsproblemer...
« Svar #9 Dato: 18. November 2007 kl: 19:42:36 »
...billeder følger...venter lige på at lyset bryder frem igen :)

Kristian

PARKHAVE

  • Gæst
Kileremsproblemer...
« Svar #10 Dato: 18. November 2007 kl: 19:51:44 »
Lyder meget spændende med sådan en 2.0 TD.
Ved du hvad der er betalt i afgift på den og hvad synstedet sagde til konverteringen??

kristian r

  • Gæst
Kileremsproblemer...
« Svar #11 Dato: 18. November 2007 kl: 21:06:06 »
...sidder lige og spekulerer på begge dele...  Den gule toldattest siger 1,6td og den blå reg-attest er tom i felt P1 (cm3)... Tja... er faktisk lidt spændt på hvilken motor der faktisk sidder i... men købte den som 2,0TD...

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Kileremsproblemer...
« Svar #12 Dato: 18. November 2007 kl: 21:07:36 »
Har den 4 eller 5 cylindre?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

kristian r

  • Gæst
Kileremsproblemer...
« Svar #13 Dato: 18. November 2007 kl: 21:34:43 »
...kan høre hvor dette bevæger sig hen... Har lige trodset aftenkulden og været nede og kigge efter: der er kun 4 dyser. Se fotos. Lader til at jeg er blevet snydt...

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Kileremsproblemer...
« Svar #14 Dato: 18. November 2007 kl: 21:40:06 »
det der er en standard jx - 1,6td
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.