Forfatter Emne: Blæseren bagi vognen (att: Rene\')  (Læst 3029 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads-kaa

  • Gæst
Blæseren bagi vognen (att: Rene\')
« Dato: 22. Marts 2006 kl: 12:39:52 »
Som tidligere lovet er her en beskrivelse af hvordan man sparer 250,- meget let!
Problematik: Blæseren virker kun på højeste trin!
Inde i blæseren sidder en modstand til at regulere hastigheden på dyret(det er den grønne på billedet):

Med sit Harald Nyborg multimeter måler man nu ohm på de tre ben, der skal være cirka 2ohm mellem hvert ben! Når man har konstateret at det er der ikke, iller man ned til sin lokale elektronik-pusher og indkøber 2 styk 2ohm/10W modstande!
Så er det bare at følge min ikke helt gode billed vejledning:


Trådene som bliver klippet over er selve modstanden, det er egentlig ikke nødvendigt, men jeg gjorde det for en sikkerhedsskyld, så sker der ingen kortslutninger!

det færdige resultat, nu skal det bare moddes med de ny indkøbte modstande:


Der er ingen behov for loddetin, hvis man er lidt omhyggelig med at få benene viklet ordentligt om skruerne.

Det færdige resultat, og blæseren kører igen på alle tre trin!
Et godt råd er at vaske blæseren når man nu har låget af. Det gør virkelig meget for inde klimaet :lol:

god fornøjelse

/Mads

Rene\'

  • Gæst
Blæseren bagi vognen (att: Rene\')
« Svar #1 Dato: 22. Marts 2006 kl: 13:44:24 »
ja mange tak det ka jeg vist godt finde ud af  :D . Er vi enige om at din stel kommer først og så kommer + på den løse stift  for på min sidder plus ude hvor du har stel altså den brune ledning yderst der blir koblet sammen med den helt gule. Altså den arm med 2 stifter på modstanden er til stel :shock:

Mads-kaa

  • Gæst
Blæseren bagi vognen (att: Rene\')
« Svar #2 Dato: 22. Marts 2006 kl: 14:49:11 »
Jeg har ikke lige målt på hvor der er stel, men jeg vil tro det er den brune! Min blæser er lige sprunget læk, så jeg skal have det hele skilt ad igen, så skal jeg nok måle!!!

/Mads

Rene\'

  • Gæst
Blæseren bagi vognen (att: Rene\')
« Svar #3 Dato: 22. Marts 2006 kl: 15:45:56 »
på min går den røde ledning nede fra motoren op på den yderste stift og på min er det den der er + og stel går på den løse stift, så hvis du sidder i førersiden af bilen og kikker hen på motoren og stel sidder yderst tv. har jeg vist fundet grunden til den springer sikringen på min

Rene\'

  • Gæst
Blæseren bagi vognen (att: Rene\')
« Svar #4 Dato: 22. Marts 2006 kl: 18:57:28 »
he he ja jeg hedder kaffeknold på golf 2 da det jo er en golf motor og det er dælme dejlig med alle jer dejlige mennesker man ka trække hjælp fra både her og  på g2 :D

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Blæseren bagi vognen (att: Rene\')
« Svar #5 Dato: 22. Marts 2006 kl: 19:04:45 »
Citat fra: "Julle"

herinde har de oprettet et post i forumet med guider til hvordan forskellige ting kan laves på golfen og rep vejledninger.
Thomas


I "Mine projekter" linket herunder, kan du f.eks se hvordan man sætter en Renault gearkasse i, hvordan man tilslutter Megasquirt og hvordan man laver mere simple ting som quickshift mm.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Rene\'

  • Gæst
Blæseren bagi vognen (att: Rene\')
« Svar #6 Dato: 23. Marts 2006 kl: 23:46:51 »
har kikket lidt rundt  og så er det jeg spørger Nebelscheinwerfer hva f..  betyder det :shock:  da det stod at relæ nr 53 er tíl.
www.hovwdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=98104 dette relæ har samme symboler og samme tal som den jeg snakkede om før og er koblet sammen som følger  85 er stel 86 er til varmeapp som stadig springer sikringen  30 har  en ledning hen til en vippekontakt hvor der på samme ben på kontakten sidder en ledning med konstant spænding og 2 ledninger op til radioen og den sidste går hen til det andet ben på vippekontakten og har osse en ledning jeg tror går hen til sikringsboksen. :cry: er der ikk en der ka sige hvordan det er koblet forkert sammen siden den stadig springer de sikringer nå jeg vil tænde blæseren ibag

