Forfatter Emne: Ahhh sådan en gang bavl... JX startproblem er løst :-D  (Læst 4544 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

doka

  • Gæst
Ahhh sådan en gang bavl... JX startproblem er løst :-D
« Svar #15 Dato: 05. December 2007 kl: 23:11:18 »
Starteren skal over højre skulder (eller venstre) og en anden på.
Den kan renoveres men det kan vel dårligt betale sig.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Ahhh sådan en gang bavl... JX startproblem er løst :-D
« Svar #16 Dato: 05. December 2007 kl: 23:21:00 »
Jeg har ikke erfaring med VW BUS BÖRSE, men hvis forsendelse ikke er for dyr er lidt over en plovmand da rimeligt:

http://cgi.ebay.de/Anlasser-VW-T3-Bus-Diesel-Bj-81-93-Null-Kilometer_W0QQitemZ370002453272QQihZ024QQcategoryZ61502QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Kkrogsgaard

  • Gæst
Ahhh sådan en gang bavl... JX startproblem er løst :-D
« Svar #17 Dato: 06. December 2007 kl: 06:40:57 »
Har lige været ude at måle på batteriet, når jeg slår den til tænding, 4-5 volt, det er jo ikke meget, så spørgsmålet er om ikke der skal et nyt batteri til... Men så tænke jeg jo på at få købt et forbrugsbatteri samtidig, men hvordan er det nu, er de ens batterierne, eller er det to forskellige typer? Og er det ikke rigtigt at det er bedst, de er lige gamle og af samme type osv???

Prøver lige om Fiaten kan levere noget startstrøm i eftermiddag.

Herr_Jensen

  • Gæst
Ahhh sådan en gang bavl... JX startproblem er løst :-D
« Svar #18 Dato: 06. December 2007 kl: 09:56:09 »
Citat fra: "Kkrogsgaard"
Har lige været ude at måle på batteriet, når jeg slår den til tænding, 4-5 volt, det er jo ikke meget, så spørgsmålet er om ikke der skal et nyt batteri til... Men så tænke jeg jo på at få købt et forbrugsbatteri samtidig, men hvordan er det nu, er de ens batterierne, eller er det to forskellige typer? Og er det ikke rigtigt at det er bedst, de er lige gamle og af samme type osv???


2 batterier bliver betragtet som 'Lir' paa dette forum : ).  Laes evt. min traad:
http://t3nettet.dk/viewtopic.php?t=3991&highlight=batteri
Din viden er uden tvivl st0rrer end min saa der er meget du kan skippe men vaerd at skimme igennem alligevel.


 Haaber du faar l0st dit startproblem.

 - Jensen

Flyng

  • Gæst
Ahhh sådan en gang bavl... JX startproblem er løst :-D
« Svar #19 Dato: 06. December 2007 kl: 13:07:51 »
Hej

Hvis du kun har 4-5V volt på batteriet vil starteren kun klikke og ikke forsøge at dreje motoren. Sæt evt startkablerne fra din Fiat direkte på starteren (som du prøvede direkte fra dit flade batteri), inden du skifter din, måske virkende, starter ud.

Hvis du har fuld spænding på batteriet, er jeg sikker på, at dit forgløderelæ vil stoppe med at brumme.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Ahhh sådan en gang bavl... JX startproblem er løst :-D
« Svar #20 Dato: 06. December 2007 kl: 16:54:41 »
Jeg skal bruge det ekstra batteri til mit fyr, blæser, lys og radio, når motoren er slukket, så jeg mener det er nødvendigt, selvom det måske ikke skal bruges hver dag.

Minsandten om ikke Fiaten kunne slå dyret igang, plussen på fiaten var overbegroet af ir, men det betød ikke noget ;-)

Så nu henter jeg lige et nyt batteri og sætter i, så skulle den skid være slået (forhåbentligt).

doka

  • Gæst
Ahhh sådan en gang bavl... JX startproblem er løst :-D
« Svar #21 Dato: 06. December 2007 kl: 17:34:32 »
hmmmmmm  alt det fejlfinding og så ingen strøm.
Faldt mig ikke lige ind da du kom kørende dertil.

Men dejligt at det kun var det.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Ahhh sådan en gang bavl... JX startproblem er løst :-D
« Svar #22 Dato: 06. December 2007 kl: 18:28:59 »
Jeps, så blev det nye batteri monteret, 850 bananer... Men hva, nu starter svinet igen, totalkodylt karsehår.

Tak for råd og vejledning og hjælpen med min stilstand.

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Ahhh sådan en gang bavl... JX startproblem er løst :-D
« Svar #23 Dato: 06. December 2007 kl: 18:45:03 »
Citat fra: "Kkrogsgaard"
Jeps, så blev det nye batteri monteret, 850 bananer... Men hva, nu starter svinet igen, totalkodylt karsehår.

Tak for råd og vejledning og hjælpen med min stilstand.


Hva det en "fejl 40" det der???  :D
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

PARKHAVE

  • Gæst
Ahhh sådan en gang bavl... JX startproblem er løst :-D
« Svar #24 Dato: 06. December 2007 kl: 18:58:06 »
Og så tjekker du jo lige din generator  ikk??
Så den ikke kan være årsag til at det gamle batteri "pludseligt" stod af.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Ahhh sådan en gang bavl... JX startproblem er løst :-D
« Svar #25 Dato: 06. December 2007 kl: 19:28:16 »
Det lader til min generator fungerer, men for en sikkerhedsskyld, så må i hellere ridse op hvordan jeg tjekker den.

Har fået fortalt at den minimum skal vise 13,5 volt , på batteriet ved ca. 1500 omdrejninger.

Jeg ved ihvertfald nu, hvor udgangspunktet for fejlfinding er nu... :-D

doka

  • Gæst
Ahhh sådan en gang bavl... JX startproblem er løst :-D
« Svar #26 Dato: 06. December 2007 kl: 19:40:13 »
Med et alm voltmeter måler du hen over batteriets poler og der skal med startet motor være ca 14 volt (mener faktisk den lader med 14,2 )
Det viser hvor mange volt den kan smide fra sig,det er straks mere besværligt at tjekke hvor mange Amp. den kan gi' .  Dertil skal bruges en Amp.tang og allerbest en tester der kan belaste batteriet for max ladning.
Men giver den 14 Volt er det sikkert ok.
Jeg har testeren  til at tjekke det med men der er lidt langt til Skanderborg for den lille operation.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Ahhh sådan en gang bavl... JX startproblem er løst :-D
« Svar #27 Dato: 06. December 2007 kl: 19:47:47 »
Min mekaniker har også en amperetang, så må han lige kigge på det næste gang jeg kommer derned.

Mads-kaa

  • Gæst
Ahhh sådan en gang bavl... JX startproblem er løst :-D
« Svar #28 Dato: 06. December 2007 kl: 20:44:07 »
Hvad med dine lysende instrumenter? Lyser de stadig? Det kunne jo være du havde forbrug på batteriet når motoren var slukket?

/Mads

Kkrogsgaard

  • Gæst
Ahhh sådan en gang bavl... JX startproblem er løst :-D
« Svar #29 Dato: 06. December 2007 kl: 21:03:16 »
Nej de lyser ikke mere, det må have været noget strømmangel, der har været skyld i lysshowet...