Forfatter Emne: Forskellige kølesystemer  (Læst 995 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Forskellige kølesystemer
« Dato: 17. Januar 2008 kl: 08:45:37 »
Når man kikker på f.eks en DG og DJ, er der en væsentlig forskel på layout'et.

Kender nogen filosofien bag dette. Er det en væsentlig bedre køling eller havde vw "bare for mange slanger i overskud".... :idea:

Hinze

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Forskellige kølesystemer
« Svar #1 Dato: 19. Januar 2008 kl: 05:57:52 »
Citat fra: "Hinze"
Når man kikker på f.eks en DG og DJ, er der en væsentlig forskel på layout'et.

Kender nogen filosofien bag dette. Er det en væsentlig bedre køling eller havde vw "bare for mange slanger i overskud".... :idea:

Hinze


Der findes 2 kølesystemer, før og efter '86

Efter '86 systemet skulle være mere effektivt, både mht. køling og varme.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Forskellige kølesystemer
« Svar #2 Dato: 19. Januar 2008 kl: 06:02:06 »
Btw. før '86 har termostathuset sidende ved remskiverne og fra '86 og frem sidder det fremme i motorummet lige skråt over koblingscylinderen.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."