Forfatter Emne: åh nej åh nej  (Læst 5028 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
åh nej åh nej
« Svar #15 Dato: 19. Februar 2008 kl: 19:16:19 »
Citat fra: "Carsten"

den lange stofslange fra ventildækslet har jeg suget i - men jeg suger og suger - og der kommer absolut ingen diesel. Der er ingen modstand at mærke, og jeg har på fornemmelsen at der aldrig vil komme diesel af at suge der......er det skidt :oops:  syntes egentlig at luften jeg suger ind smager af udstødning.


Hvis du kan suge diesel ud af den slange har du gode lunger

Spøj til side. Jeg plejer at løsne omløberne til dyserne og dreje nøglen til der kommer diesel ud. Derefter strammer jeg omløberne. Kommer der diesel ud er du også sikker på at magnetventilen virker...

Er du SIKKER på der er strøm på dine gløderør? Du kan  måle om der kommer spænding på dem med et multimeter.

Mvh Jesper
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
åh nej åh nej
« Svar #16 Dato: 19. Februar 2008 kl: 19:19:25 »
Hvis pumpen er tom hjælper det ikke at løsne omløberne ved dyserne, den skal have diesel for at suge.

Har før brugt en bremseudlufter til formålet og den giver ikke alverdens vacuum.

Man lufter ud ved at løsne omløberne og det skulle overløbsslangerne gerne sørge for.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
åh nej åh nej
« Svar #17 Dato: 19. Februar 2008 kl: 19:27:06 »
De gange jeg har kørt tør i Højben har jeg bare fyldt diesel på igen, og så drejet nøglen...Right, den starter ikke lige med det samme, men efter 20 - 30 sekunder er den igang igen...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Carsten

  • Gæst
åh nej åh nej
« Svar #18 Dato: 19. Februar 2008 kl: 19:31:54 »
ok. hvor på pumpen skal der suges: 1) på studsen hvor dieslen kommer fra filteret 2) studsen hvor dieslen løber tilbage til filtret, eller 3 ) der hvor den lange slang hæfter - eller et helt fjerde sted?

kan det betale sig at fylde noget diesel i filteret inden jeg går i gang med at suge?

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
åh nej åh nej
« Svar #19 Dato: 19. Februar 2008 kl: 19:36:27 »
ved ikke lige hvor den lange slange hæfter??? men du skal suge diesel gennem filteret og videre gennem pumpen (studs #2) og ja det kan nok godt være en fordel at fylde filteret med diesel
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Carsten

  • Gæst
åh nej åh nej
« Svar #20 Dato: 19. Februar 2008 kl: 21:34:32 »
jeg suger og suger, men der sker ikke en skid.

orker ikke mere iaften - prøver igen imorgen hvor jeg har en del tid

alle slagnerne til diesel pumpen er pivtomme.....excellent - så kan det vel kun gå fremad. har fyldt diesel i filteret...

bare lige for at prøve at forstå - den burde kunne starte sådan nogenlunde selvom gløderørene ikke virker? altså forbræning alene ved kompresion?

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
åh nej åh nej
« Svar #21 Dato: 19. Februar 2008 kl: 21:37:25 »
og der er diesel i tanken  :?  :wink:

held og lykke med projektet imorgen så...
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
åh nej åh nej
« Svar #22 Dato: 19. Februar 2008 kl: 21:44:42 »
Tag et billed, ring alle studser ind og giv dem numre.
Så er der ingen forvirring, det lader til at folk snakker om 17 forskellige ting.

Tag fx. den lange slange du har suget i og skriver smager af udstødning, det skulle vel aldrig være slangen mellem manifolden og pumpen, vel ?

Så et billed må der til.

En dårlig motor, dårlige dyser og dårlig pumpetiming kan sagtens resultere i en motor der ikke kan startes uden gløderør.
Mvh. Casper

Mølle

  • Gæst
åh nej åh nej
« Svar #23 Dato: 19. Februar 2008 kl: 22:05:59 »
Jeg er i rødovre i morgen onsdag til ved 19 tiden. Kunne måske kigge forbi bagefter, hvis du ikke har fået løst problemet.

ring, hvis det bliver aktuelt.

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
åh nej åh nej
« Svar #24 Dato: 19. Februar 2008 kl: 22:21:04 »
det er i LDA slangen du har suget i...........tzzzzzz Se billedet!
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
åh nej åh nej
« Svar #25 Dato: 20. Februar 2008 kl: 09:35:11 »
Citat fra: "Carsten"
jeg suger og suger, men der sker ikke en skid.

orker ikke mere iaften - prøver igen imorgen hvor jeg har en del tid

alle slagnerne til diesel pumpen er pivtomme.....excellent - så kan det vel kun gå fremad. har fyldt diesel i filteret...

bare lige for at prøve at forstå - den burde kunne starte sådan nogenlunde selvom gløderørene ikke virker? altså forbræning alene ved kompresion?


Skift alle dine overløbs slanger mellem dyserne, den lange mellem pumpe og dyse, og endestudsen. Jeg har erfaret at hvis de er læk så trækker dieslen tilbage i tanken. Bare jeg tager min den ene af - så kan jeg se at det løber tilbage og hvis jeg lader det stå på kan jeg ikke starte og skal suge diesel op igen.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Carsten

  • Gæst
åh nej åh nej
« Svar #26 Dato: 20. Februar 2008 kl: 12:43:17 »
hej morten,

tak for billedet...var sku ved at køre sur i alle de slanger :oops:

smutter op til den lokale autohandler efter slanger, og prøver efterfølgende at suge for fuld krakt

carsten

Carsten

  • Gæst
åh nej åh nej
« Svar #27 Dato: 20. Februar 2008 kl: 15:30:05 »
HURRA FOR T3NETTET - HURRA FOR MØLLE

udluftning blev klaret ved at løsne "møtrikkerne" der holder rørene ned i dyse røret - nærmest assisteret live telefonisk af mølle - så nu kan jeg det - sig til hvis der er nogen der skal have hjælp til det :lol:

carsten

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
åh nej åh nej
« Svar #28 Dato: 20. Februar 2008 kl: 15:44:58 »
hvordan er alt det luft kommet ind i dit system? Har du haft dyserne ude?
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Carsten

  • Gæst
åh nej åh nej
« Svar #29 Dato: 20. Februar 2008 kl: 18:38:47 »
personligt (og her vægter min mening nok ligesåmeget som hullerne i en ch ost) - så tror jeg at den ikke kunne starte pga blokkeret/stoppet brændstoffilter. Udluftningen blev nødvendig efter mit sikkert noget klumrede skift af dette - mit bedste bud. Den starter nu som sædvanligt i første hug - nice


så på ganske kort tid gik den fra den-forpulede-lorte-spand-nu-smidder-jeg-den-satme-ud til de sædvanlige yeah-baby - what a ride

bottom line: vi triller glade til norge lørdag aften i feriebussen, og slipper for skibox mm på Astra'en. Nice

Carsten