PARKHAVE

  • Gæst
Blæseren bagi vognen (att: Rene\')
« Svar #7 Dato: 24. Marts 2006 kl: 07:00:35 »
Nebelscheinwerfer er tågelygter eller ekstra lygter.
Umiddelbart som du skriver om ledninger hist og pist tyder på en hjemmefusker har leget med ledningsnettet.
Du må have hittet rede i de ekstra ledninger of føre det tilbage til normal.
Der må da være et ledningsdisgram blandt alle de kloge herinde??

Hov detvar da da vist i rep. bøger der kunne downloades. det står et andet sted herinde

Mads-kaa

  • Gæst
Blæseren bagi vognen (att: Rene\')
« Svar #8 Dato: 24. Marts 2006 kl: 10:13:41 »
Det er rigtigt Parkhave, men Rene er så heldig at hans vogn har fået en GTI-kværn i røven! Så der er nok ikke rigtigt noget originalt ledningsnet at komme tilbage til.
Det bliver en lang sej kamp at genskabe, du bliver næsten nødtil at starte helt forfra! Få fat i diagrammet fra GTI'en og et til transporteren. Af med instrument bordet, og så ellers forskans dig med 20 liter kaffe og en uges ferie ude i garagen :?

/Mads

PARKHAVE

  • Gæst
Blæseren bagi vognen (att: Rene\')
« Svar #9 Dato: 24. Marts 2006 kl: 10:32:21 »
Ha, den havde jeg sku' lige overset.
Endnu en god grund til en diesel - meget simplere ledningsnet LOL

Rene\'

  • Gæst
Blæseren bagi vognen (att: Rene\')
« Svar #10 Dato: 24. Marts 2006 kl: 10:46:51 »
jeg er nu vældig glad for gti motoren :)  men så må jeg jo prøve at få ledningen tilbageført til  normalt ihvertfald den til varmeapp og så  fjerne det relæ. nogen der ved linien for den til det altså fra sikring til tændingslås og så derfra hen til kontakten til varmeapp eller :?:

Rene\'

  • Gæst
Blæseren bagi vognen (att: Rene\')
« Svar #11 Dato: 24. Marts 2006 kl: 10:59:05 »
har fundet de repbøger du snakkede om  og har lige hentet dem  på tysk, gad vide om det er nemmere at forstå tysk hvis man drikker en 15-20 pils først

PARKHAVE

  • Gæst
Blæseren bagi vognen (att: Rene\')
« Svar #12 Dato: 24. Marts 2006 kl: 11:00:27 »
90 % af alle arbejdsrelæer med 4-5 ben fungerer sådan her.
klemme 30: + fra tænding eller batteri
Klemme 87: strøm til forbruger ( i dette tilfælde blæser)
Klemme 85 og 86: styrestrøm til at aktivere relæet, dvs. + på den ene enten fra tænding eller en sekundær kontakt, - ( stel ) på den anden.
Når du så aktiverer en kontakt går der strøm fra 85 til 86 og det får relæet til at åbne for hovedstrømmen til forbruger fra 30 til 87

Håber beskrivelse er ok.

Lige en anden ting; når du tidligere beskriver højre og venstre side på ting vil jeg lige pointere at der kun er 1 højre side i en bil og 1 venstre side
Nemlig når du sidder i førersædet og kigger fremad, altså i kørselsretningen, så er der højre og venstre og ikke andre muligheder.
Alt andet er meget forvirrende og kræver at læseren sætter sig i samme position som skriveren og det går ikke.

PARKHAVE

  • Gæst
Blæseren bagi vognen (att: Rene\')
« Svar #13 Dato: 24. Marts 2006 kl: 11:01:17 »
Det er ihvertfald nemmere at snakke tysk efter en omgang pils!
Taler af erfaring.

Rene\'

  • Gæst
Blæseren bagi vognen (att: Rene\')
« Svar #14 Dato: 24. Marts 2006 kl: 11:07:42 »
ang. retning taget til efterretning, troede bare at når jeg beskrev hvor jeg sad og kikkede på motoren var der ingen tvivl  beklager hvis jeg har skrevet  rodet