Forfatter Emne: Kileremsproblemer...  (Læst 2558 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Kileremsproblemer...
« Svar #15 Dato: 18. November 2007 kl: 21:40:14 »
Ikke snydt! JX på 1,6 er skam en rigtig fin motor. Pas du godt på den! Og ang kileremstrækket, så knips også lige et billede eller to af det, så skal du nok få en diagnose.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

kristian r

  • Gæst
Kileremsproblemer...
« Svar #16 Dato: 18. November 2007 kl: 21:41:24 »
motorrummet...

kristian r

  • Gæst
Kileremsproblemer...
« Svar #17 Dato: 18. November 2007 kl: 21:53:48 »
vi tager lige generatoren...

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Kileremsproblemer...
« Svar #18 Dato: 18. November 2007 kl: 21:56:19 »
Generator belaget på blokken, sidder det ikke skævt?? I så fald er det vel bare af med generatoren og rette det ind!?
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

PARKHAVE

  • Gæst
Kileremsproblemer...
« Svar #19 Dato: 18. November 2007 kl: 21:56:35 »
Enten er fotografen skæv :lol:  :lol:
Eller også er generator beslaget helt ude af vinkel, det kan muligvis være derfor din rem hele tiden hopper af.
Men jeg ved godt at foto taget dernede i hullet kan snyde lidt

kristian r

  • Gæst
Kileremsproblemer...
« Svar #20 Dato: 18. November 2007 kl: 21:57:43 »
.. ikke skæv: bare bitter!!!

kristian r

  • Gæst
Kileremsproblemer...
« Svar #21 Dato: 18. November 2007 kl: 22:04:47 »
... lige været ude og rase lidt af... hvorfor kan man ikke stole på andre mennesker??? 1,6 er sikkert en solid motor, men jeg købte den som 2,0...
Ang beslag: vi har rettet lidt på det for at få remmen til at trække lige... Er denne født med servo og dobbelt remskive?

Mads-kaa

  • Gæst
Kileremsproblemer...
« Svar #22 Dato: 18. November 2007 kl: 22:09:02 »
Citat fra: "kristian r"
... lige været ude og rase lidt af... hvorfor kan man ikke stole på andre mennesker??? 1,6 er sikkert en solid motor, men jeg købte den som 2,0...
Ang beslag: vi har rettet lidt på det for at få remmen til at trække lige... Er denne født med servo og dobbelt remskive?


Hvis du købte den som 2.0 så har du ikke gjort dit forarbejde godt nok! Der har kun været en standard monteret motor i T3, en luftkølet boxer, som lever af benzin!

/Mads

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Kileremsproblemer...
« Svar #23 Dato: 18. November 2007 kl: 22:15:07 »
det er generatoren der ikke passer på den arm/glideskinne eller omvendt. Jeg havde samme problem da jeg fik en anden 90 amp. på skal have et afstandsstykke på mellem på skrueningen på generator og arm! ellers gnaver den kileremme og det sviner - man kan se aflejningerne af gummismuller på vandpumpen!

Mit foreslag er at tage generatoren af og slip af på anlægsfladen  på generatoren hvor den ligger armen! , så den står lige!
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Kileremsproblemer...
« Svar #24 Dato: 18. November 2007 kl: 22:17:56 »
Citat fra: "kristian r"
... lige været ude og rase lidt af... hvorfor kan man ikke stole på andre mennesker??? 1,6 er sikkert en solid motor, men jeg købte den som 2,0...
Ang beslag: vi har rettet lidt på det for at få remmen til at trække lige... Er denne født med servo og dobbelt remskive?


jep - den har servo og dobbeltremskive!
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

kristian r

  • Gæst
Kileremsproblemer...
« Svar #25 Dato: 18. November 2007 kl: 22:27:25 »
Hej Morten,

Tak for et godt svar... Jeg mangler at sige at den generator der sidder på nu, er en bytter som vi tog fra en anden.. den "spanske" generator har jeg smidt ud. Men da jeg nu har fået revet 3 remme over, rimer det meget godt med hvad du siger... Jeg tror nu jeg dropper videre modificering og taler med SMC ang. original arme og generator... hvis remskiver er originale, må man kunne få den rigtige arm og generator...

Mads-kaa

  • Gæst
Kileremsproblemer...
« Svar #26 Dato: 18. November 2007 kl: 22:29:08 »
Citat fra: "kristian r"
Hej Morten,

Tak for et godt svar... Jeg mangler at sige at den generator der sidder på nu, er en bytter som vi tog fra en anden.. den "spanske" generator har jeg smidt ud. Men da jeg nu har fået revet 3 remme over, rimer det meget godt med hvad du siger... Jeg tror nu jeg dropper videre modificering og taler med SMC ang. original arme og generator... hvis remskiver er originale, må man kunne få den rigtige arm og generator...


$$$...

/Mads

Kkrogsgaard

  • Gæst
Kileremsproblemer...
« Svar #27 Dato: 18. November 2007 kl: 22:32:30 »
Tror du skal overvje din privatøkonomi inden du besøger SMC.

Jeg har en generator du kan komme okigge på og der er med garanti andre herinde der har nogle liggende som du kan købe, til en mere fordelagtig pris end hvad SMC forlanger...

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Kileremsproblemer...
« Svar #28 Dato: 18. November 2007 kl: 22:39:45 »
Citat fra: "kristian r"
Hej Morten,

Tak for et godt svar... Jeg mangler at sige at den generator der sidder på nu, er en bytter som vi tog fra en anden.. den "spanske" generator har jeg smidt ud. Men da jeg nu har fået revet 3 remme over, rimer det meget godt med hvad du siger... Jeg tror nu jeg dropper videre modificering og taler med SMC ang. original arme og generator... hvis remskiver er originale, må man kunne få den rigtige arm og generator...



Lyt til Mads! SMC = økonomisk ruin.
Armen, som generatoren forskydes opad kan bedre væree på den anden side af generatorens "øre". Så skal den have et par distanceringe nede ved befestigelsen på konsollen for at komme til at sidde pænt lige. Er det en 90 A - det ser sådan ud? Hvis ja, så har mange af dem et 10 mm hul, der hvor den lange befestigelsesbolt går igennem, men denne bolt er netop kun 8 mm = slør. Sæt en bøsning ind for at eliminere problemet.
Jeg jører selv med et identisk set-up - servo+90 A. Kan tage billeder i morgen, om nødvendigt.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Kileremsproblemer...
« Svar #29 Dato: 19. November 2007 kl: 01:28:17 »
Ellers en fræk GTI olie køler der :-)

Og som sagt af andre, drop SMC, regn med 800% - 1000% af normale priser, tommelfingerreglen er "smæk et nul på de tyske priser, og du har SMC´s pris"
Mvh. Casper