0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Dabei handelt es sich um einen 1.9 Turbo Diesel Rumpfmotor der speziell für die 52° Schräglage im T3 konzipiert wurde. Der Zylinder-kopf ist auf JX Ventildeckel abgeändert dadurch wird Ölaustritt über die Kurbelgehäuseentlüftung vermieden, was bei den Serien AAZ- bzw. auch TDI-Motoren vorkommen kann.
Mellemaksen, mellemaksel
KY+JX = skøn motor. Ca. 85 hk og betydelig bedre temperaturforhold end JX. Du bruger kun blok, top og pumpekonsol fra KY og resten fra JX. Det passer plug'n'play og ryet er meget bedre end JX'erens (som i øvrigt er helt urimelig negativt - jeg ville gerne se andre 1,6 td maskiner flytte 1,5 ton bil med en cw-værdi som en mejetærsker) KY'eren har ekstra kølekanaler i blok og top og har de samme oliesprøjtedyser under stemplerne som JX - så bare igang - det´er en superombygning