Forfatter Emne: motorskift til aaz  (Læst 6085 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
motorskift til aaz
« Svar #15 Dato: 22. Marts 2006 kl: 21:43:04 »
Og lige en ting til Jarl...
Nu skriver du at motoren (aaz) ændrede sig i løbet af ´93 betyder det at det er umuligt at tilpasse en motor fra feks ´94, eller kan det sagtens lade sig gøre hvis man kender en der er lidt ferm med en svejser. Som jeg har forstået det er det kun bundkaret der ikke lige passer. Og det kan vel modificeres? Bliver der også ballade med oliepumpen og sugerøret?
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
motorskift til aaz
« Svar #16 Dato: 22. Marts 2006 kl: 21:46:59 »
I øvrigt er planen at vi leder efter en komplet aaz der har gået under 150.000 og koster under 1000euro. Eventuelt med en skadet bil udenom. Lykkes det ikke købes en nyrenomalet ky blok og de gamle jx dele monteres.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
motorskift til aaz
« Svar #17 Dato: 22. Marts 2006 kl: 22:49:10 »
Jeg ved ikke om det kan gøres med de nyere, men mon ikke? Problemet med bundkarret er jo bare, at T3-bundkarret er støbt alu, og det er ikke pissenemt at ændre faconen på.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
motorskift til aaz
« Svar #18 Dato: 23. Marts 2006 kl: 08:33:39 »
Nu har jeg sgu budt på en aaz, købt som beset uden at kende årgang.  :roll: hvis ikke jeg kan få smedet et bundkar må jeg jo videresælge til en golf-ejer.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
motorskift til aaz
« Svar #19 Dato: 24. Marts 2006 kl: 19:49:56 »
...tis
Jeg fik den ikke vinderen (ebay) løb med den til 566 euro. Stadigvæk billigt, hvis den er i orden. Havde kun gået 110.000, men så ved jeg jo at jeg skal op omkring de 600 euro næste gang
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
motorskift til aaz
« Svar #20 Dato: 25. Marts 2006 kl: 12:12:35 »
Kan godt være det virker som en dumt spørgsmål, men hvorfor skifte til en aaz ? 75hk mod 70 for en jx. Selvfølgelig kan den skrues op i effekt med en intercooler, men det kan man jo også med en jx, på jx´en er der jo også mulighed for at smidde en ky blok på.

Det vel sikkert fordi der er noget andet ved en aaz der er interessant, men hvad ? bedere moment ? levetid? eller noget helt 3. ?

Og er 556 EUR ~ 4k kr. ikke billigt for en motor ? hvad koster en brugt jx med samme km. stand ?
Mvh. Casper

Djursland

  • Gæst
motorskift til aaz
« Svar #21 Dato: 25. Marts 2006 kl: 14:44:32 »
hej casper..

grunden til at en AAZ motor er bedre er at den har det moment som en jx mangler

den er også bedre kølede en en jx (en olie køler er et must for dem begge)

i og med at den er koldere er leve tiden også længere

den er bare bedre  

jx er for lille til sån en tung bil som en T3 er  den skulle være født med en 1,9 TD som den mindste motor og en 2,4 TD som det højeste..

men det er bare min mening ,,,    

jarl har du noget at tilføje..

Mvh Flemming  :lol:

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
motorskift til aaz
« Svar #22 Dato: 25. Marts 2006 kl: 18:01:59 »
Citér
Og er 556 EUR ~ 4k kr. ikke billigt for en motor ? hvad koster en brugt jx med samme km. stand ?


Det er svinebilligt, HVIS den var ok, sælger (fra Dresden) Ville ikke garantere at den var i form, han konstaterede bare at den virkede før han kørte galt i bilen.

Og 200 kg jern til omkring 4000 kr er så igen liiiige i overkanten. Men hvis den er operationel er der sparet ????    10.000kr ?????



Citér
jx er for lille til sån en tung bil som en T3 er den skulle være født med en 1,9 TD som den mindste motor og en 2,4 TD som det højeste..


Jeg læste en artikel engang om t3 ´ernes motorprogram. Forfatteren mente at det dummeste vw nogensinde havde gjort, var at underdimentionere motorene i t3. Havde de leveret en pænt indrettet caravelle med ordentlig motorkraft i løbet af ´80erne, havde de bevaret føringen på såvel mpv markedet som hos varevognskunder, ingen ville nogensinde have skelet til Japan og givet deres biler en chance. .........................Nu var det jo også en vw-nørd der skrev.........Men VI forstår ham.....
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
motorskift til aaz
« Svar #23 Dato: 25. Marts 2006 kl: 19:58:14 »
Jeg er helt enig med Djursland. AAZ har det moment der gør alle andre gear end 5. overflødige  :D
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
motorskift til aaz
« Svar #24 Dato: 26. Marts 2006 kl: 21:56:30 »
Når vi nu taler om oliekøler, så taler vi om frontmonteret luftkølet oliekøler og ikke om den vanddrevne oliekøler der sidder der i forvejen.....ikk´

Har nu en ny aaz i kikkerten nyrenoveret:
honet
nye stempler
nye lejer
nyt topstykke
8500 kr

Lyder det billigt?
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it