Forfatter Emne: Instrumentpanel  (Læst 1809 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Instrumentpanel
« Dato: 05. Januar 2008 kl: 14:03:01 »
Hvis du selv kan finde ud af at flytte dit speedometer over, og kan undvære omdrejningstæller, har jeg et komplet konsol til at ligge til en diesel...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Mølle

  • Gæst
Instrumentpanel
« Svar #1 Dato: 05. Januar 2008 kl: 18:18:25 »
Er det med eller uden omdrejningstæller???

Kkrogsgaard

  • Gæst
Instrumentpanel
« Svar #2 Dato: 06. Januar 2008 kl: 09:03:26 »
Hvis jeg var jer, nu hvor i har en mulighed, så ville jeg få fat i en omdrejningstæller, jeg kører mere efter omdrejninger end jeg kører efter hastighed... Det er kun i byzoner jeg har risiko for fartbøder...

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Instrumentpanel
« Svar #3 Dato: 06. Januar 2008 kl: 12:39:29 »
husk du skal så have W klemmen på generatoren, får den virker!
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Instrumentpanel
« Svar #4 Dato: 06. Januar 2008 kl: 13:53:41 »
den er den udgang på generatoren, der giver et pulset signal til omdrejningstælleren, der derved ved hvor hurtigt motoren snurer.
På alle TD biler findes w-klemmen allerede, og er endda trukket med i ledningsnettet. Den bruges til den dynamiske olietrykskontrol.

Så har man en TD vogn, er det bare at skifte instrumentet, så virker den.
Har man en sauger, skal der skiftes generator, og trækkes et kablet fraw-klemmen på generatoren til instrumentet.
Mvh. Casper

Offline traps

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
    • Vis profil
Instrumentpanel
« Svar #5 Dato: 06. Januar 2008 kl: 14:08:11 »
Hej Rasmus!

En muligvis ikke helt "stueren" melding, MEN:
"w-klemme" problematikken - impuls fra generatoren til omdrejningstæller
er behandlet på Golf 2´hjemmeside under manualer eller teknisk forum, husker det ikke helt. Mange dele og indretninger er jo i "familie" (VW) SÅ
skulle du ikke have en generator der er forberedt til omt. kan det rimelig
ukompliceret lade sig gøre at  "ledningslodde" sig til den nødvendige impuls - det er faktisk vist i en lille fotoserie.  Måske skal rem/ remskive
og remstørrelse lige tænkes igennem - indlægget er just skrevet i al hast
med udgangspunkt i mine til tider noget tågede hjernevindinger :?

Det er også muligt at finde andre relevante dele på siden.....Der er vist
produceret ca, 12.500.000 G2 i modellens levetid, heraf også en stor del diesel - så der er lidt flere ophug at tappe fra mht.  det "mekaniske" naturligvis :wink:

Offline traps

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
    • Vis profil
Instrumentpanel
« Svar #6 Dato: 06. Januar 2008 kl: 14:18:07 »
Kik under guider på g2 hjemmesiden.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Instrumentpanel
« Svar #7 Dato: 06. Januar 2008 kl: 18:14:53 »
Hvis det kun er den revne man kan se på billedet er det måske værd at forøge sig med lodning.

Find en lille stump ledning.
Se efter hvor printbanen møder en forbindelse/tilledning/komponent. Som dukan lode enden af ledningen på.
Lod ledningen på et sted på begge sider af revnen.

Mulighed to, er lidt sværere.
Folieprintet skal ridses ned til kobberbanen, gerne med en skalpel suppleret med glashårs/kobber/messing/(tør ikke skrive stålbørste)

Så lægger du et stykke afisoleret ledning over revnen og lodder på begge sider.

Isoler gerne bagefter med konens neglelak.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Instrumentpanel
« Svar #8 Dato: 06. Januar 2008 kl: 22:54:45 »
Problemet er "bare" at det tynde plastik materiale smelter for et godt ord. Det er f...... svært, at udføre en ordentlig lodning.
En løsning kan være de tynde selvklæbende alutape, der benyttes til f.eks. tyverialarmer. De er strømførende - hvis man vel at mærke får lavet god kontakt i samlingerne, gerne med lidt svag varme, eller hvis pladsen tillader dette: en lille skrue.
Lidt pilleri, men det kan lade sig gøre.