Forfatter Emne: anskaffelse af 2,1 wbx.  (Læst 3124 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kkrogsgaard

  • Gæst
anskaffelse af 2,1 wbx.
« Dato: 11. April 2006 kl: 11:00:13 »
Hvad skal man gå efter vedr. denne motor og hvor filan finder jeg lige en henne? og hvilken pris ligger de på?

Mads-kaa

  • Gæst
anskaffelse af 2,1 wbx.
« Svar #1 Dato: 11. April 2006 kl: 11:48:59 »
Rart at se at der engang i mellem er nogle dieselfolk som kommer til fornuft :lol:
Prøv at kigge på ebay, de hænger ikke på træerne! priserne ligger vel på en 500-1000 euro og op efter! Måske kan det bedre betale sig at hente en hel bil, så er du også sikker på at alt er med!


/Mads

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
anskaffelse af 2,1 wbx.
« Svar #2 Dato: 11. April 2006 kl: 17:53:41 »
af og til kan de også være at finde på www.blocket.se der er så også mange andre t3 at vælge imellem
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Kkrogsgaard

  • Gæst
anskaffelse af 2,1 wbx.
« Svar #3 Dato: 11. April 2006 kl: 21:11:24 »
Har været inde og kigge på den svenske side, hvordan er det nu, har de afgift på bilerne i Sverige, som skal trækkes fra ved eksport til udlandet?

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
anskaffelse af 2,1 wbx.
« Svar #4 Dato: 11. April 2006 kl: 21:30:15 »
så vidt jeg er oplyst betaler svenskerne ikke afgift af deres biler
og dem jeg kender der har hentet en bil i sverige har bare købt dem og taget dem med hjem
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Kkrogsgaard

  • Gæst
anskaffelse af 2,1 wbx.
« Svar #5 Dato: 11. April 2006 kl: 22:15:34 »
Øv bøv, men lidt billige er de da derovre...
håbede lidt på at man kunne spare 50-80 % i reg. afgift, når man eksporterede den.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
anskaffelse af 2,1 wbx.
« Svar #6 Dato: 13. April 2006 kl: 20:58:46 »
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Kkrogsgaard

  • Gæst
anskaffelse af 2,1 wbx.
« Svar #7 Dato: 13. April 2006 kl: 21:08:50 »
Kunne det svare sig at betale sådan en maskine fri til bus?

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
anskaffelse af 2,1 wbx.
« Svar #8 Dato: 13. April 2006 kl: 21:21:58 »
det tror jeg kommer helt an på standen
men jeg ville personligt ikke lave en gulpladebil om til bus så hellere lægge motoren i en bus og så betale afgift (det tror jeg også er nemmere)
min egen bus er en van der er bygget om og forfindet feks. ikke lyddæmpning i den
og den mangler næsten alt det til at sætte sæderne fast i  så det har jeg selv måtte lave
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
anskaffelse af 2,1 wbx.
« Svar #9 Dato: 13. April 2006 kl: 21:27:25 »
Jo, det må kunne svare sig at betale hvidaplade regafgift.

Gætter på at det er det samme som hvis den blev importeret fra Tyskland?

TIl gengæld kunne jeg gætte på at der kom noget moms på?

Har googlet lidt, og kommet frem til:
----------
Så vidt jeg ved, så er tricket at eksportere bilen ud af landet, så får man
nemlig afgiften ("gulplade-afgiften") retur.

Herefter importere man samme bil ind i landet og betaler afgiften på hvide
plader.


Krævet sikkert at man kender en i udlandet, eller finder en forhandler der
vil hjælpe.
------------
http://groups.google.dk/groups?q=fra+gule+plader+til+hvide+plader&start=0&scoring=d&hl=da&lr=&

ANywayyyyy - den blå 2.1'er ser lidt gusten ud i førersiden.

Men ellers ret fed :-)

Hvis motor er OK, og den er OK i bunden mm, så er 6.5 billigt for en 2.1 WBX - og den kan vel handles ned...
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Kkrogsgaard

  • Gæst
anskaffelse af 2,1 wbx.
« Svar #10 Dato: 13. April 2006 kl: 21:41:00 »
Der er vel altid lidt stumper der kan bruges, så 6500 er ikke så dyrt igen, men ja den ser lidt ramt ud i fører siden.

Og så står den jo også lige i den anden ende af landet...

gulf

  • Gæst
anskaffelse af 2,1 wbx.
« Svar #11 Dato: 13. April 2006 kl: 22:01:23 »
Citat fra: "jensjakob"
Så vidt jeg ved, så er tricket at eksportere bilen ud af landet, så får man
nemlig afgiften ("gulplade-afgiften") retur.



Hej Jensjakob,

Er du opmærksom på, at staten tager 15% af den afgift du skulle have haft tilbage, når du eksporterer en bil? Sådan mener jeg det var, da min svoger eksporterede sin Xantia for et par år siden.

Kald det en afgift på afgiften.....


mvh. gUlf